Több hírlevélfeliratkozó kéne? Van pár tippünk!

Ha email feliratkozókról beszélünk, az első 1000 feliratkozó megszerzése nagy öröm, elérni a 10 000 feliratkozót pedig nagy mérföldkő. De hosszú az út odáig. Tippjeinkkel segítünk növelni a listáját!

Kép:MiniCRM

Könnyebbnek tűnhet egy címlistát megvásárolni. Ahhoz azonban, hogy valakinek például hírleveleket küldhessen a címzettek előzetes és egyértelmű beleegyezése szükséges. A kéretlenül küldött tömeges e-mailek spamnek minősülnek, ami nemcsak komoly büntetést von maga után, hanem üzletileg is elhibázott döntés. Gondoljon bele, mekkora ellenérzést kelt Önben, ha egy ismeretlen email címről kap levelet, a beleegyezése nélkül.

Ha olyan címzetteknek küld e-maileket, akik valóban lelkesek a céggel és tevékenységével kapcsolatban, igazi eredményekre számíthat. Ezért összeszedtünk néhány tippet, amivel arra ösztönözheti az embereket, hogy iratkozzanak fel hírlevelére.

Hírlevél-készítési mesterfogások, technikák nem csak kezdőknek december 16-án a Piac & Profit KKV-Akadémiáján!

Határozza meg a célcsoportot!

Akár 0. lépésnek is nevezhetnénk. Mielőtt bármibe belekezdene, határozza meg, milyen csoportot akar megcélozni. Cégvezetőket? 18-24 év közötti fiatalokat? 30-40 év közötti anyákat? Ez nemcsak a kommunikációt határozza meg, hanem azt is, hol érheti el célközönségét és hogyan ösztönözheti őket feliratkozásra.

Érdemes megkeresni azt az online közösségi teret, ahol célközönsége megvitat különböző témákat. Ez lehet egy Facebook csoport, blog vagy fórum. Az itt megjelenő posztokból és a kommentekből hasznos információkat szűrhet le arról, hogy célközönségét mi érdekli legjobban, mire keres megoldást.

A célcsoport meghatározásának lépéseihez itt adunk pár tanácsot!

Ösztönözzön!

Valószínűleg senki sem fogja csak úgy megadni az email címét valahol. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, adnia kell valamit a címért cserébe. Ez lehet megoldás egy problémára, vagy válaszok egy olyan kérdésre, ami régóta foglalkoztatja őket. A legfontosabb, hogy valamilyen értéket közvetítsen, és ha valamilyen tartalmat ígért, akkor azt tartsa is be. Máskülönben címzettjei nagyon hamar le fognak iratkozni a listáról.

De mit adjunk?
Az online marketing viharos terjedésével a felhasználók egyre inkább úgy érzik, hogy személyes adataikat, elérhetőségeiket a cégek kényük-kedvük szerint adják-veszik, hogy eláraszthassák őket hirdetéseikkel. Szóval nincs könnyű dolgunk, ha vonzóak akarunk lenni. Kattintson, és adunk pár tippet, mit érdemes kínálni a feliratkozóknak!
A címzettek nemcsak hírlevél formájában kaphatják meg a kért tartalmat. Ez függ a vállalkozása profiljától, lehet például infógrafika, e-könyv, webinárium vagy videó.

Az elkészült tartalmat tegye elérhetővé weboldalán úgy, hogy az email cím megadása után a címzett egy válaszlevélben automatikusan megkapja a tartalmat, vagy a letöltéshez szükséges linket.

Hirdesse a tartalmat!

A cél az, hogy minél több emberhez eljusson a tartalom. Több felületen is hirdethet. Az egyik legnépszerűbb a Facebook, ahol részletesen rászűrhet azokra, akiket érdekelhet a cége és az Ön által kínált tartalom. Mivel a Facebookon egymást követik a képek, videók, hirdetések, érdemes időt szánni arra, hogy olyan képet válasszon, ami kitűnik a többi közül. Ha az érdeklődő felkapta a fejét a képre, a következő lépés az, hogy rá is kattintson a hirdetésre. Ami a szövegezést illeti, nem kell fűt-fát ígérnie. A cím legyen lényegre törő, majd írja le röviden, hogy a kattintás után, mit fog kapni az érdeklődő. Mozgósíthatja ismerőseit is, hogy kedveljék, kommenteljék a hirdetést. Minél több a lájk, hozzászólás és megosztás, annál több emberhez fog eljutni.

Hirdetéshez a másik kiváló csatorna a Google AdWords, ahol a megfelelő kulcsszavak beállításával meg tudja célozni azokat, akiket tényleg érdekel a tartalom, amit kínál. (Az AdWords az a kellemes eset, amikor a jobb olcsóbb is. Itt találja kisokosunkat a hirdetéshez.)

A tartalmat pop up ablakokkal is hirdetheti weboldalán. A pop up ablakokat beállíthatja úgy, hogy a megfelelő időben, a megfelelő ponton jelenjenek meg a weboldalát néző érdeklődőknek. Ha az érdeklődő feliratkozás vagy vásárlás nélkül szeretné elhagyni az oldalt, érdemes megjelentetni ajánlatát. A feliratkozó űrlapot beszúrhatja a pop up ablakba is, így ez esetben nem kell átirányítani az érdeklődőt más oldalra.

Hova érkezzen az érdeklődő?

A landing page, vagyis a céloldal az a felület, ahová a hirdetésre kattintva érkezni fog az érdeklődő. A céloldal egy aloldal, nem egyenlő a főoldallal! Ne rontson el mindent azzal, hogy a címzett a kattintás után egy rossz felépítésű, hanyagul dizájnolt céloldalra érkezik. Mire érdemes figyelni?

  • Csak egy dologról szóljon, és az legyen a célja, hogy az érdeklődő feliratkozzon.
  • Legyen könnyű a feliratkozás menete: ne vesszen el az érdeklődő a szövegben és görgetés nélkül is legyen látható, hol kell feliratkozni.
  • Ne kérjen be túl sok adatot: elég az email cím és a név.
Érdemes több céloldalt csinálnia és A/B tesztet indítania, hogy a statisztikák alapján javítani tudjon a konverzión.

Mi történik feliratkozás után?

Ne feledje, ha az érdeklődő azért iratkozik fel, mert valamit ígért neki, fontos, hogy azonnal megkapja azt. Ehhez pedig elengedhetetlen egy megfelelő rendszer. CRM-mel automatizálhat erre az esetre egy előre megírt email sablont, és a feliratkozók adatait is a rendszerben kezelheti. A válaszlevélben figyelmeztesse feliratkozóit, hogy az email cím megadásával engedélyt adnak arra, hogy cége továbbra is küldjön neki hírleveleket, egyéb értékesítési e-maileket.

Leskó Norbert vezérigazgató, MiniCRM Zrt.

 

Véleményvezér

Magyarországon a legrosszabb a pedagógusok megbecsültsége Európában

Magyarországon a legrosszabb a pedagógusok megbecsültsége Európában 

Van alapja bőven a pedagógusok elégedetlenségének.
Magyar Péter lemondásra szólítja fel Szijjártó Péter külügyminisztert

Magyar Péter lemondásra szólítja fel Szijjártó Péter külügyminisztert 

Szijjártó Péter és az oroszok különös kapcsolata.
Működik az orbáni példa, egy fideszes képviselő rokonsága sorra nyeri a milliókat

Működik az orbáni példa, egy fideszes képviselő rokonsága sorra nyeri a milliókat 

A fényképeken jóságos képviselő kemény üzletember.
Magyar Péter kibukott, a köztelevízió szabályozni akarja miről beszélhetnek az EP listavezetők

Magyar Péter kibukott, a köztelevízió szabályozni akarja miről beszélhetnek az EP listavezetők 

Korlátozná a köztelevízió a véleménynyilvánítás szabadságát.
Vizsgálni kezdte az Integritás Hatóság a kazári 677 millióba kerülő luxusbölcsőde ügyét

Vizsgálni kezdte az Integritás Hatóság a kazári 677 millióba kerülő luxusbölcsőde ügyét 

Aranyat rejtettek a betonba, vagy mi került ennyibe?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo