Tájékoztatása szerint a közbeszerzési eljárás már folyamatban van, a munkák - profiljavítás, burkolat-megerősítés - október elején kezdődnek és várhatóan november végéig, december elejéig tartanak.
Elmondta: az útfelújítás összesen 175 kilométer utat érint, olyan szakaszokat, amelyeket korábban - sok esetben az autópályákat kikerülő tehergépkocsi-forgalom tett tönkre.
Az államtitkár szerint a tervezetett előreláthatólag mintegy 20 százalékkal meghaladó éves matrica bevétel főként annak köszönhető, hogy a tárca ez év április elsejétől 42 fő útszakaszra is kiterjesztette az útdíjfizetési kötelezettséget a 12 tonnánál nehezebb tehergépjárművekre.
A díjbevétel növekedése az új megoldás sikerét mutatja, ugyanis érzékelhető, hogy a teherforgalom egyre kevésbé veszi igénybe az alsóbbrendű utakat. A többletbevételhez hozzájárult, hogy Románia és Bulgária EU-csatlakozása miatt megnövekedett a tranzit-teherforgalom is.
Garamhegyi Ábel beszámolt arról, hogy a felújítandó szakaszok listáját a hét régió bevonásával, a regionális fejlesztési tanácsok döntésének figyelembevételével, az út állapotának jellemzői alapján készítik el, amiről jelenleg is egyeztetnek. A források elosztása a régiók között az úthálózatok hosszának arányában történik.
Felsorolása szerint a dél-dunántúli régióban 886 millió forint, a nyugat-dunántúli régióban 923 millió forint, a közép-dunántúli régióban 729 millió forint, a közép-magyarországi régióban 465 millió forint, az észak-magyarországi régióban 895 millió forint, az észak-alföldi régióban 935 millió forint, a dél-alföldi régióban 934 millió forint értékben versenyeztetik meg az útfelújításokat.
Garamhegyi Ábel hozzátette: a felújítandó szakaszok többnyire az úthálózat legrosszabb állapotú részei, így a beruházás érezhetően javítani fogja az országos közúthálózat színvonalát.