Szorult helyzetben a német vendéglátóipari vállalatok

Közel a felére csökkent a forgalmunk a koronavírus-járvány kezdete óta.

Tavaly március óta az idén januárig a német vendéglátóipari vállalatok bevétele árkiigazítással 47,1 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi azonos periódushoz képest. A járvány miatt tavaly márciusban bevezetett korlátozások óta egyetlen hónapban sem érte el a vendéglátóipari vállalatok bevétele az egy évvel korábbi szintet. A legnagyobb visszaesés a legszigorúbb lezárások idején volt, áprilisban 74,7 százalékos, decemberben pedig 71,1 százalékos. Ezekben a hónapokban a vendéglátóipar csak elvitelre dolgozhatott, a szállodák pedig csak üzleti utazókat fogadhattak.

A nyári hónapokban bevezetett lazítások nem hoztak lényeges fellendülést 

Még a legforgalmasabb hónap, augusztus bevétele is 20,5 százalékkal maradt el a 2019 augusztusitól. A márciustól januárig terjedő időszakban a szállodaipar bevétele 54,8 százalékkal, az éttermek, bárok és kávézók forgalma pedig 42,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A szállodaiparon belül a hotelek forgalma 57,0 százalékkal, a nyaralóké 41,8 százalékkal csökkent. Ezzel szemben a kempingek forgalma a július-októberi periódusban meghaladta az egy évvel korábbit és ennek köszönhetően a március-januári időszakban mindössze 9,7 százalékkal kisebb bevételre tett szert mint az előző évben.

A vendéglátásban leginkább az italforgalmazásra erősen támaszkodó vállalkozások érezték meg a korlátozások forgalomcsökkentő hatását: bevételük 62,2 százalékkal csökkent március-januárban az egy évvel korábbihoz képest. Az éttermek, büfék és kifőzdék ezzel szemben házhoz szállítással és elvitelre nyújtott szolgáltatásokkal kompenzálni tudták a keresletcsökkenés egy részét, forgalmuk így 41,3 százalékkal csökkent. A vendéglátóiparban foglalkoztatottak száma egyötödével, 19,2 százalékkal csökkent a március-januári periódus átlagában az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb létszámcsökkenés, 38,9 százalékos az italmérésekben volt, a legkisebb, 17,8 százalékos a szállodákban és panziókban.

A német vendéglátóipar 2018-ban 98,3 milliárd eurós forgalmat bonyolított, ennek több mint kétharmadát, 65,1 milliárd eurót éttermi és egyéb élelmezési szolgáltatásokkal, 33,2 milliárd eurót pedig szállásolási szolgáltatásokkal. Az ágazat túlnyomórészt kisvállalkozásokból áll. A 232 ezer vállalkozásnak 72 százaléka, 166 ezer tíz főnél kevesebb alkalmazottat foglalkoztat. Az ágazat 2,4 millió alkalmazottat foglalkoztat.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo