A fejlemények mögött ott vannak a kínai gazdaság nehézségei, az élesedő verseny a Samsung és a Google mobiljaival, de a fő tényező: Tim Cook és a konszern más vezetői tévesen mérték fel a vásárlói magatartást.
A fogyasztók, különösen az iPhone-okat vásárlók, érzékenyek a státuszra. Mindig a legújabb, a legnagyobb és legvékonyabb modellt akarják, hogy irigyeljék őket barátaik. Az Apple azonban legutóbbi modelljeinél felvitte ugyan az árakat, de nem szolgált újító dizájnnal. A legfrissebb mobilokat alig lehet megkülönböztetni elődjeiktől – ezért a vásárlók nem haraptak rá azokra úgy, ahogyan azt a cég várta.
A korábbi években az iPhone-eladások jelentették a fő tényezőt a bevételeknél. A tabletek is gyors
Az előbbiek tükrében az Apple csak a mobileladások erőltetésével tudja növelni bevételeit. Ezt elérhette volna úgy, hogy olcsóbb típusokat hoz ki, de Tim Cook ezt ellenezte: úgy gondolta, ezzel aláásnák a drágább készülékek eladásait. Így azt az utat választották, hogy több legyen a haszon egy készüléken, így jöttek sorban a „prémium” modellek. Igaz: emberek milliói készek nagy pénzt kiadni a legújabbra, bár tele a piac kitűnő, de jóval olcsóbb készülékekkel. Van azonban egy lélektani határ: ezer dollár körül és afelett.
(Forrás: Medium)