Nem kell az új kocsi

A megszorító intézkedések hatására az lakosság várhatóan a használt, illetve a kisebb, vagy kedvezőbb fogyasztású autókat részesíti előnyben - összegzi a TNS Hungary piackutató cég legfrissebb felmérésének eredményeit.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felmérés szerint a felnőtt lakosság kétharmada véli úgy, hogy a gazdasági intézkedések jelentős hatással lesznek a magyarországi autóvásárlásokra a következő időszakban.

A válaszadók jelentős része - 29 százalék,  jellemzően fiatalok -, úgy vélekedett, hogy a megszorító intézkedések miatt az vásárlók  inkább a használt autók iránt érdeklődnek. Sokan voltak azonban - 25 százalék, jellemzően középkorúak -, akik szerint a kisebb vagy olcsóbb autóké a jövő.

A kutatók megjegyzik, hogy létezik egy demográfiailag jól elkülöníthető, kisebb szegmens is - nagyrészt a budapesti és nagyvárosi, egyetemet, illetve főiskolát végzett megkérdezettek - akik szerint a megszorításoknak nem lesz számottevő hatása az új autók vásárlására.

Az új autók piacán folytatódó keresletcsökkenés esetén az autóimportőröknek és kereskedőknek is komolyabb lépésekre kell elszánniuk magukat - vetik fel az elemzők. A kutatásban résztvevők 51 százaléka úgy vélekedik, hogy a közeljövőben újabb, egyre kedvezőbb akciókat hirdetnek meg a kereskedők az autópiacon.

Kérdés: A költségvetési hiány helyreállítása érdekében hozott megszorító intézkedések hatással lehetnek az új autó vásárlásokra. Ön az alábbi állítások közül melyiket tartja leginkább valószínűnek?

forrás:TNS

Arra kérdésre, hogy mit tesznek majd a kereskedők a keresletcsökkenés megállítására a megkérdezettek 29 százaléka vélte úgy, hogy a kereskedők kénytelenek lesznek csökkenteni az új autók árait, magas, 27 százalékos volt azonban azon válaszadóknak az aránya is, akik szerint egyszerűen több reklámozással kívánják majd megelőzni a piacvesztést.

Az európai autógyártók szövetsége (ACEA) adatai szerint októberben 1.179.118 millió új autót helyeztek üzembe az Európai Unióban idén októberben, 3,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A legnagyobb mértékű növekedés Litvániában volt, 72,2 százalék, a következő Lettország 57,8 százalékkal, majd Lengyelország 32,9 százalékkal. A legnagyobb visszaesést Magyarországon regisztrálták, 5,7 százalékot.

Az első kilenc hónapban 12.731.807 új autó kapott rendszámot a térségben, ez átlagosan 0,4 százalékkal több, mint a tavalyi első kilenc hónapban. Az EU új kelet-európai tagállamai közül Lengyelországban helyezték üzembe a legtöbb autót, 196251-et, a második Magyarország 156768-cal. Magyarországon az első kilenc hónapot tekintve 2,6 százalékos volt a visszaesés az egy évvel korábbihoz képest, ennél nagyobb, 2,9 százalék volt a csökkenés Csehországban.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo