Bevált a behajtási zóna

Kétszeresére bővül hétfőtől a londoni díjasított övezet, amelybe hétköznaponként csak 8 font (3100 forint) befizetése ellenében lehet magánautóval behajtani.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az eredeti, húsz négyzetkilométeres belvárosi fizetős zónát, amely eddig a kelet-londoni Tower-híd vonalától a Hyde Parkot határoló Park Lane sugárútig terjedt, Ken Livingstone polgármester kezdeményezésére éppen négy éve hozták létre, az akkor már rendkívüli forgalmi torlódások és a levegőszennyezés csökkentése, valamint a tömegközlekedés fejlesztésének pótlólagos finanszírozása végett.

A díj kezdetben napi 5 font (1950 forint) volt, de ezt tavaly 8 fontra (3100 forint) emelték. A díjat minden négy- vagy több kerekű, belső égésű motorral hajtott, nem tömegközlekedési vagy egyéb közszolgálati jármű vezetőjének meg kell fizetnie, ha hétköznap kocsijával átlépi a kijelölt zóna határát. A fizetési kötelezettség nem vonatkozik a hibrid üzemű - elektromos és benzinhajtású - motorral felszerelt autókra, valamint a motorkerékpárokra.

A díjfizetés elmulasztása 100 fontos bírságot von maga után. A 2003 februárja óta létező londoni fizetős zóna eddig is a világ legnagyobb városi forgalomkorlátozó rendszere volt, de a hétfőn életbe lépő kiterjesztésig csak a legszűkebb áteresztő-képességű belső városrészeket, köztük a Cityt és westminsteri kormányzati negyedet foglalta magában.

Hétfőtől azonban olyan, a szűkebb értelemben vett belvároshoz nem tartozó kerületek is a fizetős övezetbe esnek, mint a Bayswater, a Notting Hill, Kensington és Chelsea, valamint a legtöbb nagykövetségnek, köztük a magyarnak is otthont nyújtó Belgravia. A hírhedten autógyűlölő Livingstone - aki egy ízben nyilvánosan "idiótáknak" nevezte a Londonban négykerék-meghajtású terepjárókkal közlekedőket - komoly tiltakozások  ellenére rendelte el az övezet területének kétszeresére növelését.

Újra zsúfoltság

A hivatalos statisztikák szerint a fizetős rendszer első évében, 2003-ban 30 százalékkal csökkent az utak zsúfoltsága az érintett kerületekben, a forgalom azonban azóta lassan ismét közelít a korábbi szinthez: tavaly a főváros közlekedésszervezéséért felelős cég, a Transport for London (TfL) saját adatai szerint is már csak 8 százalékkal volt kisebb a torlódás mértéke, mint 2003 előtt. A TfL szerint mindazonáltal ezt elsősorban az összehangolatlan közműjavítási munkák okozzák. A bővítést ellenzők szerint azonban éppen az övezet kiterjesztése miatt fog jelentősen növekedni a belvárosi utak zsúfoltsága, hiszen a zónában élők 90 százalékos kedvezményt kapnak, így az újonnan fizetőssé tett városrészek lakói, akik eddig elkerülték a díjasított belső kerületeket, most ismét szinte ingyen tudnak majd autózni a londoni belvárosban.

Livingstone polgármester mindazonáltal egyetlen kedvezményre volt hajlandó: a díjfizetési időszak hétfőtől az eddigi este fél hét helyett hatkor véget ér. Az eredeti fizetős rendszer kiépítése és működtetése az első három évben 450 millió fontba (175 milliárd forintba) került; ugyanezen idő alatt 592 millió font (230 milliárd forint) bevétel folyt be a díjból.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo