A repülővel Magyarországra érkezők közül a legtöbbet a Londonból és Párizsból érkezők költik, de jelentős forgalmat generálnak a német és holland utazók is. (Az esztendő első 4 hónapjában a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentése szerint a kereskedelmi szálláshelyek forgalma 14 százalékkal nőtt az előző negyedévhez képest.)
A nemzetközi trendek egyértelmű élénkülésről adnak tanúságot - áll a MasterCard felmérésében - a világ legkedveltebb 20 városába 2012-ben átlagosan 5,7 százalékkal többen utaznak idén, mint a tavaly, és várhatóan több mint 10 százalékkal többet is költenek. A legnépszerűbb célpont London a repülővel utazók között, köszönhetően az olimpiai játékoknak, és a királynő trónra lépésének 60. évfordulója alkalmából tartott ünnepségeknek.
Ez már a második év, mikor az Egyesült Királyság fővárosa áll a dobogó legfelső fokán, nem csak az ide érkezők számát, hanem a látogatók költéseit tekintve is. A brit fővárosba - amely New York, Bangkok, Párizs és Szingapúr előtt végzett az élen - 17 millió látogatót várnak erre az évre.
Rió egyre népszerűbb
A legnagyobb népszerűség növekedést Rio de Janeiro érte el a 2011-höz viszonyítva. Itt 28 százalékkal több az idén a külföldi. A brazil várost követi Tokió (21,5%), valamint Abu Dhabi (17,9%). Jelentős volt az előző évhez viszonyított pozitív változás Tuniszban, Isztambulban és Torontóban: ezek a városok 17,7, 14,7 és 7,6 százalékkal több turistát és üzletembert vonzanak ebben az évben, mint tavaly.
A Londonba látogatók számára elsősorban a látványosságok, a múzeumok, a világhírű éttermek, színházak és az élénk üzleti élet jelenti a legfőbb vonzerőt. Az ide érkezők hajlandóak átlagon felül fizetni az élményekért. Ám ezt, a MasterCard tanulmánya szerint, egyre inkább készpénz nélkül teszik. A MasterCard becslése szerint az idei olimpia helyszínén 2025-ben már a gyakrabban használnak bankkártyákat vagy mobiltelefonokat fizetésre, mint készpénzt.
A felmérés
A MasterCard a világ turista célpontjait vizsgáló kutatása a városokat nemzetközi látogatóik és a látogatók költései szerint rangsorolja és állítja össze a 2012-re vonatkozó előrejelzést. A felmérés készítői jelezték, hogy ez a kutatás nem a MasterCard ügyfelek kártyaműveleteire vonatkozó adatain alapul.