A Fővárosi Önkormányzat által kiírt nyílt közbeszerzési eljárásra a Fővárosi Mérnöki Tervező (Főmterv) Zrt. vezette Margit Híd Konzorciumon kívül pályázott még bruttó 343,2 millió forintos ajánlatával az Uvaterv Zrt. is.
A megbízás magába foglalja az engedélyezési és ajánlati szintű kiviteli tervek és költségvetésének elkészítését, valamint az engedélyek és szakhatósági hozzájárulások beszerzését is.
A Margit híd 840 méter hosszú, és 27,3 méter széles, míg a Margit-sziget felé lehajtó szárnyhídja 90 méter hosszú és 13,2 méter széles.
Az MTI korábbi híradása szerint a fővárosi önkormányzat korábban úgy döntött, hogy a Margit híd várhatóan 2009-ben kezdődő felújításáig biztonságosan lehet rajta közlekedni, mivel bár a híd pályalemezei - amelyek felett az aszfalt van - eléggé rossz állapotban vannak, de a fő tartóelemek még bírják a terhelést. Az önkormányzati szakemberek szerint amíg nem ismertek a konkrét tervek, azt sem lehet tudni, hogy mennyibe kerül a felújítás.
Mivel a Margit híd forgalmát a felújítás idejére várhatóan mintegy másfél évre le kell zárni, ahhoz, hogy Budapest közlekedése ne omoljon össze, meg kell várni az északi M0-ás híd forgalomba helyezését, amely a jelenlegi állapot szerint 2008 augusztusában esedékes. Korábban a főváros megvizsgálta egy az Aquincumnál épülő híd lehetőségét is, ám végül az M0-ás körgyűrű folytatásaként megépülő átkelőt helyezte előtérbe.
A közlekedési előírások szerint a fővárosi Duna-hidakon tízévente esedékes egy átfogó felülvizsgálat, ez alól csak a Szabadság híd kivétel, amelyet - mivel műemléki átkelő - ötévente kell megvizsgálni.