A Népszabadság cikkében Tóth Gábort, a Budapest főkapitányának bűnügyi helyettesét idézi, aki a lapnak a elmondta az ellopott kocsikat manapság már - kevés kivételtől eltekintve - alkatrésznek viszik el. A tolvajok és a bontók munkáját nagyban megkönnyíti, hogy az alkatrészek többségén nincs semmiféle azonosító szám vagy jelölés. A légzsák, a gyári beépítésű magnó vagy CD-lejátszó, a sebességváltó blokk gyártási száma alapján ugyan azonosítható egy autó - avagy kimutatható, hogy a felsorolt részeket más autókból építették át a vizsgált gépkocsiba -, a karosszériaelemeken és az autó alkatrészeinek többségén azonban nincs semmiféle egyedi azonosító szám, vagy el nem található.
A rendőrségi nyomozások tapasztalataira hivatkozva Tóth Gábor arra figyelmeztet: az autólopásra szakosodott bűnözőcsoportok elsőként az autók azonosító számait semmisítik meg. A rendőrség valószínűsíteni fogja, hogy lopott, illetve hogy egy vagy több ellopott autó összeépítéséből állították-e elő, de nem tudja bizonyítani, hogy honnan lopták az "alapanyagként" használt autókat.