Szorult helyzetben a német vendéglátóipari vállalatok

Közel a felére csökkent a forgalmunk a koronavírus-járvány kezdete óta.

Tavaly március óta az idén januárig a német vendéglátóipari vállalatok bevétele árkiigazítással 47,1 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi azonos periódushoz képest. A járvány miatt tavaly márciusban bevezetett korlátozások óta egyetlen hónapban sem érte el a vendéglátóipari vállalatok bevétele az egy évvel korábbi szintet. A legnagyobb visszaesés a legszigorúbb lezárások idején volt, áprilisban 74,7 százalékos, decemberben pedig 71,1 százalékos. Ezekben a hónapokban a vendéglátóipar csak elvitelre dolgozhatott, a szállodák pedig csak üzleti utazókat fogadhattak.

A nyári hónapokban bevezetett lazítások nem hoztak lényeges fellendülést 

Még a legforgalmasabb hónap, augusztus bevétele is 20,5 százalékkal maradt el a 2019 augusztusitól. A márciustól januárig terjedő időszakban a szállodaipar bevétele 54,8 százalékkal, az éttermek, bárok és kávézók forgalma pedig 42,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A szállodaiparon belül a hotelek forgalma 57,0 százalékkal, a nyaralóké 41,8 százalékkal csökkent. Ezzel szemben a kempingek forgalma a július-októberi periódusban meghaladta az egy évvel korábbit és ennek köszönhetően a március-januári időszakban mindössze 9,7 százalékkal kisebb bevételre tett szert mint az előző évben.

A vendéglátásban leginkább az italforgalmazásra erősen támaszkodó vállalkozások érezték meg a korlátozások forgalomcsökkentő hatását: bevételük 62,2 százalékkal csökkent március-januárban az egy évvel korábbihoz képest. Az éttermek, büfék és kifőzdék ezzel szemben házhoz szállítással és elvitelre nyújtott szolgáltatásokkal kompenzálni tudták a keresletcsökkenés egy részét, forgalmuk így 41,3 százalékkal csökkent. A vendéglátóiparban foglalkoztatottak száma egyötödével, 19,2 százalékkal csökkent a március-januári periódus átlagában az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb létszámcsökkenés, 38,9 százalékos az italmérésekben volt, a legkisebb, 17,8 százalékos a szállodákban és panziókban.

A német vendéglátóipar 2018-ban 98,3 milliárd eurós forgalmat bonyolított, ennek több mint kétharmadát, 65,1 milliárd eurót éttermi és egyéb élelmezési szolgáltatásokkal, 33,2 milliárd eurót pedig szállásolási szolgáltatásokkal. Az ágazat túlnyomórészt kisvállalkozásokból áll. A 232 ezer vállalkozásnak 72 százaléka, 166 ezer tíz főnél kevesebb alkalmazottat foglalkoztat. Az ágazat 2,4 millió alkalmazottat foglalkoztat.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo