Mibe kerül egy látogatód?

Komáromi Zsombor miközben 7 éven át a Philips és a Sony marketing részlegén dolgozott, elindította saját webes vállalkozását. Ezután kirándulást tett a média világába: négy éven át a HáziMozi magazin főszerkesztője volt. A magazin ezalatt lett Magyarország első DVD mellékletes lapja, és ért el a szórakoztató elektronikában azóta is példátlan olvasottságot havi 24000 eladott példánnyal. 2004-től mégis független műszaki újságíró lett, hogy otthonról dolgozva többet lehessen családjával. Az elmúlt években szinte teljesen az online világ felé fordult, és kisvállalkozások forgalmát növeli üzleti honlapok készítésével. A Piac és Profit Online-on 15 részes sorozatot indít. Íme, az ötödik rész.

Sokkal olcsóbban elérheted, hogy egy érdeklődő bejöjjön a weboldaladra, mint hogy a valaki besétáljon a boltodba, irodádba. De a látogatók sokkal hamarabb ott is hagyják a honlapod, mint az üzleted az érdeklődők. A mindennapi életben is előfordul, hogy bemész egy üzletbe, és nem találod azt, amit kerestél, ezért vásárlás nélkül távozol. Ilyenkor azonban sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy előbb körülnézel a boltban, sőt még vásárolsz is valamit. Ahhoz hogy egy boltba eljussál, idődbe és pénzedbe (üzemanyag költség, metrójegy, stb.) kerül. Ha már ott vagy, körülnézel, mert megfoghatod, kipróbálhatod a termékeket. Ráadásul van eladó, aki felvilágosítást tud neked adni.

Ezzel szemben egy tizedmásodpercedbe és egy filléredbe sem kerül betérni egy honlapra, ezért semmi veszteség nem ér ha otthagyod azt. A termékeket megfogni, kipróbálni nem tudod, a legtöbb weboldalon jó esetben egy nagyobb felbontású fotót találsz. Néhány nagyon ritka élő ügyfélszolgálati chat lehetőségtől eltekintve egy honlapon nincs senki, akit kérdezhetnél.

Bár a honlap gyakorlati haszna rendkívüli mértékben függ attól, hogy képes-e néhány másodperc alatt megragadni a látogatók figyelmét, és felkelteni az érdeklődésüket, ennek ellenére a legtöbb cég csak teljesen jellegtelen és unalmas úgynevezett bemutatkozó honlapot készíttet magának. Miről ismered meg a bemutatkozó oldalakat? Főoldalán az „Üdvözöljük weboldalunkon" felirat fogad, és valami hasonló szöveg:

„Tisztelt Látogatónk! Örömmel köszöntjük cégünk weboldalán. Az Átlagos Kft. 15 éve végez minőségi munkát ügyfelei részére, amit ISO2000 minősítésünk is tanúsít." A honlapon aztán olyan menüpontokat találsz, hogy „Magunkról, Termékeink, Elérhetőségeink, Kapcsolat, Árajánlatkérés," stb.

Az ilyen honlap lehet, hogy megfelel a cégvezető elképzeléseinek, de a tapasztalatok alapján vásárlókat nem hoz. A bemutatkozó oldalnak körülbelül annyi haszna van mint egy utcán elhagyott névjegykártyának, hiszen a névjegy is csak akkor hoz hasznot neked, ha olyan ember kezébe nyomod, akivel már személyes kapcsolatba kerültél, és akit érdekel a szolgáltatásod vagy a terméked.

A bevételt nem hozó bemutatkozó oldalak száma és aránya ennek ellenére döbbenetesen magas. Nézd meg a Google keresőben hány találat van arra, hogy: „Üdvözöljük honlapunkon". Több mint 500000! Nyisd meg közülük bármelyiket, szinte bizonyos, hogy a céget bemutató szöveget és a kötelezően sablonos menüpontokat találod rajta. Az ilyen weboldalakat nevezem én „alibi" honlapnak. Alibi, mert tulajdonosa elmondhatja, hogy „Nekünk van honlapunk!", de másra - például arra hogy bevételt hozzon - nem alkalmas.

Az ilyen honlap úgy készül, hogy a webmester illetve a honlap tulajdonosa megnézte a konkurensei honlapját, és lemásolta azok szerkezetét és a tartalmát. Csak a cég emblémáját, a cég nevét, a telefonszámot és a címet cserélte ki a weboldalon. Vagy van a webmesternek egy szépen kinéző honlap sablonja, amiben mindig átírja az előre beleírt cégadatokat, és a megfelelő helyekre betette a telefonszámot, címet, logót, stb. Ez a honlap készítőjének minimális munkájába, a honlap tulajdonosnak minimális költségébe kerül. Viszont minimális - mondhatni nulla - bevételt hoz. Egy ilyen „alibi" honlapot kevesen látogatnak, senki sem ajánlja másnak, a betérő látogatók pedig gyorsan otthagyják.

Ugye te nem ilyen honlapot szeretnél? Ugye te inkább azt szeretnéd elérni, hogy a honlapodra reklám nélkül is érkezzenek látogatók, hogy ezek a látogatók a vásárlóid legyenek.

A sorozat folytatódik, az első cikket itt, a második részt itt, a harmadikat itt, a negyediket itt olvashatja.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo