A K&H félezer hazai kkv vezetőt kérdezett meg arról, jelenleg milyen elektronikus pénzügyi szolgáltatásokat használnak, és mennyire naprakészek az új digitális alapú szolgáltatásokat illetően. „A válaszok alapján a cégek többféle elektronikus szolgáltatást is igénybe vesznek, de egyértelműen a banki átutalás és az internetes banki szolgáltatás vezeti a sort, ezeket használja a cégek túlnyomó többsége. Az elektronikus bankszámlakivonatot és a nem papír alapú számlát minden negyedik cég alkalmazza. Érdekes azonban, hogy az okostelefonok világában mindössze minden nyolcadik cég rendelkezik olyan alkalmazással, amelyen keresztül elintézheti banki ügyeit” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
A hardware tekintetében azonban meglehetősen elmaradottak a kkv-k.
A megkérdezett cégvezetők válaszai alapján elmondható, hogy a hazai kkv-k nagy része ismeri és naprakész az új digitális szolgáltatásokkal kapcsolatban. A cégek kétharmada ugyanis követi a digitális trendeket, ilyen témájú konferenciákat és az újdonságokat. Ennek következtében nagytöbbségük törekszik is arra, hogy a legmodernebb elektronikus szolgáltatásokat vegye igénybe, és nyitott az új elektronikus szolgáltatások bevezetésére, amennyiben az hozzájárul a cég eredményességéhez. „A munkavállalókkal szemben is alapkövetelményként fogalmazzák meg az informatikai ismeretek meglétét, ezzel a cégvezetők 60 százaléka értett egyet” – tette hozzá a szakértő.
Földrajzilag is különbségek mutatkoznak az egyes elektronikus pénzügyi szolgáltatások alkalmazásának gyakoriságát illetően. Míg Dél-Dunántúlon minden ötödik cég rendelkezik bankkártyás fizetést lehetővé tevő POS terminállal, addig Észak-Magyarországon ez az arány mindössze 8%, és Budapesten is csak a kkv-k 14%-a él ezzel a lehetőséggel. Ezzel szemben a weboldalon történő bankkártyás fizetés pont az Észak-Magyarországi cégeknél érhető el a legnagyobb (27%), és szintén Budapesten, valamint az Alföldön a legalacsonyabb (13-13%) arányban.