Válság? 498 milliárd dollár jutott reklámokra

A magyar GDP majdnem négyszeresét költötték tavaly reklámra a vállalatok világszerte: 498 milliárd dollárt - derül ki a Nielsen felméréséből. Ez hét százalékkal több az egy évvel korábbinál.

Legnagyobb mértékben, 18 százalékkal a ruházati cikkek hirdetési büdzséje növekedett, majd az egészségvédelem és kereskedelem következik 11, illetve 9 százalékkal. A fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól informáló globális vállalat adatai szerint Európában 0,4 százalékkal csökkent a reklámköltés tavaly az előző évhez viszonyítva. Az Egyesült Államokban plusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen, míg a többi földrészen 11-12 százalék növekedést. („Hass, alkoss, gyarapodj!- Engedd, hogy a rich media gazdagítson" címmel április hónapban a CEMP Sales House és az Adverticum kreatív versenyt hirdet rich media megoldásokra, ahol az első hat helyezettet értékes nyereményekkel jutalmazzák.)

A sajtó minden ágában emelkedtek a reklámbevételek. A hirdetési piac 65 százalékát birtokló televíziónál, valamint a rádiónál plusz 10-10 százalékot, a magazinoknál 2, az újságoknál pedig 1 százalék többletet könyvelhettek el. Kiemelkedik az internetes reklámköltéseknél a növekedés 24 százalékos mutatója, de erősödött a köztéri reklám és mozireklám pozíciója is. (Harminc, televízióban sugárzott kereskedelmi reklámszpotjára hirdet nyílt pályázatot civil szervezetek egyszázalékos kampányainak támogatására a Provident Pénzügyi Zrt.)

Véleményvezér

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo