A szakasz egy nagyobb terv része, a "TGV Est Européen" elnevezésű vállalkozás - térben és időben - távolabbi állomásai között szerepel majd Pozsony és Budapest is.
A most ünnepélyesen felavatott pálya még nincs teljesen kész, az eddig elkészült rész Párizstól a kelet-franciaországi Baudrecourt-ig tart: ez a 300 kilométer öt év alatt épült 5,5 milliárd euróért. Az új szakaszon a sebességi világcsúcstartó francia TGV és a német ICE vonatok közlekednek, a már alkalmas pályaszakaszon óránként 320 kilométeres sebességgel. A TGV más franciaországi vonalain nem egészen 300 kilométeres az utazási sebesség. A TGV maga április 3-án egy kísérlet során óránként 574,8 kilométeres sebességet ért el, ez az új vasúti világcsúcs.
A francia SNCF vasúttársaság szerint a francia-német vasúti forgalom 2012-ig megkétszereződik. A német vasutaknál, a Deutsche Bahnnál úgy becsülik, hogy a nagy sebességű vonatokon 2012-ben már másfél millióan fognak utazni.