Hol újítanak utat ősztől?

A költségvetési céloktól nagyobb matricabevételekből mintegy 5,8 milliárd forintot fordítanak a fő- és mellékút-hálózat burkolatának felújítására az idén - közölte Garamhegyi Ábel, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkára.

Tájékoztatása szerint a közbeszerzési eljárás már folyamatban van, a munkák - profiljavítás, burkolat-megerősítés - október elején kezdődnek és várhatóan november végéig, december elejéig tartanak.

Elmondta: az útfelújítás összesen 175 kilométer utat érint, olyan szakaszokat, amelyeket korábban - sok esetben az autópályákat kikerülő tehergépkocsi-forgalom tett tönkre.

Az államtitkár szerint a tervezetett előreláthatólag mintegy 20 százalékkal meghaladó éves matrica bevétel főként annak köszönhető, hogy a tárca ez év április elsejétől 42 fő útszakaszra is kiterjesztette az útdíjfizetési kötelezettséget a 12 tonnánál nehezebb tehergépjárművekre.

A díjbevétel növekedése az új megoldás sikerét mutatja, ugyanis érzékelhető, hogy a teherforgalom egyre kevésbé veszi igénybe az alsóbbrendű utakat. A többletbevételhez hozzájárult, hogy Románia és Bulgária EU-csatlakozása miatt megnövekedett a tranzit-teherforgalom is.

Garamhegyi Ábel beszámolt arról, hogy a felújítandó szakaszok listáját a hét régió bevonásával, a regionális fejlesztési tanácsok döntésének figyelembevételével, az út állapotának jellemzői alapján készítik el, amiről jelenleg is egyeztetnek. A források elosztása a régiók között az úthálózatok hosszának arányában történik.

Felsorolása szerint a dél-dunántúli régióban 886 millió forint, a nyugat-dunántúli régióban 923 millió forint, a közép-dunántúli régióban 729 millió forint, a közép-magyarországi régióban 465 millió forint, az észak-magyarországi régióban 895 millió forint, az észak-alföldi régióban 935 millió forint, a dél-alföldi régióban 934 millió forint értékben versenyeztetik meg az útfelújításokat.

Garamhegyi Ábel hozzátette: a felújítandó szakaszok többnyire az úthálózat legrosszabb állapotú részei, így a beruházás érezhetően javítani fogja az országos közúthálózat színvonalát.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo