A kétlépcsős azonosítással, a jelszavak változtatásával is jelentősen csökkenthető az áldozattá válás esélye. A telefonon és e-mailben érkező megkeresésekkel kapcsolatban is járjunk el körültekintően, mindig ellenőrizzük a küldő hitelességét, sose kattintsunk elővigyázatlanul e-mailben vagy sms-ben érkező linkre.
Fontos tudni azt is, milyen adatokat nem kér a bank, ezeket tehát másoknak se adjuk meg:
- az elektronikus szolgáltatásához tartozó belépési azonosító adatait,
- a belépéshez, illetve pénzügyi műveletekhez kiküldött egyedi biztonsági kódot,
- bankkártyához tartozó TeleKódot vagy CVC kódot,
- távoli elérést biztosító alkalmazás letöltését.
A csalók ellen az ügyfeleknek és a bankoknak közösen kell felvenni a harcot. Az OTP Bank honlapján, az adathalászatról tájékoztató oldalán minden rendelkezésre álló információval ellátja az érdeklődőket és mindig felhívja a figyelmet az éppen aktuális csalástípusokra is, hogy az emberek számára könnyebben felismerhetőek legyenek ezek a próbálkozások.