Soha annyi boltot nem nyitott a Pepco, mint az elmúlt hónapokban

Európa egyik vezető diszkont kiskereskedelmi csoportja, a Pepco Group 12,5 százalékkal növelte bevételét a szeptember végén zárult üzleti évének negyedik negyedévében - közölte a varsói tőzsdén jegyzett, 2015 óta Magyarországon is jelen lévő társaság.

A lengyelországi központú, ruházati cikkeket és lakásfelszereléseket forgalmazó vállalatcsoport bevétele a teljes üzleti évben 17,7 százalékkal nőtt és rekordmagasra, 5,649 milliárd euróra emelkedett.

A Pepco Csoport negyedik negyedéves bevétele éves bázison 12,5 százalékkal, 1,441 milliárd euróra nőtt.

Összehasonlítható alapon a csoport bevételei éves szinten gyakorlatilag stagnáltak a negyedik negyedévben, a teljes üzleti évben pedig 6,0 százalékkal nőttek.

Egy üzlet a sok közül (Fotó: Depositphotos)
Egy üzlet a sok közül (Fotó: Depositphotos)

Az Egyesült Királyságban a Poundland, Európában pedig a Dealz és a Pepco kiskereskedelmi márkákat is tulajdonló csoport arról is beszámolt, hogy a negyedik negyedévben rekordszámú, 343 új üzletet nyitott. A csoporthoz tartozó Pepco szeptemberben megjelent 19. piacán, Bosznia-Hercegovinában 9 új üzlettel, miután nyáron sikeresen belépett a portugál piacra is, ahol jelenleg 14 üzletet működtet.

A csoport csütörtöki közlése szerint a Pepco Csoport szeptember végén zárult pénzügyi évében a kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) a vállalat számításai szerint rekordszintre, mintegy 750 millió euróra emelkedett az előző évben elért 731 millió euró után.

A Pepco Csoport honlapján közzétett jelentés szerint a kereskedési környezet jelentősen romlott az üzleti év negyedik negyedévében a vállalat fő piacain, Közép- és Kelet-Európában, ahol a gyengébb eladások, a vártnál alacsonyabb árrés és a magasabb költségek a jövedelmezőség csökkenését eredményezték.

A Pepco 2015 óta van jelen Magyarországon, ahol a cég honlapja szerint jelenleg 246 boltot üzemeltet.

(MTI) 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo