Kevesebben vannak, de ártalmasabbak a virtuális kártevők

Csökken a levélszemét-arány a teljes levélforgalomban. Összehasonlítva az előző negyedévvel, a spam forgalom 2,8 százalékkal esett 2012 harmadik negyedévében, átlagosan 71,5 százalékra. Ugyanakkor jelentősen nőtt a kártékony levelek aránya – 3 százalékról 3,9 százalékra - a Kaspersky Lab 2012 harmadik negyedévi tanulmánya szerint.

A csökkenő tendencia egyrészt annak is köszönhető, hogy a nyári időszakban jelentősen kevesebb volt az üzleti folyamatok száma a szabadságolások miatt. Másrészt azzal magyarázható, hogy a reklámüzenet-küldők fokozatosan áttérnek az emailről más platfomokra, például banner hirdetésekre, közösségi média oldalakra, kupon szolgáltatókra és célzott hirdetésekre. Ezért a szeptemberi kiugrás ellenére a levélszemét aránya még mindig csökkenést mutat az összefoglaló szerint.

Több a rosszindulatú csatolmány

A teljesen jogszerű termékek és szolgáltatások hirdetéseinek migrációja ahhoz vezetett, hogy megnőtt a rosszindulatú csatolmányokat vagy tiltott áruhirdetéseket és csaló technikákat tartalmazó kéretlen levelek aránya. A harmadik negyedévet vizsgáló felmérés jól mutatja a kiberbűnözők találékonyságát is, legtöbbször hivatalos értesítésnek álcázzák a spam üzeneteket. A hamis emailek között a Kaspersky Lab szakértői olyan leveleket találtak, amik látszólag tárhely szolgáltatóktól, banki rendszerektől, közösségi oldalakról, online áruházaktól és egyéb szolgáltatásoktól származtak.

A tanulmány rávilágított, hogy a kiberbűnözők kiemelt figyelmet fordítanak a kupon szolgáltatásokra, kihasználva azok népszerűségét, hogy rosszindulatú hivatkozásokat vagy mellékleteket juttassanak el az áldozatokhoz. A csalások negatív hatásait a kupon szolgáltatók szenvedik el, mivel a kiberbűnözők új ajánlatokat tartalmazó emaileket küldenek a nevükben a gyanútlan címzetteknek, amelyek rosszindulatú oldalakra irányítanak.

Ázsia a fő szennyező

Regionális szinten is történtek változások az előző negyedévhez képest. A legtöbb levélszemét Ázsiából kerül ki, ami a spamek közel felét jelenti globálisan. A második helyre Észak- és Dél-Amerika került, előbbi 27 százalékos aránnyal, míg utóbbi 7,34 százalékkal. Nyugat-Európa átvette a negyedik helyet Kelet-Európától, és 6,86 százalékkal felzárkózott Dél-Amerika mögé.

„A legális hirdetők más platformokra való áttérése egyben azt is eredményezi, hogy nő a rosszindulatú emailek aránya, amelyek tiltott árukat vagy csalárd és kártékony mellékleteket, linkeket tartalmaznak. Az elmúlt évben a Kaspersky Lab szakemberei két párhuzamos trendet vázoltak fel: a spamek aránya csökkent, azonban a rosszindulatú levelek száma enyhe növekedést mutatott. Több, mint valószínű, hogy ez a két tendencia a jövőben is folytatódni fog, mivel a jogszerű áruk és szolgáltatások hirdetőinek migrációja miatt továbbra is csökkenni fog a kéretlen levelek száma” – mondta Andis Stainmanis, a Kaspersky Lab Baltikumért, Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős ügyvezető igazgatója.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo