Óriási lemaradásban az agrárcégek

Habár a klímaváltozás, a Közös Agrárpolitika elvárásai és a szigorúbb fogyasztói elvárások is a környezetet kímélő megoldások irányába tolják az agráriumot, csupán minden tizedik agrár cégnek van erre irányuló írott stratégiája, és eseti jelleggel is mindössze a vállalkozások 40 százaléka foglalkozik a fenntarthatósággal – derül ki a K&H fenntarthatósági indexéből. A K&H Csoport és az Agrárközgazdasági Intézet ezért hiánypótló kezdeményezést hozott létre: a K&H agrár CO2 kalkulátor megmutatja, hogy mekkora károsanyag-kibocsátása van az adott gazdaságnak. Ezáltal a vállalkozások tudatosságát és fenntartható működését egyaránt támogatja. Emellett elősegítheti a nyereséges működést és az ESG jelentésekhez szükséges beszállítói információszolgáltatást, további lendületet adva a zöld gazdaságra való átálláshoz.

Ismerik az uniós elvárásokat, de nincsenek mérések

Az agrár cégek jelenlegi fenntarthatósági gyakorlatáról képet adó K&H fenntarthatósági index szerint az agrárszektor tájékozott az EU karbonkibocsátási elvárásaival kapcsolatban: 90 százalékuk hallott már a célkitűzésekről, 72 százalékuk pedig tisztában is van azok tartalmával. A saját cég karbonlábnyomát azonban a túlnyomó többség nem számszerűsíti.

Nem mérik (Fotó: Depositphotos)
Nem mérik (Fotó: Depositphotos)

„A fenntarthatóság ma már nem csak szabályozói és fogyasztói elvárás, de a magas energiaköltségek miatt a hatékony működés kulcsa is.  Ezért hívtuk életre a K&H agrár CO2 kalkulátort, amely az Agrárközgazdasági Intézet által fejlesztett és hitelesített tudományos kritériumoknak megfelelő számításokat végez, így támogatva a vállalkozások tudatosságát és fenntartható gazdálkodását.  Az adatok számszerűsítése abban is segíthet, hogy a cég termékei megfeleljenek a kor és a vevők igényeinek, illetve az ESG jelentésekhez szükséges saját és beszállítói adatszolgáltatási kötelezettségnek” – hangsúlyozta Demeter Zoltán, a K&H Bank agrárüzletágának vezetője. 

Még nem stratégiai kérdés a fenntarthatóság

Az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) összesítése szerint hazánk CO2-kibocsátása 2021-ről 2022-re 7 százalékkal mérséklődött, az 1990-es bázisévhez képest pedig ez 37 százalékos csökkenést jelent. Így elérhető távolságba került hazánk vállalása, ami szerint 2030-ra 40 százalékos csökkenést érünk el.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo