Az ACNielsen kutatása szerint egy lakosra 2,1 darab dezodor jutott a szóban forgó elmúlt tizenkét hónap során, míg az előző évben csak 1,9 darab. Összességében a bolti eladások értéke meghaladta a 10 milliárd forintot.
A női termékekre jut a mennyiségi forgalom 58, férfiakéra pedig a 42 százaléka. A férfiak körében jobban elterjedt az aerosolos és a stift, mint a nőknél. A nők viszont jóval nagyobb arányban használják a golyós és a krém dezodorokat - áll a közleményben. Összességében legnépszerűbb továbbra is az aerosolos dezodor, amelyre az összes értékesített darab több mint fele jutott.
A dezodorok fogyasztói átlagára általában csökken, ami részben a promócióknak köszönhető. Egy darab aerosolos átlagosan 478 forintba került idén március-áprilisban, míg egy évvel korábban 529 forintba. Egy-egy stiftet átlagosan 605 forintért lehetett megvenni, míg 2005 azonos időszakában 639 forintért. A vizsgált termékek közül csak a pumpás testpermetek ára volt magasabb, mint tavaly: 1.260 forintra nőtt az előző évi 1.196 forintról.
A beszerzés helye a hipermarketre és a drogériára koncentrálódik. Előbbiben vásárolják az összes dezodor 38, utóbbiban 31 százalékát. A kereskedelmi márkák ebben a kategóriában az átlagosnál kisebb szerepet játszanak. Mindössze 7 százalékot vittek el a mennyiségi eladásokból március-áprilisban; 2 százalékponttal többet, mint a múlt évi hasonló periódusban.