A harmadik negyedévben lezárt 1.115 lezárt panaszügy 36,5 százaléka részben vagy egészében megalapozottnak bizonyult. Ugyanez az arány a pénz- és tőkepiaci szektor esetében 27,4, a biztosítók esetében 49,7, a pénztáraknál pedig 29,8 százalék.
A panaszok 56 százaléka a pénz- és tőkepiaci szektor szolgáltatóira irányult, azon belül főleg a bankokra (80,6 százalék), a takarékszövetkezetekre ugyanakkor nagy számukhoz képest kevés kifogás érkezett (4,6 százalék).
A szolgáltatások közül főleg a hitelezésre és a folyószámla-vezetésre érkezett panasz, s leginkább az elszámolások, megbízások teljesítését, a szolgáltatás minőségét érte kifogás. A fogyasztói kifogások 69,9 százaléka a szektorban a tíz legnagyobb, a piac 76 százalékát kitevő hitelintézetre irányult. Sok ügyfél fordult a felügyelethez amiatt, mert az egyik nagy lakossági bank eltörölte a lakáshitelek kezelési költségénél az addig létező maximumot. Nagyon sok kérdést tettek fel továbbá a fogyasztók a negyedév során a kamatadó bevezetésével kapcsolatban.
A biztosítási és a pénztári szektorra összesen 459 panasz érkezett. A biztosítók esetében a korábbiakhoz hasonlóan a kötelező gépjármű felelősségbiztosítással (kgfb) kapcsolatos problémák domináltak, a panaszok 60,39 százaléka erre irányult. A biztosítókkal kapcsolatos megkeresések nagy hányada továbbra is a kgfb-vel kapcsolatos kárrendezési gyakorlatra vonatkozott. A nyári viharok időszakában az ingatlanbiztosítással kapcsolatos ügyek kerültek előtérbe, míg a kamatadó bevezetése a befektetéssel kombinált életbiztosítások területén éreztette hatását.