Hogyan kínálj az ügyfeleid problémáira megoldást?

Komáromi Zsombor miközben 7 éven át a Philips és a Sony marketing részlegén dolgozott, elindította saját webes vállalkozását. Ezután kirándulást tett a média világába: négy éven át a HáziMozi magazin főszerkesztője volt. A magazin ezalatt lett Magyarország első DVD mellékletes lapja, és ért el a szórakoztató elektronikában azóta is példátlan olvasottságot havi 24000 eladott példánnyal. 2004-től mégis független műszaki újságíró lett, hogy otthonról dolgozva többet lehessen családjával. Az elmúlt években szinte teljesen az online világ felé fordult, és kisvállalkozások forgalmát növeli üzleti honlapok készítésével. A Piac és Profit Online-on 15 részes sorozatot indít. Íme, a hetedik rész.

Egy gyakorlati példa


2009. első félévében vettem át egy partnerem honlapjának készítését a korábbi webmestertől. A weboldal egy családi vállalkozás tevékenységi köreit hirdeti, ezek között van ügyvédi iroda, villamossági bolt, villanyszerelés és villámvédelem is. Miután a honlapot átvettem, sokat javult a Google helyezése a legtöbb kulcsszóra, a látogatottság azóta is folyamatosan nő. A tulajdonos azt szerette volna, ha a villámvédelem nagyobb hangsúlyt kap az oldalon belül, ugyanis erre országos szinten mindenhol van igény, és a nagy értékű munkák jelentős bevételt hoznak.

A honlapon belül azonban képtelenség lett volna a villámvédelmi tevékenységet hatékonyan bemutatni két ok miatt is. Az egyik az, hogy a családi vállalkozás egy kis faluban működik, így erről a honlapról nem rendelnének tőlük az ország távolabbi vidékeiről. A másik ok, hogy a honlap tele van olyan kulcsszavakkal, ami a család többi tevékenységi körére utal, így a Google keresőben soha nem sikerült volna jó helyezést elérni vele. Ezért a villámvédelemi tevékenységnek külön honlapot készítettem a villamvedelem.eu domain név alatt.

Ezen a honlap lényegében egyetlen magyar nyelvű weblapból, és annak angol nyelvű fordításából áll. Még egy menüpont van a weboldalon, ami egy blogra vezet. Ezen a villámokkal kapcsolatos hírek vannak, de ez csak a Google helyezés javítását szolgálja. Magán a főoldalon egy meglehetősen hosszú (képekkel együtt 10 Word oldalnyi) cikk található, ami először is részletesen ismerteti a villámcsapások által okozott károkat, aztán valamivel rövidebben a villámvédelmi megoldásokat, és a végén felkínálja a látogatónak, hogy kérjen árajánlatot villámvédelem kialakítására.

Az ismerőseim akiknek megmutattam, szinte csak kritikával illették az oldalt. Ilyen visszajelzéseket kaptam:

„De hiszen ez csak egyetlen oldal!"

„Szinte nincs semmi rajta a cégről!"

„Túl nagyok a betűk!"

„Van aki ezt végig olvassa?"

Igen, van aki végig olvassa. Nem is kevesen. De ami még lényegesebb: a legtöbben azok közül akik végigolvassák, árajánlatot is kérnek partneremtől. A villamvedelem.eu weboldalon minden száz látogatóból kettő kér árajánlatot, vagyis konverziós aránya körülbelül 2 százalék. Ez kiváló eredménynek számít, hiszen a villámvédelem kiépítése nagy értékű beruházás.

Miért ilyen sikeres a villamvedelem.eu oldal? Azért,

  • mert a szöveg arra koncentrál, amire kell,
  • azt a problémát mutatja be, amit az okoz, ha egy házba vagy környékére becsap a villám,
  • és utána leírja, hogy milyen haszna származik belőle a megrendelőnek, ha a saját ingatlanára is kiépítteti a villámvédelmet.

A villámvédelem hasonlít a biztosításra: csak akkor lesz rá igény, mikor a baj már megtörtént. Ezért először be kell mutatni a problémát, amit a villámcsapás okoz, aztán pedig azt az előnyt, azt a hasznot, amit a villámvédelem jelent a megrendelő számára.

A villamvedelem.eu más szempontból is jól teljesít. A Google szinte azonnal beindexelte, és két hónappal az indulása utáni harmadik hónapban az első helyre került a Google találati listáján a „villámvédelem" szóra. Az indulása utáni harmadik hónapban a villamvedelem.eu honlapot több mint 800-an látogatták meg, többen, mint partnerem előző honlapját, ami két évvel korábban készült, és amely összesen 120 különféle weblapból áll.

A villamvedelem.eu weboldalnak nincs is struktúrája vagy menürendszere. Tulajdonképpen egyetlen weblap, amelynek célja egy termék vagy egy szolgáltatás értékesítése. A villamvedelem.eu úgy viszonyul az összetett szerkezetű menüs navigációs honlapokhoz, mint a könyv az újságokhoz. A könyvek többségét az elején kezdjük olvasni, és (ha érdekes) végig is olvassuk, míg az újságban össze-vissza lapozgatunk, és csak azt a cikket olvassuk el, ami felkeltette az érdeklődésünket, vagy amit céltudatosan kerestünk.

A villamvedelem.hu olyan mint egy egészen rövid könyv. Akit érdekel, elejétől a végéig el fogja olvasni. Akinek viszont ingatlanának villámvédelme nem jelent gondot, az a szöveget hosszúnak és unalmasnak fogja ítélni.

A villamvedelem.eu honlapon éppen ezért vannak nagyméretű betűk és rövid sorok: mivel hosszú a szöveg, fontos a jó olvashatóság. Márpedig a legtöbb ember nehezen olvassa a kis betűkből álló hosszú szövegsorokat.

Ne tévesszen meg az ilyen egy weboldalból álló értékesítői oldalak szerkezetének egyszerűsége - ez ebben az esetben szándékosan van így. Viszont emiatt hatalmas a jelentősége annak, hogy milyen szöveg kerül rá. Ha a honlapodon lévő cikk megfelelően van összeállítva, akkor a látogatóidban azonnal az az érzés alakul ki, hogy ismered az ő problémáikat, gondjaikat, igényeiket, és elfogadják az által nyújtott megoldást, vagyis az általad kínált szolgáltatást vagy terméket. Ha viszont nem megfelelő az üzeneted a weboldaladon, akkor a látogatóid érdeklődése nem ébred fel és otthagyják azt.

A sorozat folytatódik, az első cikket itt, a második részt itt, a harmadikat itt, a negyediket itt, az ötödiket itt, a hatodikat itt olvashatja.

Véleményvezér

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat 

A magyar állam inflációt generál.
Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk

Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk 

Nagyon döcög a magyar agrárágazat.
Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort 

Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort  

A miniszterelnök eltűnt.
25-30 százalékkal drágul az alma

25-30 százalékkal drágul az alma 

Nem sok jót várhatunk az idén mezőgazdaságunktól.
Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés

Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés  

A Nyugdíjas Parlament úgy látja, a tervezett lépés nagymértékben elbizonytalanítja a megtakarítókat.
Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik

Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik  

A Tisza Párt elnöke az oktatás és a szociális szféra fel fordul. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo