Mennyiért vehetünk házat a főváros körül?

Óriási különbségek mutatkoznak a főváros agglomerációjában zajló ingatlanvásárlási szokásokban, ha összehasonlítjuk az egyes szektorokat. A Duna House elemzése rámutat, hogy az egyes régiókban mennyiért vásároltunk idén lakást, vagy családi házat.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Mapasz

Az összesített idei adatok alapján az látszik, hogy a déli és a délkeleti szektorban vették a legalacsonyabb négyzetméteráron az ingatlanokat, itt ugyanis 154-, illetve 165 ezer Ft/m2 áron vásároltak. A főváros nyugati oldalának agglomerációja a drágább, itt az északnyugati szektorban 230-, a nyugati szektorban pedig 250 ezer Ft volt egy négyzetméter ára. Ha a megvásárolt ingatlan fajlagos árát vizsgáljuk, úgy a legalacsonyabb áron az északi szektorban költöttek átlag 12,8 millió Forintért, a legdrágábban pedig az északnyugatiban, ahol az átlag szinte a duplája lett, egész pontosan 25,3 millió Ft ingatlanonként.

Ha ingatlantípusonként vizsgáljuk a tranzakciókat, akkor hasonló kép alakul ki. Családi házakat a délkeleti szektorban 169 ezer Ft-os négyzetméteráron vettek idén, az északnyugatiban ugyanezekre 247 ezret, a nyugatiban 268 ezret költöttek. Lakásárakat tekintve a déli lett a legolcsóbb 187 ezerrel és a nyugati a legdrágább, ahol 300 ezer Ft fölötti átlagot adnak ki a Duna House idei adatai. A megvásárolt családi házak átlagára is a nyugati szektorban a legmagasabb, 36 millió Forint, de az északnyugati sincs nagyon lemaradva 35 milliós átlagával.

A lakásokat az agglomeráció egészében kb. 7 hónap alatt lehet értékesíteni és az eladóknak nagyjából 6% vevői alkuval kell számolniuk. A nyugati szektor e tekintetben már utolsó, hiszen itt 9 hónap az átlagos értékesítési idő és a vevők is 8 százalékos átlaggal tudtak faragni az árból. Családi házak esetében már 9 hónap az átlagos értékesítési idő és az alkuátlag is 9 százalék. A nyugati szektorban a családi házak esetében is a legmagasabb, 11 százalékos az alku.

Az agglomerációban vásárlók legmarkánsabb csoportja azért vesz ingatlant, mert épp nagyobba költözik. Az ő arányuk az északnyugati szektorban volt a legmagasabb 54 százalék, de a nyugati szektorban is minden második vásárló ezért költ. A kisebbe költözők már jóval kevesebben vannak, legnagyobb csoportjuk 25 százalékkal az északnyugati szektorban voltak, legkisebb arányban pedig 7 százalékkal a délkeletiben. Markáns még az első lakásukat vásárlók tábora. Az olcsónak számító délkeleti szektorban vásárolnak a fiatalok, itt minden harmadik vevő ilyen. A drágább északnyugati szektorban azonban arányuk csekélyebb, mindössze 4 százalék. Befektetési szándékkal csupán 7 százalék vásárolt idén az agglomerációban, itt kiemelkedik az északi szektor 14%-kal és a másik végén a keleti 3 százalékkal.

Októberben a 13. kerületi lakások voltak a menők
Az idei legerősebbnek számító szeptemberi hónapot követően némi visszaesést mutatott az ingatlanpiac a 7663 darabos adás-vételi darabszámmal, de így is a második legnagyobb érték lett az évben.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo