Hibázó vasutasok

Sztrájkról szól egy ideje a vasútról szóló hírek nagytöbbsége. Pedig az utasok is sztrájkolhatnának, mert nem minden vasutas áll a helyzet magaslatán.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lehet, hogy én hibáztam mivel kérhettem volna információt a telefon túloldalán lévő vasutastól úgy, hogy Kisteleki Szőlőkről mikor indul az első vonat Budapestre, de gondoltam századszorra nem fogom meghallgatni az ilyenkor szokásos visszakérdezést, hogy "Honnan?". Ezért, mivel ismerem a menetidőt, - csak még nem álltam át az amúgy jó megoldásnak tartott új menetrend szisztémára - gondoltam megtudom, hogy páros vagy páratlan órában indulnak a személyvonatok Szegedről Kiskunfélegyházára, ahonnan majd eljutok a gyors/IC kombóval - tetszik a minimális várakozási idő is, igaz Félegyházán még soha senki nem ált előttem a sorban - tovább a székesfővárosba.

Amely útról számlát viszek a könyvelőnek, ezért kell leszállnom és nem a személyen veszem meg Pestig a jegyet, amelyet már nem kézzel töltenek ki a csinos kalauzlányok, hanem egy téglalap alakú bőrtáska veti ki a nyugtát. Képzeljék már tanúja voltam, hogy egy távol-keletről származó utazónak az IC-n így adott ki egy helybiztosítást is tartalmazó pótjegyet egy idősebb hölgy alkalmazott, mivel csak a vonatjegy volt menettérti. De a lényeg mégis az, hogy a férfihang a telefonon elmondta, hogy reggel, hat perccel egymás után két személy is indul, amúgy meg minden órában, már hajnali fél öttől.

Hiába magyaráztam, hogy a Kóka János egykori gazdasági miniszter nem hozta el nekünk a Kánaánt, a tanyán élő parasztembert még nem repíti óránként személyvonat egy irányba, de nem, hogy hatpercenként, meg hogy igazából menetrend ügyileg pengének érzem magam. Ennek ellenére ott voltam a vonaton, mert csak összehoztuk az utazásom menetrendjét hat perc alatt, én és a callcenterek gyöngye, aki valószínűleg az éhbérhez közeli alkalmazotti fizetéséből a lakbér kifizetése után már nem sokat tesz félre, igaz azt valószínűleg inkább bulira, mint családi házra.

A baj csak az volt, hogy nem tudtam, hogy mivel jövök vissza, végül egy erős tárgyalási nap és egy kellemes éjszaka után ott álltam a Nyugati pályaudvaron 8:29-kor a pénztárnál a sorba, amelyből volt vagy öt is. A csarnok feléig azért egyiknek a vége sem ért, úgyhogy magabiztosan álltam a kedvenc pénztáram elé, észre se veszem, hogy a hatodik ember a sorban - tőlem úgy ötre lehetett - fújtat egyet, majd átáll egy másik sorba. Azt azért már konstatálom, amikor megveszi a jegyét, miközben én a hatodik vagyok a sorban, még az időt is megnézem, 8:35.

Gyorsan kalkulálok: ötöt ment hat perc alatt, 8:42-re pénztárablak, minden oké lesz, erre valaki nem számlát kér, én már nem fogok, az tuti. De megnyilvánul Isten, és kinyit a régen a telefonon foglalt IC pótjegyek kiszolgálását ellátó ablak, így két nyugdíjas hopp a soromból, úgyhogy nincs veszve semmi. Végre odaérek a kisablakhoz, mondom kistelekiszőlőkigegyteljesárucsakodaéspótjegyakárászicére, gyorsabban, mint az öregek sorugrása. Vajon ki találta fel a sorban állást, amit a magyarok nagyon rosszul tűrnek, de azért majdnem mindenki trükközik a saját szakállára, meg dögöljön meg a szomszéd tehene, csak tudnám ez hová vezet, sok jóra biztos nem.

Inkább olyan infarktus közeli állapothoz, amelyet akkor éreztem egy pillanatig, amikor a pénztáros, jelen esetben hölgy, a vonalzóért nyúl, kikeresi az úti célomat, majd ránéz az órára és elmondja, hogy ő bizony már nem állítja ki a jegyet, mert akkor én lekésem a vonatot. Addig azt hittem logikusan tudok gondolkozni - jelen esetben valahogy így: személyvonat, pénz, téglahasáb jegy; egzotikus országból származó, magyarul nem, de angolul tudó pótjegyvásárlása, teszem hozzá tolmács igénybevételével - és gyorsan helyes döntéseket hozni, úgyhogy pulttól nyugodtan el, mert tudtam nincs baj, két óra múlva indul a következő, amelyről átszállhatok a Délvidéken a személyvonatra, tennivaló csak délután, meg amúgy is veszek jegyet, a kedves kalauzlánytól, és rajta leszek a vonaton, mint eredetileg terveztem, hála a fejlődésnek.

Erre a kalauz meglep: ad jegyet, de csak az ár -amely ugyanannyiba kerül negyven kilométerre, mint egy, az autópályán közlekedő, száz kilométeren 5 litert fogyasztó autó benzinköltsége ugyanekkora távra - plusz kétezer forint felárért cserébe, mert Budapesten van jegykiadás, ellentétben Kisteleki Szőlők megállóhellyel. Erről tudom, ő nem tehet, mert azt nem neki kéne megteremtenie, hogy a szerencsétlen utas, ha már a végállomástól úgyis kifizeti a teljes árút, legalább bírságnak beillő felárat ne kelljen, csak azért, mert reggel még feltartották egy hat perc erejéig...

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo