Kevesebben vannak, de ártalmasabbak a virtuális kártevők

Csökken a levélszemét-arány a teljes levélforgalomban. Összehasonlítva az előző negyedévvel, a spam forgalom 2,8 százalékkal esett 2012 harmadik negyedévében, átlagosan 71,5 százalékra. Ugyanakkor jelentősen nőtt a kártékony levelek aránya – 3 százalékról 3,9 százalékra - a Kaspersky Lab 2012 harmadik negyedévi tanulmánya szerint.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A csökkenő tendencia egyrészt annak is köszönhető, hogy a nyári időszakban jelentősen kevesebb volt az üzleti folyamatok száma a szabadságolások miatt. Másrészt azzal magyarázható, hogy a reklámüzenet-küldők fokozatosan áttérnek az emailről más platfomokra, például banner hirdetésekre, közösségi média oldalakra, kupon szolgáltatókra és célzott hirdetésekre. Ezért a szeptemberi kiugrás ellenére a levélszemét aránya még mindig csökkenést mutat az összefoglaló szerint.

Több a rosszindulatú csatolmány

A teljesen jogszerű termékek és szolgáltatások hirdetéseinek migrációja ahhoz vezetett, hogy megnőtt a rosszindulatú csatolmányokat vagy tiltott áruhirdetéseket és csaló technikákat tartalmazó kéretlen levelek aránya. A harmadik negyedévet vizsgáló felmérés jól mutatja a kiberbűnözők találékonyságát is, legtöbbször hivatalos értesítésnek álcázzák a spam üzeneteket. A hamis emailek között a Kaspersky Lab szakértői olyan leveleket találtak, amik látszólag tárhely szolgáltatóktól, banki rendszerektől, közösségi oldalakról, online áruházaktól és egyéb szolgáltatásoktól származtak.

A tanulmány rávilágított, hogy a kiberbűnözők kiemelt figyelmet fordítanak a kupon szolgáltatásokra, kihasználva azok népszerűségét, hogy rosszindulatú hivatkozásokat vagy mellékleteket juttassanak el az áldozatokhoz. A csalások negatív hatásait a kupon szolgáltatók szenvedik el, mivel a kiberbűnözők új ajánlatokat tartalmazó emaileket küldenek a nevükben a gyanútlan címzetteknek, amelyek rosszindulatú oldalakra irányítanak.

Ázsia a fő szennyező

Regionális szinten is történtek változások az előző negyedévhez képest. A legtöbb levélszemét Ázsiából kerül ki, ami a spamek közel felét jelenti globálisan. A második helyre Észak- és Dél-Amerika került, előbbi 27 százalékos aránnyal, míg utóbbi 7,34 százalékkal. Nyugat-Európa átvette a negyedik helyet Kelet-Európától, és 6,86 százalékkal felzárkózott Dél-Amerika mögé.

„A legális hirdetők más platformokra való áttérése egyben azt is eredményezi, hogy nő a rosszindulatú emailek aránya, amelyek tiltott árukat vagy csalárd és kártékony mellékleteket, linkeket tartalmaznak. Az elmúlt évben a Kaspersky Lab szakemberei két párhuzamos trendet vázoltak fel: a spamek aránya csökkent, azonban a rosszindulatú levelek száma enyhe növekedést mutatott. Több, mint valószínű, hogy ez a két tendencia a jövőben is folytatódni fog, mivel a jogszerű áruk és szolgáltatások hirdetőinek migrációja miatt továbbra is csökkenni fog a kéretlen levelek száma” – mondta Andis Stainmanis, a Kaspersky Lab Baltikumért, Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős ügyvezető igazgatója.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo