Kevesebben vannak, de ártalmasabbak a virtuális kártevők

Csökken a levélszemét-arány a teljes levélforgalomban. Összehasonlítva az előző negyedévvel, a spam forgalom 2,8 százalékkal esett 2012 harmadik negyedévében, átlagosan 71,5 százalékra. Ugyanakkor jelentősen nőtt a kártékony levelek aránya – 3 százalékról 3,9 százalékra - a Kaspersky Lab 2012 harmadik negyedévi tanulmánya szerint.

A csökkenő tendencia egyrészt annak is köszönhető, hogy a nyári időszakban jelentősen kevesebb volt az üzleti folyamatok száma a szabadságolások miatt. Másrészt azzal magyarázható, hogy a reklámüzenet-küldők fokozatosan áttérnek az emailről más platfomokra, például banner hirdetésekre, közösségi média oldalakra, kupon szolgáltatókra és célzott hirdetésekre. Ezért a szeptemberi kiugrás ellenére a levélszemét aránya még mindig csökkenést mutat az összefoglaló szerint.

Több a rosszindulatú csatolmány

A teljesen jogszerű termékek és szolgáltatások hirdetéseinek migrációja ahhoz vezetett, hogy megnőtt a rosszindulatú csatolmányokat vagy tiltott áruhirdetéseket és csaló technikákat tartalmazó kéretlen levelek aránya. A harmadik negyedévet vizsgáló felmérés jól mutatja a kiberbűnözők találékonyságát is, legtöbbször hivatalos értesítésnek álcázzák a spam üzeneteket. A hamis emailek között a Kaspersky Lab szakértői olyan leveleket találtak, amik látszólag tárhely szolgáltatóktól, banki rendszerektől, közösségi oldalakról, online áruházaktól és egyéb szolgáltatásoktól származtak.

A tanulmány rávilágított, hogy a kiberbűnözők kiemelt figyelmet fordítanak a kupon szolgáltatásokra, kihasználva azok népszerűségét, hogy rosszindulatú hivatkozásokat vagy mellékleteket juttassanak el az áldozatokhoz. A csalások negatív hatásait a kupon szolgáltatók szenvedik el, mivel a kiberbűnözők új ajánlatokat tartalmazó emaileket küldenek a nevükben a gyanútlan címzetteknek, amelyek rosszindulatú oldalakra irányítanak.

Ázsia a fő szennyező

Regionális szinten is történtek változások az előző negyedévhez képest. A legtöbb levélszemét Ázsiából kerül ki, ami a spamek közel felét jelenti globálisan. A második helyre Észak- és Dél-Amerika került, előbbi 27 százalékos aránnyal, míg utóbbi 7,34 százalékkal. Nyugat-Európa átvette a negyedik helyet Kelet-Európától, és 6,86 százalékkal felzárkózott Dél-Amerika mögé.

„A legális hirdetők más platformokra való áttérése egyben azt is eredményezi, hogy nő a rosszindulatú emailek aránya, amelyek tiltott árukat vagy csalárd és kártékony mellékleteket, linkeket tartalmaznak. Az elmúlt évben a Kaspersky Lab szakemberei két párhuzamos trendet vázoltak fel: a spamek aránya csökkent, azonban a rosszindulatú levelek száma enyhe növekedést mutatott. Több, mint valószínű, hogy ez a két tendencia a jövőben is folytatódni fog, mivel a jogszerű áruk és szolgáltatások hirdetőinek migrációja miatt továbbra is csökkenni fog a kéretlen levelek száma” – mondta Andis Stainmanis, a Kaspersky Lab Baltikumért, Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős ügyvezető igazgatója.

Véleményvezér

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo