Kényszerített világsiker

Kétarcú a koronavírus: míg iparágak sorát megakasztja, vagy egyenesen be is dönti, addig más területeket az égbe emel. A jelen krízis óriási nyertesei például azok a K+F vállalatok, amelyek példátlanul nagy lökést kaptak attól, hogy a felfordult világ teljesen új szokásokat és szabályokat kényszerített ránk.

A területek között, amelyek hirtelen egy kifényesedett jövő előtt találták magukat, vannak olyanok, amelyek sikerénél a „hát még jó!” az általános reakció, azonban olyan is akad, amelynek a diadalmenete talán nem ennyire elvárt és egyértelmű. A Piac & Profit magazin novemberi duplaszámában sorra vette a legjelentősebb és legérdekesebb Covid-nyertes szakosztályokat, például a robotikát, a telemedicinát vagy a húsmentes hús készítésére specializálódott gyártókat.

A pandémia kezdete óta az ipari robotok értékesítése elképesztő számokat produkál, és még közel sincs a csúcson. A nemzetközi piaci elemzésekben vezető ResearchAndMarkets.com szerint a szolgálati robotok globális piaca a tavalyi 14,39 milliárd dolláros értékről 63,8 milliárdra bővül 2025-re, az International Federation of Robotics (IFR) becslése szerint idén pedig világszerte 38 százalékkal fog növekedni a szolgálatba állított ipari robotok mennyisége. A növekedési dinamika a következő két évben is kitart a szervezet jóslata alapján.

Hasonlóan robbanásszerű a növekedés a telemedicina területén: a McKinsey konzultációs cég felmérése szerint a digitális megoldások átvétele, meghonosítása a pandémia előtti időszakhoz képest most huszonötszörös sebességgel történik. A Global Market Insights áprilisi előrejelzése szerint a telemedicina  2019-es, 45 milliárd dolláros értéke 2026-ra 175,5 milliárd dollárosra fog hízni.

És hogy jön a sorba a laborhús? Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete júliusi jelentése szerint – többek között a koronavírus miatt – idén a világ egy főre jutó húsfogyasztása kilenc éve nem látott mélységbe fog zuhanni. Mindeközben a nyugati féltekén hatalmasat ugrott a kereslet a hagyományos hús növényi alapú cserejátékosára. A Nielsen adatai szerint az amerikai élelmiszerboltok laborhúsforgalma május elejéig, mindössze kilenc hét leforgása alatt 264 százalékkal nőtt. Az iparág egyik vezető gyártójának, az Impossible Foodsnak a bolti jelenléte például júliusban már tizennyolcszor akkora volt, mint márciusban, és várakozásaik szerint a növekedésnek messze nincs vége: év végére ötvenszerese lesz a márciusinak. Ha kíváncsi arra, hogy mi a laborhúsgyártás óriási előnye a hagyományos húsiparral szemben, olvassa el a Piac & Profit legfrissebb számában, amely további érdekességeket is ismertet a hirtelen felgyorsult innovációkról.

A lap írásából megtudhatja például, hogy melyik területen dübörög az automatizálás, és vajon a korábbi aggodalmak – miszerint a robotika nem elég fejlett ahhoz, hogy a gépek hatékonyan felismerjék és szortírozzák a tárgyakat – beigazolódtak-e a raktárakban. Arról is szólunk, hogy az eddigi tapasztalatok szerint lesz-e az embereknek munkájuk, ha robotokkal is helyettesíthetőek. Példákon keresztül mutatjuk be kire lesz szükség és kire nem.

A cikk kitér arra is, milyen további változások, fejlesztési lehetőségek előtt tárja szélesre a kaput az okosorvoslás, az, hogy az enyhébb panaszokat tapasztaló pácienseknek nem kell összezsúfolódva várniuk, míg sorra kerülnek a doktornál. De vajon minden panaszra jó a teledoktor?  Erre a kérdésre is választ kaphat a magazinban.

Persze a COVID-innovációk kapcsán sokakban felmerül az is, mi lesz, ha elkészül a vakcina. Jön a nagy hátraarc? Erről is olvashat a Piac & Profit legfrissebb számában. Keresse az újságárusoknál vagy fizessen elő a digitális kiadványra ITT.

Véleményvezér

Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.
Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t

Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t 

Lassan bármerre megyünk kisebb árakkal találkozunk, mint itthon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo