Egy vélemény is okozhat nagy vihart...

Bármilyen meglepő is, még az időjárási jelenségek és a véleményklíma között is felfedezhetők analógiák - állapította meg Lakatos Zoltán, a Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet vezető kutatója helyi döntéshozók és kutatók társaságában, az Országos Meteorológiai Szolgálattal közösen szervezett szakmai napon.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A természettudományok és a társadalomkutatás eltérő minőségű oksági összefüggéseket vizsgálnak. Míg a természettudomány képes megfogalmazni törvényeket, addig a társadalmi jelenségek mögött törvények nem, legfeljebb mechanizmusok tárhatók fel. A társadalmi folyamatokat, így pl. a véleményklímát a kulturális kontextus alakítja, ez pedig térben és időben változik.

A természeti és a társadalmi jelenségek időbeli alakulásának azonban van egy nagyon fontos közös jellemzője: látszólag banális események is képesek hosszú távon nagy hatást kifejteni, akár szélsőséges következményekkel járni. Ahogy egy kis kezdeti nyomáskülönbség szélvihart is előidézhet, úgy a közélet egy-egy marginálisnak tűnő eseménye is képes a véleményklímát radikálisan megváltoztatni. A városi életminőséget befolyásoló önkormányzati politika vonatkozásában ez azt jelenti, hogy a lakosság preferenciáinak szüntelen átalakulásával egyik évről a másikra jelentős elégedetlenségre vezethetnek a korábban fel sem tűnő kis kellemetlenségek. A közvélemény-kutatásokkal kapcsolatban alapvető elvárás, hogy minél előbb jelezzék a véleményklíma és az azt befolyásoló tényezők megváltozását.

Papp Csaba, a Szonda Ipsos médiakutatója arról beszélt a találkozón, miként jelenhetnek meg a leghatékonyabban a települések életére döntő befolyással bíró témák a helyi ügyeket, hiszen az életminőséget az is befolyásolja, hogy van-e lehetőség tájékozódni a köz ügyeiről.

Előadások és prezentációk letölthetőek a Szonda-Ipsos honapjáról.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo