Meghosszabbítanák a feltöltőkártyás adategyeztetés határidejét

Két mobilszolgáltató meghosszabbítaná a feltöltőkártyás ügyfeleket érintő adategyeztetés határidejét; az azonosítást június 30-ig kell elvégezniük az év elején hatályba lépett rendelet alapján - írja az MTI.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Vodafone 2017 év végét tartja biztonságos határidőnek, a Telenor pedig októberig vagy legalább szeptemberig javasol hosszabbítást. A Telekom szerint ideálisabb lett volna egy valamivel hosszabb időszak, de a társaság mindent elkövet annak érdekében, hogy az ügyfelek a megadott határidőre elvégezhessék a regisztrációt.

Kép:Pexels.com

A gyakori hibák lassítják a folyamatot

A Vodafone pénteki, MTI-nek küldött közleménye szerint a Belügyminisztérium által üzemeltetett, adatellenőrzésre szolgáló rendszer elmúlt hónapokban tapasztalt gyakori hibái és leállásai miatt kétséges, hogy az összes a feltöltőkártyás ügyfelet érintő adategyeztetést sikerül elvégezni június 30-ig, ezért az ügyfelek érdekeit szem előtt tartó és a szolgáltatók számára is biztonságos határidőnek a társaság 2017 év végét tartja. Közölték azt is, hogy a Vodafone több alkalommal javaslatot tett a határidő kitolására, azonban ezeket eddig nem vették figyelembe az illetékesek.

Hozzátették, hogy a Vodafone az elmúlt hónapokban már több százezer prepaid adategyeztetést bonyolított le. A szükséges folyamatok lassan, de megfelelően zajlanak, az üzletekben egyelőre nem alakult ki sorban állás. A leggyorsabb és legkényelmesebb ügyintézést az online felület biztosítja, de emellett a Vodafone ügyfélszolgálati telefonszámán, valamint személyesen a szolgáltató üzleteiben, továbbá 85 postahivatalban is elvégezhető az adategyeztetés. Közölték azt is, hogy a Vodafone munkatársai a telefonos és a személyes adategyeztetés alkalmával is elkérik az ügyfelek e-mail címét, amelynek megadása csak azok számára kötelező, akik a június elején indított online felületen szeretnék egyeztetni adataikat.

A Telenor az MTI érdeklődésére szintén azt közölte, hogy többször jelezték már hivatalosan az igényüket a határidő hosszabbítására, folyamatosan egyeztetnek a hírközlési hatóság és a Belügyminisztérium képviselőivel, rendszeresen adnak visszajelzést az adategyeztetés menetéről. A társaság szerint nagyon rövid a törvényben meghatározott határidő és esetenként akadozik a Belügyminisztérium központi adatbázisa, ahol az adatokat le kell ellenőrizni, ezért előfordulhat hosszabb ügyintézés. Hozzátették, hogy a társaság októberig vagy legalább szeptemberig javasolna hosszabbítást.

Már kötelező (lenne) a mobilos fizetés
A gyártókat és szolgáltatókat egyre nagyobb kihívások elé állítják a fogyasztók, akik mindeközben egyre változatosabb és változékonyabb igényeket támasztanak. A technológiai fejlődés nyújtotta számtalan opció segíthet a megfelelő válaszlépések megtételében, de látni kell azt is, hogy a rendelkezésre álló lehetőségek számossága és összetettsége valódi útvesztőbe viheti a döntéshozókat. Az optimális döntéshozatal érdekében érdemes a jelenlegi trendeket figyelve nem csupán a közvetlen jövőre összpontosítani, hanem a távolabbi jövőre tervezni. A GfK legújabb módszertanának kidolgozásával a hosszú távú tervezést támogatja, minek során egyre többször merül fel a kérdés: vajon milyenek lesznek a fogyasztók öt év múlva?
Sok ügyfél nem reagál

A Telenornál már több százezer adategyeztetés megtörtént, minden érintettnek küldtek SMS értesítést, de még sokan nem jelentkeztek, így szintén százezres nagyságrendű azoknak a száma, akik nem kezdték el az adategyeztetést. Közölték, hogy a Telenor ügyfelei a társaság üzleteiben személyesen, online a szolgáltató weboldalán, továbbá 380 postahivatalban is egyeztethetik adataikat.

A Telekom azt írta: valóban ideálisabb lett volna, ha egy valamivel hosszabb időszak áll rendelkezésre, (akár néhány hét is segíthetett volna), de a társaság mindent elkövet annak érdekében, hogy az egyeztetési folyamat egyszerű legyen az ügyfelek számára, és a megadott határidőre odaérjenek. Jelezték, hogy a hatóságokkal folyamatosan egyeztetnek a regisztrációs folyamatról.

A Telekom ügyfelei online felületen, telefonon, személyesen a szolgáltató üzleteiben és a postahivatalokban is intézhetik az adategyeztetést. A társaság eddig még nem tapasztalt torlódást, a kiküldött tájékoztató SMS-ek, ügyféltájékoztatás és a sajtómegjelenések hatására ügyfeleik már nagy számban regisztráltak, kétharmaduk az online csatornát választotta. Ugyanakkor a következő időszakban a Telekom arra számít, hogy nagyon erős lesz a forgalom minden csatornán. Felhívták a figyelmet, hogy július elsején a nem regisztrált kártyákat a törvényi kötelezettségnek eleget téve ki kell kapcsolniuk.

A jogszabály szerint megszűnik az az előfizetés, amelyik esetében az adategyeztetés nem történik meg a június 30-i határidőig. Karl Károly, az NMHH hírközlés-felügyeleti főosztályvezetője június 1-jei sajtótájékoztatóján jelezte: annak nincs akadálya, hogy határidő utáni egyeztetéssel a szolgáltatók visszakapcsolják a kártyákat, hozzátette ugyanakkor, hogy a hivatalnak nincs tudomása a törvényben megszabott határidő módosításáról. Elmondta azt is, hogy az addigi adatok szerint a feltöltőkártyás adategyeztetés a mintegy 4 millió aktivált kártya mindössze egyharmadánál történt meg.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo