A Fővárosi Bíróság (FB) 2006. szeptember 21-i ítélete hatályon kívül helyezte az épülő 8,5 kilométeres szakaszra vonatkozó jogerős építési engedélyt, és új engedélyezési eljárásra kötelezte az elsőfokú környezetvédelmi és közlekedési hatóságot. Ezért a KF október 12-én felszólította a beruházó Nemzeti Autópálya (NA) Zrt.-t, hogy a szakasz építését függessze fel.
Bíró József utalt arra, hogy az elmúlt csaknem két hónapban lefolytattak öt lakossági és egy szakhatósági szemlét. Emellett beszerezték a főváros, Csömör, a XVI. és a XV. kerületi önkormányzatok több szakterületet érintő, összesen 30 szakhatósági engedélyét, és 40 közmű-, közút-, vasút- és egyéb kezelő cég engedélyét, melyeknek elemzése, feldolgozása, egyeztetése jelenleg is folyamatban van. Elmondta azt is, hogy az építési engedély alapját adó környezetvédelmi másodfokú engedélyt már megadta az illetékes hatóság.
Reményik Kálmán, az NA Zrt. elnök-vezérigazgatója az MTI érdeklődésére korábban jelezte: ha még novemberben folytatódhat M0-ás körgyűrű keleti szektor 3-as számú főút és M3-as autópálya közötti szakaszának építése, akkor van remény arra, hogy a kivitelezők teljesíthetik a 2007. November 30-i átadási határidőt. Ez pedig azt is jelentheti, hogy Magyarország nem esik el a Európai Unió Kohéziós Alapjának 284 millió eurós támogatásától, amelyet az M0-ás 4-es út és M3-as autópálya közötti 26,5 kilométeres szakaszának megépítésére kapott az uniótól, aminek része a szóban forgó 8,5 kilométeres szakasz is. Ugyanis az unió azzal a feltétellel nyújtott a beruházáshoz 85 százalékos vissza nem térítendő támogatást, hogy az utat 2007. November 30-ig forgalomba kell helyezni, és a támogatás pénzügyi zárását 2008 végéig el kell végezni. Ha ez nem teljesül, akkor vissza kell fizetni az EU-nak a támogatás összegét.