Éjfélig még válthatnak az autósok

Éjfélig még válthatnak az autósok az utóbbi évek legnagyobb díjemelését hozó kötelező biztosítási kampányában. A ma záruló kampány érdekessége, hogy a díjemelések közepette nemcsak a január elsejei évfordulós ügyfelek, de a nemrég csődbe ment Astra Biztosító ügyfelei sem váltottak az elvárt számban, utóbbiak komoly kockázatot vállalva döntésükkel.

Kép: SXC

A százalékosan nagy, de még a tűréshatáron belül maradó díjemelés ezúttal általánosnak volt mondható a hazai gépjármű-felelősségbiztosítók között. Az internetes alkuszi portálok adatai szerint azonban a váltók száma ennek ellenére elmarad a múlt évi háromszázezertől. A Biztosítás.HU szerint trendfordulót jelez, hogy az autósok a biztosítóváltás helyett inkább elfogadták az átlagosan 2-3000, nemritkán akár 5000 forintot is meghaladó díjemeléseket. Ennek oka, hogy mivel minden biztosító emelt a tavalyi kampányban kínált díjához képest, ezért az autósok nem találtak maguknak annyival kedvezőbb ajánlatot, mely váltásra ösztönözte volna őket.

Az alkusz szerint ez önmagában még nem baj, mert a díjemelkedés fedezetet teremt az egyébként dinamikusan növekvő károk kifizetésére, de fontos, hogy a biztosítókkal "ne szaladjon el a ló" és az ügyfelek se kényelmesedjenek el a jövőben, vagyis minden évfordulókor ellenőrizzék díjaikat, még akkor is, ha épp nem találnak maguknak kedvezőbbet. Ellenkező esetben elvész az az autósok számára megnyert, mintegy 60 milliárd forintnyi megtakarítás, melyet az elmúlt 13 év során az internetes transzparencia által kikényszerített biztosítási díjverseny hozott számukra.

Az idei díjemeléseknél nagyobb probléma, hogy a mai nappal tevékenységét tulajdonképpen befejező magyarországi ASTRA Biztosítónál még mindig közel 20 ezer ügyfél maradt, miközben az ASTRA már le sem könyveli a hozzá befizetett díjakat és nem ad ki díjigazolást sem. Ezeknek az ügyfeleknek nyilván nehéz olyan olcsó biztosítást találni, mint amilyen az Astrá-s előzményük volt, de ennek ellenére azonnal távozniuk kell az ASTRÁ-tól. Ehhez csupán annyi dolguk van, hogy új biztosítást kötnek más hazai társaságnál (vagyis felmondás intézése nélkül hagyhatják el jelenlegi biztosítójukat).

A kampány tehát ma zárul a december 31-i évfordulós, mintegy 2 millió autós számára, ami technikailag annyit jelent, hogy akik még szeretnének váltani, azoknak az alkuszok ma éjfélig tudják fogadni az igényét, utána pedig önállóan kell felmondaniuk jelenlegi biztosítójuknál, amit vagy személyesen az ügyfélszolgálatokon vagy faxon tehetnek meg december elseje éjfélig (amennyiben találnak szabad faxvonalat biztosítójukhoz).

Háromezret spórolt a kötelezőn, aki eddig váltott
Átlagosan 3400 forinttal kell kevesebbet fizetniük – a jelenlegi biztosító által megajánlott indexdíjhoz képest – jövőre azoknak az ügyfeleknek, akik eddig az idei kgfb-kampány első kilenc napján váltottak.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo