Új szakaszába léphet az M0-ás

A Közlekedési Főfelügyelet (KF) várhatóan még csütörtökön vagy pénteken kiadja az M0-ás körgyűrű keleti szektor 3-as számú főút és M3-as autópálya közötti szakaszra szóló építési engedélyt - mondta el Bíró József, a Központi Közlekedési Felügyelet (KKF) igazgató helyettese.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Fővárosi Bíróság (FB) 2006. szeptember 21-i ítélete hatályon kívül helyezte az épülő 8,5 kilométeres szakaszra vonatkozó jogerős építési engedélyt, és új engedélyezési eljárásra kötelezte az elsőfokú környezetvédelmi és közlekedési hatóságot. Ezért a KF október 12-én felszólította a beruházó Nemzeti Autópálya (NA) Zrt.-t, hogy a szakasz építését függessze fel.

Bíró József utalt arra, hogy az elmúlt csaknem két hónapban lefolytattak öt lakossági és egy szakhatósági szemlét. Emellett beszerezték a főváros, Csömör, a XVI. és a XV. kerületi önkormányzatok több szakterületet érintő, összesen 30 szakhatósági engedélyét, és 40 közmű-, közút-, vasút- és egyéb kezelő cég engedélyét, melyeknek elemzése, feldolgozása, egyeztetése jelenleg is folyamatban van. Elmondta azt is, hogy az építési engedély alapját adó környezetvédelmi másodfokú engedélyt már megadta az illetékes hatóság.

Reményik Kálmán, az NA Zrt. elnök-vezérigazgatója az MTI érdeklődésére korábban jelezte: ha még novemberben folytatódhat M0-ás körgyűrű keleti szektor 3-as számú főút és M3-as autópálya közötti szakaszának építése, akkor van remény arra, hogy a kivitelezők teljesíthetik a 2007. November 30-i átadási határidőt. Ez pedig azt is jelentheti, hogy Magyarország nem esik el a Európai Unió Kohéziós Alapjának 284 millió eurós támogatásától, amelyet az M0-ás 4-es út és M3-as autópálya közötti 26,5 kilométeres szakaszának megépítésére kapott az uniótól, aminek része a szóban forgó 8,5 kilométeres szakasz is. Ugyanis az unió azzal a feltétellel nyújtott a beruházáshoz 85 százalékos vissza nem térítendő támogatást, hogy az utat 2007. November 30-ig forgalomba kell helyezni, és a támogatás pénzügyi zárását 2008 végéig el kell végezni. Ha ez nem teljesül, akkor vissza kell fizetni az EU-nak a támogatás összegét.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo