A JATO Dynamics legfrissebb decemberi újautó forgalomba helyezési összesítése szerint 2014. december hónapban összesen 6,093 darab új személygépkocsi, valamint 1,986 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszongépjármű került forgalomba. A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly decemberi számoknál 21 százalékkal magasabb. A kishaszongépjárművek esetén az előző év decemberi eredményeihez képest 32 százalékos növekedés történt. Decemberben a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 1,268 darabszámmal, mellyel a hazai piac 15.2 százalékát sikerült lefednie a márkának.
Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor az év utolsó hónapjának győztese a Skoda 785 darabbal és 12,9%-os piaci részesedéssel. A második a Ford (728db), a harmadik az Opel (637db), akit a Dacia (402db) és a Toyota (353db) követ a toplistán.
Modell szinten a legtöbb Skoda Octaviából (446db), Ford Focusból (308db), Dacia Duster-ből (199db), Suzuki SX4 S-Crossból (186db), Opel Astrából (185db), Renault Fluenceből (145db) és Nissan Qashqaiból (121db) kelt el decemberben.
A 3.5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladása terén a december a Fordnak kedvezett 207 db-os Ranger forgalomba helyezéssel, mögötte a FIAT Ducato (189db) és a Ford Transit 123db-bal, majd negyedik helyen a Peugeot Boxer végzett 103db-bal.
Még mindig a lízing a menő
Annak ellenére, hogy most már vannak versenyképes finanszírozási ajánlatok a piacon, finanszírozást elsősorban a cégek vesznek csak igénybe zömében operatív lízing (80-90%), vagy nyílt végű pénzügyi lízing konstrukcióban, mivel ezek az ÁFA részbeni vagy teljes visszaigénylését lehetővé teszik – írta éves elemzésében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.
A magán vásárlók továbbra is inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része magánjellegű, csupán az ÁFA visszaigénylés miatt kerül az adott autó céges vásárlási körbe és finanszírozásba. Sajnálatos és a vásárlók és a magyar állam érdekeit sem szolgálja, hogy az importált használt személyautók korösszetétele kedvezőtlenül változott meg az utóbbi években, az importált használt autók átlag életkora némileg meghaladja a 11 évet.