Az 1997-es "televíziózás határok nélkül" irányelvet módosító új szabályozás bizonyos műsoroknál engedélyezi a televíziós termékelhelyezést. Tilos lesz a termékelhelyezés a híradókban, ismeretterjesztő, illetve gyerekműsorokban, s egyes tagállamok betiltanák azt a mozifilmekben, a televízió-sorozatokban, sportközvetítésekben, és olyan esetekben is, amikor egy kereskedő, gyártó teljesen ingyen ad a műsorhoz egy terméket, csak azért, hogy az benne legyen a televízióban. Az irányelv elfogadott szövege kimondja, hogy a nézőket a műsor elején és végén, valamint a műsor közben legalább húszpercenként értesíteni kell arról, hogy az adott műsorban termékelhelyezéssel találkozhatnak. A dohánytermékek termékelhelyezését az EP továbbra is tiltaná.
Az Európai Bizottság 35 percenként engedett volna reklámszünetet, ám az EP módosítást fogadott el, amely szerint a televíziós filmközvetítés közben 30 percenként lehet reklámszünetet tartani. A szabály azonban nem vonatkozna a sorozatokra, a könnyű szórakoztató programokra és a dokumentum jellegű műsorokra. A reklámozás "rövid formái", így a reklám-, illetve teleshopping szpotok minden egyes órában legfeljebb a műsoridő 20 százalékát, vagyis 12 percet tehetnek ki.
A képviselők felszólították a tagállamokat és a Bizottságot, hogy fogadjanak el egy a gyermekműsorok közben történő reklámozással foglalkozó magatartási kódexet. Ez foglalkozna a gyerekműsorok reklámokkal történő megszakítására, a szponzorálásra, egészségtelen ételek és italok (például magas zsír-, cukor- sótartalmú élelmiszerek, alkohol) hirdetésére is.
A módosított irányelv lehetőséget ad a tagországoknak, hogy eltérjenek a származási ország elvétől abban az esetben, ha egy másik tagállam joghatósága alatt álló szolgáltató kimondottan a szigorúbb szabályok elkerülése érdekében telepedett le az adott tagországban. Ekkor a tagállamok részletesebb vagy szigorúbb szabályozást vezethetnek be. A szabályozás szól a diszkriminációellenességről és a gyermekek védelméről is. forrás: EUvonal.hu