Újraéledt az autópiac

Jelentősen, több mint húsz százalékkal több új autót helyeztek forgalomba tavaly decemberben, mint egy évvel korábban. A finanszírozásban még mindig a lízingelés vezet, elsősorban cégek veszik igénybe ezt a megoldást.

A JATO Dynamics legfrissebb decemberi újautó forgalomba helyezési összesítése szerint 2014. december hónapban összesen 6,093 darab új személygépkocsi, valamint 1,986 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszongépjármű került forgalomba.  A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly decemberi számoknál 21 százalékkal magasabb. A kishaszongépjárművek esetén az előző év decemberi eredményeihez képest 32 százalékos növekedés történt. Decemberben a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 1,268 darabszámmal, mellyel a hazai piac 15.2 százalékát sikerült lefednie a márkának.

Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor az év utolsó hónapjának győztese a Skoda 785 darabbal és 12,9%-os piaci részesedéssel. A második a Ford (728db), a harmadik az Opel (637db), akit a Dacia (402db) és a Toyota (353db) követ a toplistán.

Modell szinten a legtöbb Skoda Octaviából (446db), Ford Focusból (308db), Dacia Duster-ből (199db), Suzuki SX4 S-Crossból (186db), Opel Astrából (185db), Renault Fluenceből (145db) és Nissan Qashqaiból (121db) kelt el decemberben.

A 3.5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladása terén a december a Fordnak kedvezett 207 db-os Ranger forgalomba helyezéssel, mögötte a FIAT Ducato (189db) és a Ford Transit 123db-bal, majd negyedik helyen a Peugeot Boxer végzett 103db-bal.

A fogyasztás a lényeg, nem a kibocsátás
Az autóvásárlóknak elsősorban az üzemanyag-hatékonyság fontos az autó kiválasztása során, a szén-dioxid-kibocsátás például a fontossági tényezők listáján idén a negyedik helyre szorult a tavalyi másodikról. Ezért is nyilatkozott úgy a gyártók és a szállítók 29 százaléka, hogy továbbfejlesztik a belsőégésű motorokat .
A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az újautó forgalomba helyezések többsége céges (81%) míg a magán eladások a piac 19%-át teszik csak ki.

Még mindig a lízing a menő

Annak ellenére, hogy most már vannak versenyképes finanszírozási ajánlatok a piacon, finanszírozást elsősorban a cégek vesznek csak igénybe zömében operatív lízing (80-90%), vagy nyílt végű pénzügyi lízing konstrukcióban, mivel ezek az ÁFA részbeni vagy teljes visszaigénylését lehetővé teszik – írta éves elemzésében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

A magán vásárlók továbbra is inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része magánjellegű, csupán az ÁFA visszaigénylés miatt kerül az adott autó céges vásárlási körbe és finanszírozásba. Sajnálatos és a vásárlók és a magyar állam érdekeit sem szolgálja, hogy az importált használt személyautók korösszetétele kedvezőtlenül változott meg az utóbbi években, az importált használt autók átlag életkora némileg meghaladja a 11 évet.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo