Drágább termékek mellett lehúzzák a fogyasztókat az új visszaváltási rendszerrel?

Már a bevezetéstől számított néhány napon belül sok kérdés merült fel a fogyasztókban az új betétdíjas rendszerről, miközben a csomagolóanyagok visszaváltása már több országban eredményesen működik és hatékonyan támogatja a környezetvédelmi célok teljesítését. Az indulással együtt járó fogyasztói kérdésekre és kételyekre a Szentkirályi Magyarország válaszol. 

Minden palack után visszajár a betétdíj?

Fix betétdíj azokért a csomagolásokért jár vissza, amelyekért a fogyasztó a vásárlás alkalmával kifizette a díjat. Betétdíjat azokra a termékekre vetnek ki, amelyeken megtalálható az erre figyelmeztető logó, és kizárólag a logózott palackok válthatók vissza a kihelyezett automatákban.

Nem is lehet még visszaváltható csomagolással találkozni...

Habár a rendszer január 1-vel elindult, az iparági szereplőknek idő kell az átállásra, amely az új címkék bevezetésén túl a termékek regisztrációját és auditálását is magában foglalja, ez pedig akár több hétig is tarthat. A gyártók többsége, köztük a Szentkirályi Magyarország is várhatóan tavasztól küldi a boltokba visszaváltható palackba csomagolt termékeit. A hatályos rendelet értelmében a gyártók 2024. július 1-ig értékesíthetik a régi csomagolású termékeket, amelyek a lejárati idő végéig maradhatnak a polcokon.

Miért nem lehet összenyomni a palackokat? Ez nehezíti a visszavitelt…

A DRS automata csak úgy tudja leolvasni a rajta található kódot, ha a palack összenyomás nélkül, sérülésmentesen, eredeti formájában kerül be a gépbe. A vásárló pedig csak akkor kapja vissza a betétdíj összegét, ha az automata be tudta olvasni az említett kódot. Tapasztalatok szerint más országokban is hamar megszokták a vásárlók az új rendszert, ráadásul az üres palackokat lényegesen könnyebb szállítani a teli, bontatlan társaiknál, így ez sem okozhat gondot.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo