Mennyiért vehetünk házat a főváros körül?

Óriási különbségek mutatkoznak a főváros agglomerációjában zajló ingatlanvásárlási szokásokban, ha összehasonlítjuk az egyes szektorokat. A Duna House elemzése rámutat, hogy az egyes régiókban mennyiért vásároltunk idén lakást, vagy családi házat.

Kép: Mapasz

Az összesített idei adatok alapján az látszik, hogy a déli és a délkeleti szektorban vették a legalacsonyabb négyzetméteráron az ingatlanokat, itt ugyanis 154-, illetve 165 ezer Ft/m2 áron vásároltak. A főváros nyugati oldalának agglomerációja a drágább, itt az északnyugati szektorban 230-, a nyugati szektorban pedig 250 ezer Ft volt egy négyzetméter ára. Ha a megvásárolt ingatlan fajlagos árát vizsgáljuk, úgy a legalacsonyabb áron az északi szektorban költöttek átlag 12,8 millió Forintért, a legdrágábban pedig az északnyugatiban, ahol az átlag szinte a duplája lett, egész pontosan 25,3 millió Ft ingatlanonként.

Ha ingatlantípusonként vizsgáljuk a tranzakciókat, akkor hasonló kép alakul ki. Családi házakat a délkeleti szektorban 169 ezer Ft-os négyzetméteráron vettek idén, az északnyugatiban ugyanezekre 247 ezret, a nyugatiban 268 ezret költöttek. Lakásárakat tekintve a déli lett a legolcsóbb 187 ezerrel és a nyugati a legdrágább, ahol 300 ezer Ft fölötti átlagot adnak ki a Duna House idei adatai. A megvásárolt családi házak átlagára is a nyugati szektorban a legmagasabb, 36 millió Forint, de az északnyugati sincs nagyon lemaradva 35 milliós átlagával.

A lakásokat az agglomeráció egészében kb. 7 hónap alatt lehet értékesíteni és az eladóknak nagyjából 6% vevői alkuval kell számolniuk. A nyugati szektor e tekintetben már utolsó, hiszen itt 9 hónap az átlagos értékesítési idő és a vevők is 8 százalékos átlaggal tudtak faragni az árból. Családi házak esetében már 9 hónap az átlagos értékesítési idő és az alkuátlag is 9 százalék. A nyugati szektorban a családi házak esetében is a legmagasabb, 11 százalékos az alku.

Az agglomerációban vásárlók legmarkánsabb csoportja azért vesz ingatlant, mert épp nagyobba költözik. Az ő arányuk az északnyugati szektorban volt a legmagasabb 54 százalék, de a nyugati szektorban is minden második vásárló ezért költ. A kisebbe költözők már jóval kevesebben vannak, legnagyobb csoportjuk 25 százalékkal az északnyugati szektorban voltak, legkisebb arányban pedig 7 százalékkal a délkeletiben. Markáns még az első lakásukat vásárlók tábora. Az olcsónak számító délkeleti szektorban vásárolnak a fiatalok, itt minden harmadik vevő ilyen. A drágább északnyugati szektorban azonban arányuk csekélyebb, mindössze 4 százalék. Befektetési szándékkal csupán 7 százalék vásárolt idén az agglomerációban, itt kiemelkedik az északi szektor 14%-kal és a másik végén a keleti 3 százalékkal.

Októberben a 13. kerületi lakások voltak a menők
Az idei legerősebbnek számító szeptemberi hónapot követően némi visszaesést mutatott az ingatlanpiac a 7663 darabos adás-vételi darabszámmal, de így is a második legnagyobb érték lett az évben.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo