Nagyon megy a Pepcónak

Európa egyik vezető diszkont kiskereskedelmi csoportja, a Pepco Group 23 százalékkal növelte bevételeit és 11 százalékkal a nyereségét az üzleti évének március végén zárult első felében - közölte a varsói tőzsdén jegyzett, 2015 óta Magyarországon is jelen lévő társaság.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A lengyelországi központú, ruházati cikkeket és lakásfelszereléseket forgalmazó hálózat kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) az október és március közötti időszakban 377 millió euróra emelkedett, az egy évvel korábbi 347 millió euróról. A bevételek 2,84 milliárd euróra nőttek az üzlethálózat bővülésének köszönhetően.

A vizsgált időszakban megnyitott 166 új egység adatait kiszűrve a féléves bevételek 11 százalékkal emelkedtek éves összevetésben. A társaság tovább folytatja terjeszkedését, és a terveik szerint hálózata a 2022-2023-as üzleti évében 550 egységgel bővül.

Rengeteg új Pepco nyílt (Fotó: Depositphotos)
Rengeteg új Pepco nyílt (Fotó: Depositphotos)

Jelentésben a Pepco kitért arra is, hogy az üzletmenet áprilisban és májusban kedvezőtlenebbül alakult: a magas infláció miatt a fogyasztói várakozások mérséklődtek és ez a diszkrecionális kiadásokban (nem alapvető fogyasztási cikkek) is megmutatkozott, elsősorban a közép-európai régióban.

A Pepco értékelése szerint az FMCG (gyorsan mozgó fogyasztási cikkek) iránti kereslet továbbra is erősödik minden üzletágában, miközben a ruházati és általános árucikkek vegyesen teljesítenek.

A menedzsment nem változtatott az idei évre vonatkozó eredményvárakozásain. A bevételnövekedés 20 százalék közelében, a nyereség bővülése 15 százalék körül alakulhat, néhány százalékpontos szórással.

A Pepco 2015 óta van jelen Magyarországon, honlapjuk tájékoztatása szerint jelenleg 231 boltot üzemeltetnek. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a társaság magyar leányvállalata a szeptember végén zárult 2022-es pénzügyi évében 81,945 milliárd forint nettó árbevételt ért el az előző évi 68,535 milliárd forint után.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo