Tőlük azokon a pályarészeken szednek áprilistól díjat, ahol a kiépítettség nem éri el az autópályákét, de a sztrádák folytatásaként, gyorsforgalmi útként működnek. (Ilyen útrész az M15-ös, az M70-es, illetve az M9-es út.)
Az utak díjasításától a szakértők csupán 1-1,5 milliárd forint bevétel-növekedést várnak. Mivel az átmenő forgalmat növelő kamionok zöme már amúgy is megváltott sztráda bérlettel közlekedik az utakon. A többlet bevételből becslések szerint hozzávetőleg félmilliárd forintot kell majd a djífizetésre felszólító táblák kihelyezésére, illetve az utak ellenőrzésének a megszervezésére és fennatartására költeni. Így az idei évre tervezett mintegy 30-31 milliárd forint körüli matricabevételek a közutak fizetőssétételével legfeljebb egymilliárd forint körüli összeggel növekednek.