A nőknek jobban bejön a külföldi munka

Jellemzően Nógrád megyéből pályázik külföldre a legtöbb nő, míg Békés megyéből inkább a férfiak mennének. A hölgyek elsősorban a brit, míg az urak inkább a német álláslehetőségeket böngészik.

Elhúznak a magyarok - Kép: PP Archív, Fotó: Bartos György

Tavaly Magyarországról többen pályáztak nők (55.59%), mint férfiak (44.41%) a külföldi álláslehetőségekre és elsősorban a brit állások voltak népszerűek. Ez a tendencia az idei évben is megmaradt, azzal a különbséggel, hogy 2014. évtől a németországi munkavállalás a vonzóbb. A tavaly a legtöbb női (69.23%) és a legkevesebb férfi pályázás (30.77%) Nógrád megyéből történt a többi megyéhez viszonyítva. Békés képezte azt a megyét, ahonnan a legkevesebb női (38.24%) azonban a legtöbb férfi (61.76%) jelentkezés történt - derült ki a tjobs.hu felméréséből.

Vendéglátós állásra vágynak a férfiak

A férfiak köréből a második legtöbb pályázat országos szinten a belföldi álláslehetőségekre történt (24.68 százalék) Németország után. A férfiak inkább a vendéglátóipari munkákat részesítik előnyben, mivel a legtöbb pályázás erre a munkakörre történt (16.99 százalék). Érdekes ez a tendencia, mivel jelenleg a legtöbb külföldi álláslehetőség a vendéglátóiparban érhető el (több mint 1.200 pozíció), mégis ország szinten a második legtöbb pályázatot Magyarország kapta. (A frissdiplomások harmada külföldre menne.)

Ezt követi Anglia (Nagy-Britannia) 18.27 százalékos pályázati aránnyal és Hollandia (9.94 százalék). A vendéglátóipari munkákat a logisztika (9.94 százalék), autóipar (9.29 százalék) és egészségügy (8.01 százalék) követi. Legkevesebben a marketing-pr-reklám és média munkakörben elérhető állásokra pályáztak, ezt követi az animátor és a kutatás-fejlesztés kategória - nyilatkozta Csatlós Orsolya a Tjobs.hu álláskeresői platform szóvivője. (A szülők is támogatják a külföldi munkavállalást.)

Inkább az egészségügy vonzza a női munkavállalókat, mint a vezetői pozíciók

2014. januárban és februárban a női munkavállalók a németországi (26.32 százalék) és brit (25.39%) állásokra pályáztak a legtöbben az egészségügyi (25.08 százalék) és idősgondozás-betegápolás (20.43 százalék) munkakörben meghirdetett állásokra. A külföldi munkáltatók magas fizetéseket és különböző, nagyon kedvező juttatásokat biztosítanak a magyar munkavállalók számára, ez is magyarázhatja a nagy mértékű pályázati arányt. Ezt követi a vendéglátóipari, gyerekgondozói és adminisztrációs-irodai hirdetések. A gyógyszerészet, mezőgazdaság, tanácsadó-felülvizsgáló és menedzsment munkakör érdekli a legkevésbé a női munkavállalókat, ezt bizonyítja a kevés pályázat is.

Magyar exodus: elhúzunk, mint a vadlibák
Minden eddiginél nagyobb méreteket öltött a magyar munkavállalók elvándorlása külföldre: óvatos becslések szerint is alig egy év alatt legalább százezren hagyták el az országot jobb élet reményében. Egyedül Ausztriában egy év alatt csaknem duplájára nőtt a magyar munkavállalók száma.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo