Aggódnak a "matricás" kocsik miatt

Vannak finanszírozók, amelyek elzárkóznak a szerződéstől, ha kiderül, hogy a tulajdonos autós reklámhordozói szerződést kötött, de többség reméli a hirdetési szerződés megszűnése után is fizet majd az ügyfele - írja Napi Gazdaság.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A lízingszövetség tagjai szerint nincs módjuk ellenőrizni, hogy az adott gépkocsira kötöttek-e reklámszerződést, mert a hitelszerződés miatt a gépjármű az ügyfél tulajdona.

Ráadásul - mondták el a NAPI Gazdaságnak a finanszírozók képviselői - számos autóreklámos céggel megállapodó kereskedő eleve arra inti az autóvásárlót, hogy ne szóljon a finanszírozónak a reklámszerződésről. Mindez érthető akkor, ha - megelőző jelleggel - vannak már olyan finanszírozók, amelyek az ügyfél minősítésétől függetlenül elzárkóznak a szerződéstől, ha kiderül, hogy tulajdonosa autós reklámhordozói szerződést kötött. A többség ugyanakkor az ügyfélminősítés függvényében vállalja a finanszírozást, annak ellenére, hogy nincsenek pontos adatok arról, hány olyan ügyfél van, aki csak azért vesz új kocsit, mert "ingyen" (a regisztrációs díjon felül) kapja meg.

A reklámcégekkel megegyező dealerek számára komoly üzlet az ilyen kocsik eladása: az Il Ferro szerződéstervezete szerint a szerződött kereskedőktől elhozott autókat listaáron, akciók és kedvezmények beszámítása nélkül kell megvennie az ügyfélnek, ráadásul kötve van a keze abban is, hogy az autó szervizelését csak az értékesítő szervize végezheti.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo