Követik a digitális trendeket a kkv-k

A hazai kkv-k többsége jól ismeri az új digitális szolgáltatásokat, és törekszik is arra, hogy a legújabb ilyen jellegű szolgáltatásokat vegye igénybe, amennyiben az hatékonyabbá teszi a cég működését. A vállalkozások többféle elektronikus pénzügyi szolgáltatást alkalmaznak egyszerre, de leginkább a banki átutalást használják – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Fotolia

A K&H félezer hazai kkv vezetőt kérdezett meg arról, jelenleg milyen elektronikus pénzügyi szolgáltatásokat használnak, és mennyire naprakészek az új digitális alapú szolgáltatásokat illetően. „A válaszok alapján a cégek többféle elektronikus szolgáltatást is igénybe vesznek, de egyértelműen a banki átutalás és az internetes banki szolgáltatás vezeti a sort, ezeket használja a cégek túlnyomó többsége. Az elektronikus bankszámlakivonatot és a nem papír alapú számlát minden negyedik cég alkalmazza. Érdekes azonban, hogy az okostelefonok világában mindössze minden nyolcadik cég rendelkezik olyan alkalmazással, amelyen keresztül elintézheti banki ügyeit” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

A hardware tekintetében azonban meglehetősen elmaradottak a kkv-k.

A megkérdezett cégvezetők válaszai alapján elmondható, hogy a hazai kkv-k nagy része ismeri és naprakész az új digitális szolgáltatásokkal kapcsolatban. A cégek kétharmada ugyanis követi a digitális trendeket, ilyen témájú konferenciákat és az újdonságokat. Ennek következtében nagytöbbségük törekszik is arra, hogy a legmodernebb elektronikus szolgáltatásokat vegye igénybe, és nyitott az új elektronikus szolgáltatások bevezetésére, amennyiben az hozzájárul a cég eredményességéhez. „A munkavállalókkal szemben is alapkövetelményként fogalmazzák meg az informatikai ismeretek meglétét, ezzel a cégvezetők 60 százaléka értett egyet” – tette hozzá a szakértő.

Földrajzilag is különbségek mutatkoznak az egyes elektronikus pénzügyi szolgáltatások alkalmazásának gyakoriságát illetően. Míg Dél-Dunántúlon minden ötödik cég rendelkezik bankkártyás fizetést lehetővé tevő POS terminállal, addig Észak-Magyarországon ez az arány mindössze 8%, és Budapesten is csak a kkv-k 14%-a él ezzel a lehetőséggel. Ezzel szemben a weboldalon történő bankkártyás fizetés pont az Észak-Magyarországi cégeknél érhető el a legnagyobb (27%), és szintén Budapesten, valamint az Alföldön a legalacsonyabb (13-13%) arányban.

A cégek közti üzletbe is betört a net
Magyarországon egyre gyorsabban bővül a cégek közötti (B2B) online kereskedelem, aminek köszönhetően éveken belül behozható az ország 4-5 éves lemaradása, a globális piac trendjeihez képest. 2013 és 2015 között csaknem 10 százalékkal nőtt az ajánlatkérések éves átlaga, tehát egyre nagyobb a beszerzői igény a költséghatékonyabb megoldások iránt.

Véleményvezér

Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo