A határozat szerint az elektronikus naplóval nem rendelkező hagyományos pénztárgépeket 2013. június 30-ig lehet használni, addig ezt az állami adóhatóság nem szankcionálná, ez a határidő az elektronikus naplóval rendelkező hagyományos pénztárgépeknél 2013. december 31-e.
2013. július 1-től az elektronikus naplóval rendelkező hagyományos pénztárgépek üzemeltetői elektronikus úton, havonta kötelesek adatot szolgáltatni a pénztárgéppel kibocsátott nyugták, egyszerűsített számlák adatairól - áll a határozatban.
A kormány felhívja a NAV elnökét, hogy kísérje figyelemmel az új pénztárgépekre való átállás folyamatát (különösen a NAV, a gyártók, forgalmazók, szervizek, pénztárgép üzemeltetők felkészülésére tekintettel), és a nemzetgazdasági miniszter útján rendszeresen tájékoztassa a kormányt a felkészülés és az átállás helyzetéről. Arra is felhívják a NAV elnökét, hogy az adóhatóság honlapján közleményben tegye közzé az elektronikus naplóval nem rendelkező, tehát legkésőbb 2013. június 30-ig lecserélendő pénztárgépek engedélyszámát, típusmegnevezését.
A pénztárgépek online bekötésével a nemzetgazdasági tárca 95 milliárd forintos áfa-bevétel növekedéssel számolt. Balog Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára a Magyar Nemzetnek egy hete azt mondta: összességében akár tízmilliárd forinttal is segítheti az állam a pénztárgépek cseréjét, korszerűsítését. Balog Ádám szerint az elektronikus pénztárgéprendszer nagyban hozzájárulhat az évi 1000-1500 milliárd forintnyi adót elnyelő hazai szürke- és feketeszféra zsugorításához.
Minimum egy év kell
„Az adóhatóság és a pénztárgépek átalakításában jártas vállalkozások mellett nagyon fontosnak érezzük, hogy a rendelet következtében milliós nagyságrendű beruházásokra kényszerülő kereskedelmi nagyvállalatok – például az élelmiszer-üzletláncok – is elmondják az álláspontjukat a rendelet ügyében, ezért az ő képviselőiket is várjuk az egyeztetésen” – közölte Dobos Attila, az IVSZ főtitkára.
A változásban érintett cégek legnagyobb érdekvédelmi szervezete, az IVSZ, a kormánytól a rendelet újragondolását kérte korábban, mivel véleménye szerint az eredetileg tervezett március 31-i határidő tarthatatlan. A szövetség szerint a rendelet ütemezési idejénél minimum egy év az ideális határidő, valamint a lépcsőzetes és csoportos bevezetési elv. Az IVSZ azt is kérte, hogy az előírt informatikai modernizációhoz a kormány nyújtson vissza nem térítendő támogatást uniós közösségi pénzből, a Gazdaságfejlesztési Operatív Program keretében – olvasható a közleményben.