Hogyan induljunk külföldre?

Átfogó segítséget kaphatnak egy újonnan alakult társulástól azok a kis és középvállalkozások, melyek versenyképes termékkel és/vagy szolgáltatással lépnének a külpiacra.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Export Kooperáció néven alakult meg az a társulás, mely a kkv-k exporttevékenységét - mind elméleti, mind gyakorlati síkon - hivatott segíteni. "Feltételezéseink szerint jelenleg 4-5 ezer olyan hazai kiscég van, amely képes lehet olyan terméket vagy szolgáltatást előállítani, amivel talpon tudna maradni a nemzetközi piacon" - jelentette ki Horgos Lénárd, a szövetség ötletgazdája.


Bárhova mennénk, segítenek
Forrás: sxc

A szakértő szerint a terjeszkedni kívánó kiscégek állandó problémája az információhiány, ezért a társulásnak éppen ez lenne a fő feladata: bármilyen olyan információt eljutattnak az érintethez, legyen az adózás, jogi kérdés, marketing, termékminősítési vagy akár finanszírozási kérdés, ami segítheti a külföldi megjelenést. Az unió országaiban kedvező üzleti környezet fogadja a befektetőket, de még mindig vannak speciális gyakorlatok, amelyek szükségessé teszik, hogy a vállalkozások helyi szakemberekkel dolgozzanak, mondta Szabó Dénes, az ENWC jogi tanácsadó vezetője. 

A cél érdekében egyelőre a Raiffeisen Bank, a TARGET Nemzetközi Személyzeti Tanácsadó, a TÜV Rheinland InterCert, az e|n|w|c Natlacen Walderdorff Cancola nemzetközi ügyvédi iroda, az M27 ABSOLVO, valamint a Próbakő Kommunikáció fogott össze, de Horgos nem zárta ki azt sem, hogy a közeljövőben tovább bővül a partnerek sora. Az egyesülés információs portált működtet, ahol az új trendeket ismertetik, aktuális piaci információkkal látják el a kkv-kat, s évente két-három workshopot is terveznek. Az október 27-én Debrecenben megrendezendő első rendezvényen olyan, a vállalkozásokat érintő kérdésekről lesz szó, hogy kinek érdemes külföldi terjeszkedésben gondolkodnia; melyek a külföldi terjeszkedés lépései; milyen lehetőséget és kockázatokat rejt az export-stratégia, milyen piaci viszonyok, elvárások várják a vállalkozásokat egy-egy célpiacon.

Az egyesülés célcsoportját az 500 millió - 5 milliárd forint árbevételű kkv-k jelentik, s elsősorban a mezőgazdaság (bioélelmiszerek), az élelmiszeripar, az IT, az innovatív, kreatív iparágakban és a zöldiparban tevékenykedők számára látnak jó lehetőséget a külpiacokon. Horgos Lénárd az MTI piaci potenciált firtató kérdésére azt mondta: örülnének, ha öt éven belül az exportáló kkv-k árbevétele 1 milliárd forinttal növekedne.

A költségeket érintő kérdésekre Gyurácz Németh Iván, az M27 ABSOLVO partnere azt mondta, a kkv-k anyagi helyzetéhez igazodnak majd, a szolgáltatásaikat igénybe vevők működési költségeinek csak töredékét teszik majd ki. Felhívta a figyelmet arra is, hogy a külpiacra lépéshez uniós forrásokat is igénybe lehet venni, amihez szintén segítséget nyújtanak. A külgazdasági stratégiát jó alapokon nyugvó koncepciónak nevezte. Mint elmondta, saját javaslataik is visszaköszönnek, szerepelnek benne azok a felületek, amelyeken a magyar kv-k számára jó lehetőségeket látnak, a támogatási rendszereken ugyanakkor még érdemes javítani.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo