A reklámidőt is beosztotta az EU

Az Európai Parlament szerdán elfogadta a televíziózásról szóló irányelv módosítását, amelyet az összes mozgóképet közlő médiaszolgáltatásra kiterjesztették. A filmeket és más tévéműsorokat félóránként lehet reklámokkal megszakítani, s szigorú szabályok mellett lehetőség lesz a "termékelhelyezésre" is.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az 1997-es "televíziózás határok nélkül" irányelvet módosító új szabályozás bizonyos műsoroknál engedélyezi a televíziós termékelhelyezést. Tilos lesz a termékelhelyezés a híradókban, ismeretterjesztő, illetve gyerekműsorokban, s egyes tagállamok betiltanák azt a mozifilmekben, a televízió-sorozatokban, sportközvetítésekben, és olyan esetekben is, amikor egy kereskedő, gyártó teljesen ingyen ad a műsorhoz egy terméket, csak azért, hogy az benne legyen a televízióban. Az irányelv elfogadott szövege kimondja, hogy a nézőket a műsor elején és végén, valamint a műsor közben legalább húszpercenként értesíteni kell arról, hogy az adott műsorban termékelhelyezéssel találkozhatnak. A dohánytermékek termékelhelyezését az EP továbbra is tiltaná.

Az Európai Bizottság 35 percenként engedett volna reklámszünetet, ám az EP módosítást fogadott el, amely szerint a televíziós filmközvetítés közben 30 percenként lehet reklámszünetet tartani. A szabály azonban nem vonatkozna a sorozatokra, a könnyű szórakoztató programokra és a dokumentum jellegű műsorokra. A reklámozás "rövid formái", így a reklám-, illetve teleshopping szpotok minden egyes órában legfeljebb a műsoridő 20 százalékát, vagyis 12 percet tehetnek ki.

A képviselők felszólították a tagállamokat és a Bizottságot, hogy fogadjanak el egy a gyermekműsorok közben történő reklámozással foglalkozó magatartási kódexet. Ez foglalkozna a gyerekműsorok reklámokkal történő megszakítására, a szponzorálásra, egészségtelen ételek és italok (például magas zsír-, cukor- sótartalmú élelmiszerek, alkohol) hirdetésére is.

A módosított irányelv lehetőséget ad a tagországoknak, hogy eltérjenek a származási ország elvétől abban az esetben, ha egy másik tagállam joghatósága alatt álló szolgáltató kimondottan a szigorúbb szabályok elkerülése érdekében telepedett le az adott tagországban. Ekkor a tagállamok részletesebb vagy szigorúbb szabályozást vezethetnek be. A szabályozás szól a diszkriminációellenességről és a gyermekek védelméről is. forrás: EUvonal.hu

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo