Nulláról százas tempóra kapcsolt augusztusban az autópiac

Az év első nyolc hónapjában a tavalyival összehasonlítva 18%-kal növekedtek a hazai új személygépjármű értékesítési számok és ezzel Európa harmadik legnagyobb növekedését érte el a magyar piac. A cégautó forgalomba helyezés is hasonló növekedést mutat, derül ki a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének elemzéséből.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon 2012 első nyolc hónapjában 36 ezer személyautót értékesítettek, 18%-kal többet az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest. Ez – figyelembe véve az Európában tapasztalt 6,9%-os visszaesést – igen jó eredmény, amelyet csak Izland és Észtország tudott túlszárnyalni. Az angol Jato Dynamics most közzétett elemzése szerint Európában az augusztus különösen gyenge hónapnak bizonyult több mint 8%-os visszaesést mutatva.

A LeasePlan Hungária új személy- és kishaszongépjármű vásárlásai esetében az országos adatoknál is valamivel jobb, közel 22%-os növekményt regisztrált az első nyolc hónapban. A számok alapján az év idáig legkedveltebb cégautó típusai a Ford Focus, a Skoda Octavia, az Opel Astra és a Renault Megane.

Lendületben a magyar autópiac

A 2012-es magán és céges vásárlásokból összesített, országos értékesítési adatok alapján is dobogós az Octavia és a Focus, a harmadik helyen azonban kissé talán meglepő eredménnyel a Suzuki Swift áll. A hazai gyártású kisautó augusztus végéig regisztrált több mint 1300 darabos eladása azért is figyelemre méltó, mert a tavalyi időszakhoz képest itthon több mint négyszeres mennyiség kelt el e modellből. Az európai piacvezető modell, a VW Golf idén hazánkban egyelőre nem került fel a TOP 10-es listára, a kontinensen magasan legtöbbet értékesítő Volkswagen azonban hazánkban is az élen áll a márkák versenyében.

Céges vásárlások tartják életben az autópiacot
Annak ellenére, hogy az új autók értékesítése az előző évhez képest több mint 20 százalékkal növekedett, a gépjármű-finanszírozás az első negyedévben 15 éves mélypontjára süllyedt. A használt, illetve az új autók lakossági finanszírozása 2011 utolsó negyedévéhez képest a Lízingszövetség első negyedéves adatai alapján további közel 20 százalékot csökkent. A flottafinanszírozás ezzel beérte, sőt, meg is előzte a történelmi mélypontra ereszkedő lakossági gépjármű-finanszírozást.
Magyarországon az összes személy- és kishaszongépjármű eladás több mint 70%-át a vállalatok számára értékesített modellek jelentik, így kiemelt jelentőségű, hogy e területen is némi bővülés tapasztalható – mondta el Pesti Tímea a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója. Európa tizenkét országában is optimisták a nagy flottával rendelkező cégek döntéshozói. A Corporate Vehicle Observatory Barométere 3600 döntéshozói vélemény alapján a flották növekedését prognosztizálja az elkövetkező három évben. A 100-nál több főt foglalkoztató vállalatok vezetőinek egynegyede is ezen a véleményen volt, és mindössze 6%-uk számít visszaesésre.

Az optimista várakozásokról tanúskodik az is, hogy idén az Európában megkérdezett flottatulajdonosok a tavalyihoz képest kétszer akkora számban (35%) emelték ki, hogy a cégautó nem csak munkaeszköz vállalatuknál, hanem jelentős szerepe van az értékes munkaerő motiválásában és megtartásában. Ezen vélemények alapján úgy tűnik tehát, hogy a vállalati gépjárművek vásárlása hosszú távon biztosított.

Egyre öregebbek a magyar autók
Felmérések szerint az elmúlt években jelentősen elöregedett a hazai személygépjármű-állomány. Az évek óta húzódó gazdasági válság az autópiacot sem kímélte, így hazánkban egyre magasabb lett a gépjárművek átlagéletkora. A Generalinál biztosított autók esetében például ez közel 10 évet jelent, a casco esetében a 6-10 éves autók aránya már megközelítette az 50%-ot. Ez a tendencia a kárkifizetések alakulásában is tükröződik: a kifizetések 57%-a 4-7 éves gépjárművek után történt.
Pesti Tímea szerint a LeasePlan hazai leányvállalatának tapasztalatai is összecsengenek az európai várakozásokkal. „Biztatónak tartjuk a hazai országos adatokban és a flottaautó értékesítésünkben az idei év első időszakában elért emelkedést, és arra számítunk, hogy az elkövetkező időben is pozitív tartományban maradnak a számok. A növekedés hátterében állhat az év elején lecsökkentett regisztrációs adó, amelynek hatására a környező országokkal összehasonlítva megéri az autókat Magyarországon forgalomba helyeztetni. Ebből adódóan valószínűleg több gépkocsit vásároltak idén hazánkban, mint amennyit ténylegesen használnak majd a határokon belül.”

Az Európa szerte most tapasztalt visszaesés különösen a 2009-es, több uniós országában, de legsikeresebben Németországban indított roncsautó-beszámítási program által generált, magas értékesítési számokhoz képest látványos. A tavalyi év első nyolc hónapjának számaihoz viszonyítva a legnagyobb visszaesést Európában a Görög és Portugál piacon tapasztalták.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo