A lízingszövetség tagjai szerint nincs módjuk ellenőrizni, hogy az adott gépkocsira kötöttek-e reklámszerződést, mert a hitelszerződés miatt a gépjármű az ügyfél tulajdona.
Ráadásul - mondták el a NAPI Gazdaságnak a finanszírozók képviselői - számos autóreklámos céggel megállapodó kereskedő eleve arra inti az autóvásárlót, hogy ne szóljon a finanszírozónak a reklámszerződésről. Mindez érthető akkor, ha - megelőző jelleggel - vannak már olyan finanszírozók, amelyek az ügyfél minősítésétől függetlenül elzárkóznak a szerződéstől, ha kiderül, hogy tulajdonosa autós reklámhordozói szerződést kötött. A többség ugyanakkor az ügyfélminősítés függvényében vállalja a finanszírozást, annak ellenére, hogy nincsenek pontos adatok arról, hány olyan ügyfél van, aki csak azért vesz új kocsit, mert "ingyen" (a regisztrációs díjon felül) kapja meg.
A reklámcégekkel megegyező dealerek számára komoly üzlet az ilyen kocsik eladása: az Il Ferro szerződéstervezete szerint a szerződött kereskedőktől elhozott autókat listaáron, akciók és kedvezmények beszámítása nélkül kell megvennie az ügyfélnek, ráadásul kötve van a keze abban is, hogy az autó szervizelését csak az értékesítő szervize végezheti.