Népszerű a fiatalok körében a plasztik

A 18-30 évesek körében az internetes vásárlás lehetősége több mint négyszer olyan vonzó, mint a hagyományos kártyás vásárlásoké - derült ki a MasterCard felméréséből. Míg a kártyás fizetés iránti friss kereslet várhatóan csupán 4,3 százalékponttal lesz magasabb, az internetes vásárlások népszerűség-növekedése elérheti a 19 százalékpontot is.

A vizsgált 18-30 éves korosztály 81 százaléka használ betéti kártyát, jóllehet a hitelkártya birtokosok aránya ebben a szegmensben mindössze 6 százalék. A fiatalok több mint fele pénzfelvételre, kicsit kevesebb mint fele (48 százalék) vásárlásra, 36 százalékban mobilfeltöltésre, 27 százalékban pedig ATM egyenleg lekérdezésre használják a plasztikot - állítja a magyar fiatalok pénzügyi szokásait vizsgáló tanulmány.

Az internetes vásárlás lehetőségével jelenleg a megkérdezettek hatoda él, de ez az arány jelentősen növekedhet a jövőben, mert a fiatalok idősebb korukban egyre szívesebben használják a bankkártyák ezen funkcióját.

A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy a magyar fiatalok körében jelentős mértékben, akár 19 százalékkal is növekedhet az internetes kártyahasználat népszerűsége. Fontos tehát minél pontosabban kommunikálnunk azt, hogy mely kártyatípusok alkalmasak az online használatra és  melyek nyújtanak fokozott biztonságot a fiatal kártyabirtokosoknak.

A felmérés szerint a 18 éves kor mérföldkő a bankkártya használat terén, hiszen ekkor jelentősen - mintegy 32 százalékponttal - megnő a kártyahasználat gyakorisága. Az internetes vásárlás lehetősége is ebben az életszakaszban, a középiskola után kezd fontossá válni, hiszen a fiatalok leggyakrabban egyetemi, főiskolai tanulmányaik elején kezdik aktívan használni a folyószámlát és a bankkártyát. Az első munkahely is vonzza a banki kapcsolatok fejlődését; az önálló kereset megteremti több banki szolgáltatás igénybevételének lehetőségét és a többszörös banki kapcsolatok kialakulását.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo