„Sok szó esik arról mostanában, hogy ez a startup dolog csak egy felkapott trend” – mondta Ágoston László, a Kreater Társadalmi Innovációs Ügynökség társalapító-ügyvezetője, aki szerint azonban sok olyan dolog van azonban a startupok gondolkodásmódjában, üzleti módszereiben, amiből egy hagyományos vállalkozás is profitálhat.
A startupok ugyanis képesek követni a gyorsan változó piacok igényeit. „Bármit, amit egy startup létrehoz, legyen az termék, vagy szolgáltatás, azt csak a fogyasztók visszajelzései alapján fejleszti tovább. Ez a lean menedzsment egyik alapja. Ez azonban azzal is jár, hogy maga a termék sosem készül el igazán: amíg a cég vagy a termék fennáll, addig folyamatosan fejleszteni, javítani kell” – hangsúlyozta Ágoston.
Szinte nulla pénzből lehet visszajelzéseket szerezni, és meg is kell hallgatni, reagálni kell ezekre a visszajelzésekre, ám a startup nem csak a fogyasztóit kérdezi meg, hanem a cég alkalmazottjait is bevonja a döntési folyamatokba. „Egy kisvállalatnál éppen a munkatársak visszajelzései jelenthetik a kulcsot ahhoz, hogy megtudjuk, min kellene változtatni” – mondta Ágoston László.