Férfi helyett autót akarnak a nők

Idén első alkalommal rendezték meg a "Nő, mint márka - Magyarország 2007" kerekasztal-beszélgetést, amelyen többek között a szociológusból, pszichológusból, gyakorló marketingszakemberekből és a sajtó tagjaiból verbuválódott résztvevők megállapították: Európában és Magyarországon a nők szerepének felértékelődése korunk legfontosabb társadalmi változása.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Prof. Dr. Pető Andrea szociológus, Dr. C. Molnár Emma pszichoterepeuta, Kozák András, a GfK Hungária Piackutató cég igazgatója és Petrillák Mária, vezető marketing tanácsadó részvételével megtartott esemény első ízben foglalkozott Magyarországon a nőkkel, mint önálló fogyasztói célcsoporttal egy interaktív workshop keretében. A kerekasztal beszélgetés apropóját a Budapesti Nemzetközi Vásár területén szeptember 14-én megnyíló "Nő 2007 - I. Budapesti Női Autószalon és Életmód Kiállítás" adta.

A nők tudatos vásárlók

Az eszmecsere célja az volt, hogy az érdeklődő szakemberek, gazdasági szereplők és újságírók számára több szempontból is bepillantást engedjen egy különleges, de nagyon széles és tudatos vásárlóréteg szokásaiba. A GfK Hungária felmérése szerint a nők 70 százaléka alaposan utána néz, mit hol érdemes beszerezni, és akár többet is hajlandóak utazni, hogy elvárásaiknak megfelelően történjen a vásárlás. Hatásuk meghatározó a fogyasztásban: a napi fogyasztási cikkek beszerzésének feléről a nők egyedül döntenek. Kozák András egy francia kollégáját idézve úgy fogalmazott, a mi kultúrkörünkben a női paradigmaváltásra, egy új korszakra kell számítani.

A nő gazdasági hatalom

Prof. Dr. Pető Andrea szerint a workshop fordulópont a női szerep vizsgálatában, hiszen a nő, mint gazdasági hatalom csak elvétve kerül a fókuszba, ugyanakkor egy kérdésre válaszolva elmondta, hogy előremutatónak tartja a nők erőteljes jelenlétét a fogyasztásban, mert így "belülről" változtathatnak a számukra nem előnyös helyzeten. Dr. C. Molnár Emma hangsúlyozta, hogy a nők érzékenységük folytán különösen jó fogyasztók, de a fogyasztáshoz kapcsolódó tárgyi kötődés szegényebbé teszi a személyiséget. Különösen a magas technikai színvonalú tárgyak, mint például autók vásárlásával, birtoklásával próbálják a nők azt a biztonságérzet-hiányt kompenzálni, amit valójában egy férfi társtól kellene megkapniuk.

Petrillák Mária arra hívta fel a figyelmet, hogy a nők fogyasztóként ma már az olyan klasszikus, férfiakhoz társított területekre is betörtek Magyarországon, mint az autóké. Ezt jól példázza az őszi BNV külön női autószalonja és a nőkre alapozott tematikus kiállítása.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo