Az Air France a napokban jelentette be, hogy a magas nyersolajárak miatt augusztus 10-től 1 és 7 euró közötti mértékben emeli az üzemanyagpótdíjat. A kommunikációs igazgató beszámolt arról, hogy a jelentős, tonnánként mintegy 36 százalékos átlagár-növekedés miatt a társaság kerozinköltségei az idén az első fél évben megközelítően 5,7 milliárd forinttal növekedtek az egy évvel korábbihoz képest.
A Malév a nemzetközi gyakorlathoz is igazodva két éve kényszerült menetrend szerinti járatain bevezetni a kerozinpótdíjat. Az azóta eltelt időben a légitársaság folyamatosan figyelemmel kíséri a nyersolajárak változását, valamint a nemzetközi piaci helyzet alakulását, és ehhez igazítja a pótdíj mértékét - tette hozzá. A Malév útvonalain differenciált pótdíjat alkalmaz: az európai útvonal-szakaszokon ez 19 euró, a tengerentúliakon pedig 45 euró.
A Malév jelenleg vizsgálja, hogy mely útvonalakon és milyen mértékben szükséges a kerozinpótdíj mértékének korrekciója. A légitársaság a világpiaci olajárak tartós csökkenése esetén azonnal felülvizsgálja a pótdíj mértékét.
Gönci János, a Malév Zrt. vezérigazgatója korábban elmondta: tavaly a kerozin jelentős drágulása 6,7 milliárd forintos többletkiadást jelentett a Malévnak. Az idei üzleti terv 60 dollár körüli olajárral kalkulál. Ismertetése szerint a légitársaság kerozinszükségletének közel 50 százalékára kötöttek fedezeti ügyletet, a kerozinpótdíjból befolyt bevétel pedig csak kevesebb mint felét tette ki tavaly a drágulás miatti költségnövekedésnek. A Brent nyersolaj a legközelebbi határidőre az eddigi csúcsát hétfőn napközben érte el, hordónként 78,64 dolláron, tavalyi rekordja 2005. augusztus 30-án volt, szintén napközben 68,89 dolláron. A Brent legközelebbi határidejének tavalyi utolsó ára, 58,98 dollár, 45,77 százalékkal volt magasabb a 2004-et záró 40,46 dollárnál.