A japán földrengésnek hatása lehet a kötelező árára?

A japán földrengés, szökőár és ezek következményeinek autógyártásra gyakorolt hatásait nem kalkulálták be a biztosítók, amikor tavaly kialakították a kgfb tarifáikat. Tartanak-e az árversenyben sikeresnek bizonyuló biztosítók attól, hogy a Japánban gyártott autóalkatrészek feltehető drágulása veszteséget okoz számukra az ősszel megadott díjaik mellett? - teszi fel kérdését a Astra szakértője.

Tavaly ősszel, szinte a kgfb kampány indulásának pillanatában lépett a hazai piacra Románia első számú biztosítója, az Astra Biztosító. A rendelkezésre álló szűk idő ellenére rögtön az első kampányával a második legtöbb új szerződést kötötte, 114 ezer gépjármű-tulajdonos választotta terméküket az év végi kgfb hajrában. Természetesen sikerüket a három hónapos piaci jelenlét után elsősorban nem az ismertségüknek köszönhették, hanem a hatékony partnerkapcsolat építésnek és kedvező tarifáiknak. De nem üthet vissza az induló piaci siker, különösen, hogy tavaly már a korábbi évekhez képest 30-40 százalékkal alacsonyabb tarifákat ajánlottak a biztosítók? Lesz-e hatása a távol-keleti eseményeknek a hazai kötelező felelősségbiztosítási piacra?

"Egy ilyen katasztrófára sajnos nem lehet felkészülni azonban ne felejtsük el, hogy a biztosítók a katasztrófa kockázatok kezelésére jöttek létre. Most úgy tűnik, középtávon visszaállhat a korábban megszokott alkatrészellátás," mondta Török Béla, az Astra Biztosító magyarországi fióktelepének vezetője. „Ugyanakkor a piaci bevezetést nálunk minden esetben részletes elemzés előzi meg, hiszen így tudjuk felmérni a lehetőségeinket és garantálni a hosszú távú jelenlétet. Nem kell tehát attól tartani, hogy a megadott tarifáink ne állnák ki a japán katasztrófa okozta, nem várt hatásokat. A biztosító stabil háttérrel rendelkezik, s az informatikai újítások, az automatizálás eredményeképp rendkívül hatékonyan működik.

Piacra lépve
"A rövid idő ellenére sem volt felkészületlen a magyar piaci megjelenésünk, mert ezt megelőzően rengeteg statisztikai adat birtokában alakítottuk ki üzleti stratégiánkat, beleértve a tarifáinkat is,” folytatta Török. „Az, hogy kedvező díjakkal tudtunk a magyar piacra lépni elsősorban annak köszönhető, hogy a román anyacég vezető piaci szereplőként olyan erőforrásokkal rendelkezik, amelyek biztos hátteret adnak ahhoz, hogy más országokban is sikeresen tudjon piacot szerezni.” Romániában – a magyarral ellentétben – határozott időre szólnak a gépjármű felelősség biztosítások, tehát minden évben újra kell kötni azokat. Ráadásul – természetesen a bejelentési kötelezettségek betartásával – havonta lehet változtatni a díjszabáson is. Ez az anyacégnél elképesztő adminisztrációs és informatikai rendszert igényel, amely a magyar piac számára is biztos alapot ad.
Török hozzátette: „A díjszabásunkat többek között azért tudtuk versenyképesen kialakítani, mert az anyacég infrastruktúrája különösebb bővítés nélkül el tudja látni a magyar fióktelepet is. Itt szeretném viszont megjegyezni, hogy a magyar piacon minden kárügyintézés Magyarországon történik, a helyi viszonyoknak megfelelően." A román Astra életében a költséghatékonyság terén átütő sikert jelentett a mobil iroda bevezetése. A papírmentes kötvényesítés gyorsabbá és olcsóbbá teszi a folyamatokat, amelynek haszna az árképzésben is megjelenik.
Ezeket az előnyöket a magyar piacon is szeretnék érvényesíteni, jelenleg éppen annak a feltérképezése folyik, hogy milyen jogi lehetőségei vannak a nem papíralapú ügyfélaláírásnak, szerződéskötésnek.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo