Népszerű a fiatalok körében a plasztik

A 18-30 évesek körében az internetes vásárlás lehetősége több mint négyszer olyan vonzó, mint a hagyományos kártyás vásárlásoké - derült ki a MasterCard felméréséből. Míg a kártyás fizetés iránti friss kereslet várhatóan csupán 4,3 százalékponttal lesz magasabb, az internetes vásárlások népszerűség-növekedése elérheti a 19 százalékpontot is.

A vizsgált 18-30 éves korosztály 81 százaléka használ betéti kártyát, jóllehet a hitelkártya birtokosok aránya ebben a szegmensben mindössze 6 százalék. A fiatalok több mint fele pénzfelvételre, kicsit kevesebb mint fele (48 százalék) vásárlásra, 36 százalékban mobilfeltöltésre, 27 százalékban pedig ATM egyenleg lekérdezésre használják a plasztikot - állítja a magyar fiatalok pénzügyi szokásait vizsgáló tanulmány.

Az internetes vásárlás lehetőségével jelenleg a megkérdezettek hatoda él, de ez az arány jelentősen növekedhet a jövőben, mert a fiatalok idősebb korukban egyre szívesebben használják a bankkártyák ezen funkcióját.

A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy a magyar fiatalok körében jelentős mértékben, akár 19 százalékkal is növekedhet az internetes kártyahasználat népszerűsége. Fontos tehát minél pontosabban kommunikálnunk azt, hogy mely kártyatípusok alkalmasak az online használatra és  melyek nyújtanak fokozott biztonságot a fiatal kártyabirtokosoknak.

A felmérés szerint a 18 éves kor mérföldkő a bankkártya használat terén, hiszen ekkor jelentősen - mintegy 32 százalékponttal - megnő a kártyahasználat gyakorisága. Az internetes vásárlás lehetősége is ebben az életszakaszban, a középiskola után kezd fontossá válni, hiszen a fiatalok leggyakrabban egyetemi, főiskolai tanulmányaik elején kezdik aktívan használni a folyószámlát és a bankkártyát. Az első munkahely is vonzza a banki kapcsolatok fejlődését; az önálló kereset megteremti több banki szolgáltatás igénybevételének lehetőségét és a többszörös banki kapcsolatok kialakulását.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo