Pozitív fordulat a szolgáltatási szektor jövőképében

Bár nem látnak több okot a bizakodásra, úgy tűnik nem hagyják magukat eltántorítani pozitív jövőképüktől a hazai progresszív cégvezetők. Gyors szeptemberi hangulatfelmérés után ismét elkészült az Opten-Bridge Budapest Jövőkép Mátrix gyorselemzése, mely 100 progresszív hazai cégvezető válaszait vizsgálta. A megkérdezett cégtulajdonosok és felsővezetők egy 10-es skálán 6,9 pontra értékelik a jelenlegi és 7,2 pontosra a jövőbeni helyzetük. Az iparban dolgozó vállalatvezetők jelenleg a legpozitívabbak, a növekedésre azonban a szolgáltatási szektorban látják a legnagyobb potenciált. Az, hogy az építőiparban baj van, már vitathatatlan. Először ebben a szektorban fordultak ugyanis negatívba az érzetek. Itt mind a jelen-, mind a jövőkép 4,8 pontos átalagértékre süllyedt. Úgy látszik, hogy az építőipar feletti fekete felhők egyelőre nem akarnak oszlani.

Az aktuális közérzet átlagértéke szeptemberben 6,9 pontot mutat, ezzel egy kisebb mértékű csökkenés következett be, a májusban mért 7,0 pontos eredményhez képest.

A három hónapra előrevetített átlagérték változatlan mértékkel maradt 7,2 pont, azaz az előrejelzés maradt optimista hangvételű.

A szektorok között a legpozitívabb jelen állás szerint az ipar, ezt követi a szolgáltatás majd a kereskedelem, s legborúlátóbb az építőipar. Így az előző negyedévhez képest nem történt átrendeződés a dobogón.

Meglepetést hozott azonban szolgáltatási szektor jövőképe, mert az előrejelzéseket illetően az ipar és a szolgáltatás helyet cserélt a dobogón. Az ipari szereplők jövőképébe némi zavar került, mert a jelenlegi helyzetükhöz képest 0,2 pontos csökkenést jeleztek, míg érdekes módon, a szolgáltatási szektor vezetői jelentős – 0,4 pontos – pozitív változásban bíznak az elkövetkező időszakra.

Az építőipar átlag értéke a felmérés egy éve alatt folyamatosan csökkent és a pozitív körből a jelenlegi negyedévben a negatív sávba, 4,8-as értékre zuhant, ami 1 teljes ponttal elmarad az előző időszaktól. Egyértelműen az építőipar az, ahol a cégvezetők már lengetik a piros zászlót, s a legnagyobb kihívással itt kell szembenézni jelenleg és a jövőben is a cégvezetőknek.

A 100 fős válaszadói mintát közelebbről elemezve érdekesség, hogy a tulajdonosok aktívabbak és közlékenyebbek, az adatok ugyanis 70 százalékban a cégtulajdonosoktól származtak. Továbbá, pálfordulás következett be a női/férfi tulajdonosok és vezetők hozzáállásában. A válaszadó cégvezetők közül eddig a férfiak voltak a pesszimistábbak, azonban ez az irány most megfordult és jelenleg a férfiak bizakodóbbak a hölgy társaiknál. A férfi-női válaszadók aránya ebben a körben 76-24 százalék volt. S hasonlóan az előző negyedévhez, a beküldött válaszok kicsivel több, mint fele szeptemberben is a szolgáltatási szektorból érkezett, míg a válaszadók 30 százaléka a kereskedelmet, 15 százaléka az ipart és 4 százaléka az építőipart képviselte. A mezőgazdaság továbbra sem reprezentálta magát a válaszadói mintában.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo