Nulláról százas tempóra kapcsolt augusztusban az autópiac

Az év első nyolc hónapjában a tavalyival összehasonlítva 18%-kal növekedtek a hazai új személygépjármű értékesítési számok és ezzel Európa harmadik legnagyobb növekedését érte el a magyar piac. A cégautó forgalomba helyezés is hasonló növekedést mutat, derül ki a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének elemzéséből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon 2012 első nyolc hónapjában 36 ezer személyautót értékesítettek, 18%-kal többet az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest. Ez – figyelembe véve az Európában tapasztalt 6,9%-os visszaesést – igen jó eredmény, amelyet csak Izland és Észtország tudott túlszárnyalni. Az angol Jato Dynamics most közzétett elemzése szerint Európában az augusztus különösen gyenge hónapnak bizonyult több mint 8%-os visszaesést mutatva.

A LeasePlan Hungária új személy- és kishaszongépjármű vásárlásai esetében az országos adatoknál is valamivel jobb, közel 22%-os növekményt regisztrált az első nyolc hónapban. A számok alapján az év idáig legkedveltebb cégautó típusai a Ford Focus, a Skoda Octavia, az Opel Astra és a Renault Megane.

Lendületben a magyar autópiac

A 2012-es magán és céges vásárlásokból összesített, országos értékesítési adatok alapján is dobogós az Octavia és a Focus, a harmadik helyen azonban kissé talán meglepő eredménnyel a Suzuki Swift áll. A hazai gyártású kisautó augusztus végéig regisztrált több mint 1300 darabos eladása azért is figyelemre méltó, mert a tavalyi időszakhoz képest itthon több mint négyszeres mennyiség kelt el e modellből. Az európai piacvezető modell, a VW Golf idén hazánkban egyelőre nem került fel a TOP 10-es listára, a kontinensen magasan legtöbbet értékesítő Volkswagen azonban hazánkban is az élen áll a márkák versenyében.

Céges vásárlások tartják életben az autópiacot
Annak ellenére, hogy az új autók értékesítése az előző évhez képest több mint 20 százalékkal növekedett, a gépjármű-finanszírozás az első negyedévben 15 éves mélypontjára süllyedt. A használt, illetve az új autók lakossági finanszírozása 2011 utolsó negyedévéhez képest a Lízingszövetség első negyedéves adatai alapján további közel 20 százalékot csökkent. A flottafinanszírozás ezzel beérte, sőt, meg is előzte a történelmi mélypontra ereszkedő lakossági gépjármű-finanszírozást.
Magyarországon az összes személy- és kishaszongépjármű eladás több mint 70%-át a vállalatok számára értékesített modellek jelentik, így kiemelt jelentőségű, hogy e területen is némi bővülés tapasztalható – mondta el Pesti Tímea a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója. Európa tizenkét országában is optimisták a nagy flottával rendelkező cégek döntéshozói. A Corporate Vehicle Observatory Barométere 3600 döntéshozói vélemény alapján a flották növekedését prognosztizálja az elkövetkező három évben. A 100-nál több főt foglalkoztató vállalatok vezetőinek egynegyede is ezen a véleményen volt, és mindössze 6%-uk számít visszaesésre.

Az optimista várakozásokról tanúskodik az is, hogy idén az Európában megkérdezett flottatulajdonosok a tavalyihoz képest kétszer akkora számban (35%) emelték ki, hogy a cégautó nem csak munkaeszköz vállalatuknál, hanem jelentős szerepe van az értékes munkaerő motiválásában és megtartásában. Ezen vélemények alapján úgy tűnik tehát, hogy a vállalati gépjárművek vásárlása hosszú távon biztosított.

Egyre öregebbek a magyar autók
Felmérések szerint az elmúlt években jelentősen elöregedett a hazai személygépjármű-állomány. Az évek óta húzódó gazdasági válság az autópiacot sem kímélte, így hazánkban egyre magasabb lett a gépjárművek átlagéletkora. A Generalinál biztosított autók esetében például ez közel 10 évet jelent, a casco esetében a 6-10 éves autók aránya már megközelítette az 50%-ot. Ez a tendencia a kárkifizetések alakulásában is tükröződik: a kifizetések 57%-a 4-7 éves gépjárművek után történt.
Pesti Tímea szerint a LeasePlan hazai leányvállalatának tapasztalatai is összecsengenek az európai várakozásokkal. „Biztatónak tartjuk a hazai országos adatokban és a flottaautó értékesítésünkben az idei év első időszakában elért emelkedést, és arra számítunk, hogy az elkövetkező időben is pozitív tartományban maradnak a számok. A növekedés hátterében állhat az év elején lecsökkentett regisztrációs adó, amelynek hatására a környező országokkal összehasonlítva megéri az autókat Magyarországon forgalomba helyeztetni. Ebből adódóan valószínűleg több gépkocsit vásároltak idén hazánkban, mint amennyit ténylegesen használnak majd a határokon belül.”

Az Európa szerte most tapasztalt visszaesés különösen a 2009-es, több uniós országában, de legsikeresebben Németországban indított roncsautó-beszámítási program által generált, magas értékesítési számokhoz képest látványos. A tavalyi év első nyolc hónapjának számaihoz viszonyítva a legnagyobb visszaesést Európában a Görög és Portugál piacon tapasztalták.

Véleményvezér

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo