A reklámidőt is beosztotta az EU

Az Európai Parlament szerdán elfogadta a televíziózásról szóló irányelv módosítását, amelyet az összes mozgóképet közlő médiaszolgáltatásra kiterjesztették. A filmeket és más tévéműsorokat félóránként lehet reklámokkal megszakítani, s szigorú szabályok mellett lehetőség lesz a "termékelhelyezésre" is.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az 1997-es "televíziózás határok nélkül" irányelvet módosító új szabályozás bizonyos műsoroknál engedélyezi a televíziós termékelhelyezést. Tilos lesz a termékelhelyezés a híradókban, ismeretterjesztő, illetve gyerekműsorokban, s egyes tagállamok betiltanák azt a mozifilmekben, a televízió-sorozatokban, sportközvetítésekben, és olyan esetekben is, amikor egy kereskedő, gyártó teljesen ingyen ad a műsorhoz egy terméket, csak azért, hogy az benne legyen a televízióban. Az irányelv elfogadott szövege kimondja, hogy a nézőket a műsor elején és végén, valamint a műsor közben legalább húszpercenként értesíteni kell arról, hogy az adott műsorban termékelhelyezéssel találkozhatnak. A dohánytermékek termékelhelyezését az EP továbbra is tiltaná.

Az Európai Bizottság 35 percenként engedett volna reklámszünetet, ám az EP módosítást fogadott el, amely szerint a televíziós filmközvetítés közben 30 percenként lehet reklámszünetet tartani. A szabály azonban nem vonatkozna a sorozatokra, a könnyű szórakoztató programokra és a dokumentum jellegű műsorokra. A reklámozás "rövid formái", így a reklám-, illetve teleshopping szpotok minden egyes órában legfeljebb a műsoridő 20 százalékát, vagyis 12 percet tehetnek ki.

A képviselők felszólították a tagállamokat és a Bizottságot, hogy fogadjanak el egy a gyermekműsorok közben történő reklámozással foglalkozó magatartási kódexet. Ez foglalkozna a gyerekműsorok reklámokkal történő megszakítására, a szponzorálásra, egészségtelen ételek és italok (például magas zsír-, cukor- sótartalmú élelmiszerek, alkohol) hirdetésére is.

A módosított irányelv lehetőséget ad a tagországoknak, hogy eltérjenek a származási ország elvétől abban az esetben, ha egy másik tagállam joghatósága alatt álló szolgáltató kimondottan a szigorúbb szabályok elkerülése érdekében telepedett le az adott tagországban. Ekkor a tagállamok részletesebb vagy szigorúbb szabályozást vezethetnek be. A szabályozás szól a diszkriminációellenességről és a gyermekek védelméről is. forrás: EUvonal.hu

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo