Az Európai Bizottság amiatt adott ki indoklással ellátott állásfoglalást - ez az Európai Bíróság előtt megindítandó eljárást megelőző utolsó lépcsőfok -, hogy Magyarország Olaszországgal együtt "gazdaságilag fontos eseményekkel összefüggő különleges körülmények között" mentességet ad a reklámtilalom alól.
Egy három éve elfogadott - és a tagországok nemzeti jogrendjében tavaly augusztustól kötelezően érvényesítendő - uniós irányelv tiltja a dohánytermékek reklámozását az írott sajtóban, rádióban és az interneten (a televízióban már korábban előírták a tilalmat), nem engedélyezi továbbá, hogy dohánytermékek gyártói nemzetközi eseményeket szponzoráljanak.
Mint arra Markosz Kiprianu fogyasztóvédelmi biztos rámutatott, "a Bizottság egyértelmű álláspontja szerint nem lehet mentességet adni az irányelvben lefektetett tilalom alól, amely szerint dohánytermékek előállítói nem lehetnek szponzorok sem Forma-1-es versenyeken, sem egyéb nemzetközi eseményen".
Budapestnek és Rómának két hónapja van arra, hogy megfelelően módosítsa a vonatkozó jogszabályokat, ellenkező esetben ügyük az Európai Bíróság elé kerül.