Éjfélig még válthatnak az autósok

Éjfélig még válthatnak az autósok az utóbbi évek legnagyobb díjemelését hozó kötelező biztosítási kampányában. A ma záruló kampány érdekessége, hogy a díjemelések közepette nemcsak a január elsejei évfordulós ügyfelek, de a nemrég csődbe ment Astra Biztosító ügyfelei sem váltottak az elvárt számban, utóbbiak komoly kockázatot vállalva döntésükkel.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A százalékosan nagy, de még a tűréshatáron belül maradó díjemelés ezúttal általánosnak volt mondható a hazai gépjármű-felelősségbiztosítók között. Az internetes alkuszi portálok adatai szerint azonban a váltók száma ennek ellenére elmarad a múlt évi háromszázezertől. A Biztosítás.HU szerint trendfordulót jelez, hogy az autósok a biztosítóváltás helyett inkább elfogadták az átlagosan 2-3000, nemritkán akár 5000 forintot is meghaladó díjemeléseket. Ennek oka, hogy mivel minden biztosító emelt a tavalyi kampányban kínált díjához képest, ezért az autósok nem találtak maguknak annyival kedvezőbb ajánlatot, mely váltásra ösztönözte volna őket.

Az alkusz szerint ez önmagában még nem baj, mert a díjemelkedés fedezetet teremt az egyébként dinamikusan növekvő károk kifizetésére, de fontos, hogy a biztosítókkal "ne szaladjon el a ló" és az ügyfelek se kényelmesedjenek el a jövőben, vagyis minden évfordulókor ellenőrizzék díjaikat, még akkor is, ha épp nem találnak maguknak kedvezőbbet. Ellenkező esetben elvész az az autósok számára megnyert, mintegy 60 milliárd forintnyi megtakarítás, melyet az elmúlt 13 év során az internetes transzparencia által kikényszerített biztosítási díjverseny hozott számukra.

Az idei díjemeléseknél nagyobb probléma, hogy a mai nappal tevékenységét tulajdonképpen befejező magyarországi ASTRA Biztosítónál még mindig közel 20 ezer ügyfél maradt, miközben az ASTRA már le sem könyveli a hozzá befizetett díjakat és nem ad ki díjigazolást sem. Ezeknek az ügyfeleknek nyilván nehéz olyan olcsó biztosítást találni, mint amilyen az Astrá-s előzményük volt, de ennek ellenére azonnal távozniuk kell az ASTRÁ-tól. Ehhez csupán annyi dolguk van, hogy új biztosítást kötnek más hazai társaságnál (vagyis felmondás intézése nélkül hagyhatják el jelenlegi biztosítójukat).

A kampány tehát ma zárul a december 31-i évfordulós, mintegy 2 millió autós számára, ami technikailag annyit jelent, hogy akik még szeretnének váltani, azoknak az alkuszok ma éjfélig tudják fogadni az igényét, utána pedig önállóan kell felmondaniuk jelenlegi biztosítójuknál, amit vagy személyesen az ügyfélszolgálatokon vagy faxon tehetnek meg december elseje éjfélig (amennyiben találnak szabad faxvonalat biztosítójukhoz).

Háromezret spórolt a kötelezőn, aki eddig váltott
Átlagosan 3400 forinttal kell kevesebbet fizetniük – a jelenlegi biztosító által megajánlott indexdíjhoz képest – jövőre azoknak az ügyfeleknek, akik eddig az idei kgfb-kampány első kilenc napján váltottak.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo