Éjfélig még válthatnak az autósok

Éjfélig még válthatnak az autósok az utóbbi évek legnagyobb díjemelését hozó kötelező biztosítási kampányában. A ma záruló kampány érdekessége, hogy a díjemelések közepette nemcsak a január elsejei évfordulós ügyfelek, de a nemrég csődbe ment Astra Biztosító ügyfelei sem váltottak az elvárt számban, utóbbiak komoly kockázatot vállalva döntésükkel.

Kép: SXC

A százalékosan nagy, de még a tűréshatáron belül maradó díjemelés ezúttal általánosnak volt mondható a hazai gépjármű-felelősségbiztosítók között. Az internetes alkuszi portálok adatai szerint azonban a váltók száma ennek ellenére elmarad a múlt évi háromszázezertől. A Biztosítás.HU szerint trendfordulót jelez, hogy az autósok a biztosítóváltás helyett inkább elfogadták az átlagosan 2-3000, nemritkán akár 5000 forintot is meghaladó díjemeléseket. Ennek oka, hogy mivel minden biztosító emelt a tavalyi kampányban kínált díjához képest, ezért az autósok nem találtak maguknak annyival kedvezőbb ajánlatot, mely váltásra ösztönözte volna őket.

Az alkusz szerint ez önmagában még nem baj, mert a díjemelkedés fedezetet teremt az egyébként dinamikusan növekvő károk kifizetésére, de fontos, hogy a biztosítókkal "ne szaladjon el a ló" és az ügyfelek se kényelmesedjenek el a jövőben, vagyis minden évfordulókor ellenőrizzék díjaikat, még akkor is, ha épp nem találnak maguknak kedvezőbbet. Ellenkező esetben elvész az az autósok számára megnyert, mintegy 60 milliárd forintnyi megtakarítás, melyet az elmúlt 13 év során az internetes transzparencia által kikényszerített biztosítási díjverseny hozott számukra.

Az idei díjemeléseknél nagyobb probléma, hogy a mai nappal tevékenységét tulajdonképpen befejező magyarországi ASTRA Biztosítónál még mindig közel 20 ezer ügyfél maradt, miközben az ASTRA már le sem könyveli a hozzá befizetett díjakat és nem ad ki díjigazolást sem. Ezeknek az ügyfeleknek nyilván nehéz olyan olcsó biztosítást találni, mint amilyen az Astrá-s előzményük volt, de ennek ellenére azonnal távozniuk kell az ASTRÁ-tól. Ehhez csupán annyi dolguk van, hogy új biztosítást kötnek más hazai társaságnál (vagyis felmondás intézése nélkül hagyhatják el jelenlegi biztosítójukat).

A kampány tehát ma zárul a december 31-i évfordulós, mintegy 2 millió autós számára, ami technikailag annyit jelent, hogy akik még szeretnének váltani, azoknak az alkuszok ma éjfélig tudják fogadni az igényét, utána pedig önállóan kell felmondaniuk jelenlegi biztosítójuknál, amit vagy személyesen az ügyfélszolgálatokon vagy faxon tehetnek meg december elseje éjfélig (amennyiben találnak szabad faxvonalat biztosítójukhoz).

Háromezret spórolt a kötelezőn, aki eddig váltott
Átlagosan 3400 forinttal kell kevesebbet fizetniük – a jelenlegi biztosító által megajánlott indexdíjhoz képest – jövőre azoknak az ügyfeleknek, akik eddig az idei kgfb-kampány első kilenc napján váltottak.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo