Válság? 498 milliárd dollár jutott reklámokra

A magyar GDP majdnem négyszeresét költötték tavaly reklámra a vállalatok világszerte: 498 milliárd dollárt - derül ki a Nielsen felméréséből. Ez hét százalékkal több az egy évvel korábbinál.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Legnagyobb mértékben, 18 százalékkal a ruházati cikkek hirdetési büdzséje növekedett, majd az egészségvédelem és kereskedelem következik 11, illetve 9 százalékkal. A fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól informáló globális vállalat adatai szerint Európában 0,4 százalékkal csökkent a reklámköltés tavaly az előző évhez viszonyítva. Az Egyesült Államokban plusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen, míg a többi földrészen 11-12 százalék növekedést. („Hass, alkoss, gyarapodj!- Engedd, hogy a rich media gazdagítson" címmel április hónapban a CEMP Sales House és az Adverticum kreatív versenyt hirdet rich media megoldásokra, ahol az első hat helyezettet értékes nyereményekkel jutalmazzák.)

A sajtó minden ágában emelkedtek a reklámbevételek. A hirdetési piac 65 százalékát birtokló televíziónál, valamint a rádiónál plusz 10-10 százalékot, a magazinoknál 2, az újságoknál pedig 1 százalék többletet könyvelhettek el. Kiemelkedik az internetes reklámköltéseknél a növekedés 24 százalékos mutatója, de erősödött a köztéri reklám és mozireklám pozíciója is. (Harminc, televízióban sugárzott kereskedelmi reklámszpotjára hirdet nyílt pályázatot civil szervezetek egyszázalékos kampányainak támogatására a Provident Pénzügyi Zrt.)

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo