Hogyan kínálj az ügyfeleid problémáira megoldást?

Komáromi Zsombor miközben 7 éven át a Philips és a Sony marketing részlegén dolgozott, elindította saját webes vállalkozását. Ezután kirándulást tett a média világába: négy éven át a HáziMozi magazin főszerkesztője volt. A magazin ezalatt lett Magyarország első DVD mellékletes lapja, és ért el a szórakoztató elektronikában azóta is példátlan olvasottságot havi 24000 eladott példánnyal. 2004-től mégis független műszaki újságíró lett, hogy otthonról dolgozva többet lehessen családjával. Az elmúlt években szinte teljesen az online világ felé fordult, és kisvállalkozások forgalmát növeli üzleti honlapok készítésével. A Piac és Profit Online-on 15 részes sorozatot indít. Íme, a hetedik rész.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Egy gyakorlati példa

2009. első félévében vettem át egy partnerem honlapjának készítését a korábbi webmestertől. A weboldal egy családi vállalkozás tevékenységi köreit hirdeti, ezek között van ügyvédi iroda, villamossági bolt, villanyszerelés és villámvédelem is. Miután a honlapot átvettem, sokat javult a Google helyezése a legtöbb kulcsszóra, a látogatottság azóta is folyamatosan nő. A tulajdonos azt szerette volna, ha a villámvédelem nagyobb hangsúlyt kap az oldalon belül, ugyanis erre országos szinten mindenhol van igény, és a nagy értékű munkák jelentős bevételt hoznak.

A honlapon belül azonban képtelenség lett volna a villámvédelmi tevékenységet hatékonyan bemutatni két ok miatt is. Az egyik az, hogy a családi vállalkozás egy kis faluban működik, így erről a honlapról nem rendelnének tőlük az ország távolabbi vidékeiről. A másik ok, hogy a honlap tele van olyan kulcsszavakkal, ami a család többi tevékenységi körére utal, így a Google keresőben soha nem sikerült volna jó helyezést elérni vele. Ezért a villámvédelemi tevékenységnek külön honlapot készítettem a villamvedelem.eu domain név alatt.

Ezen a honlap lényegében egyetlen magyar nyelvű weblapból, és annak angol nyelvű fordításából áll. Még egy menüpont van a weboldalon, ami egy blogra vezet. Ezen a villámokkal kapcsolatos hírek vannak, de ez csak a Google helyezés javítását szolgálja. Magán a főoldalon egy meglehetősen hosszú (képekkel együtt 10 Word oldalnyi) cikk található, ami először is részletesen ismerteti a villámcsapások által okozott károkat, aztán valamivel rövidebben a villámvédelmi megoldásokat, és a végén felkínálja a látogatónak, hogy kérjen árajánlatot villámvédelem kialakítására.

Az ismerőseim akiknek megmutattam, szinte csak kritikával illették az oldalt. Ilyen visszajelzéseket kaptam:

„De hiszen ez csak egyetlen oldal!"

„Szinte nincs semmi rajta a cégről!"

„Túl nagyok a betűk!"

„Van aki ezt végig olvassa?"

Igen, van aki végig olvassa. Nem is kevesen. De ami még lényegesebb: a legtöbben azok közül akik végigolvassák, árajánlatot is kérnek partneremtől. A villamvedelem.eu weboldalon minden száz látogatóból kettő kér árajánlatot, vagyis konverziós aránya körülbelül 2 százalék. Ez kiváló eredménynek számít, hiszen a villámvédelem kiépítése nagy értékű beruházás.

Miért ilyen sikeres a villamvedelem.eu oldal? Azért,

  • mert a szöveg arra koncentrál, amire kell,
  • azt a problémát mutatja be, amit az okoz, ha egy házba vagy környékére becsap a villám,
  • és utána leírja, hogy milyen haszna származik belőle a megrendelőnek, ha a saját ingatlanára is kiépítteti a villámvédelmet.

A villámvédelem hasonlít a biztosításra: csak akkor lesz rá igény, mikor a baj már megtörtént. Ezért először be kell mutatni a problémát, amit a villámcsapás okoz, aztán pedig azt az előnyt, azt a hasznot, amit a villámvédelem jelent a megrendelő számára.

A villamvedelem.eu más szempontból is jól teljesít. A Google szinte azonnal beindexelte, és két hónappal az indulása utáni harmadik hónapban az első helyre került a Google találati listáján a „villámvédelem" szóra. Az indulása utáni harmadik hónapban a villamvedelem.eu honlapot több mint 800-an látogatták meg, többen, mint partnerem előző honlapját, ami két évvel korábban készült, és amely összesen 120 különféle weblapból áll.

A villamvedelem.eu weboldalnak nincs is struktúrája vagy menürendszere. Tulajdonképpen egyetlen weblap, amelynek célja egy termék vagy egy szolgáltatás értékesítése. A villamvedelem.eu úgy viszonyul az összetett szerkezetű menüs navigációs honlapokhoz, mint a könyv az újságokhoz. A könyvek többségét az elején kezdjük olvasni, és (ha érdekes) végig is olvassuk, míg az újságban össze-vissza lapozgatunk, és csak azt a cikket olvassuk el, ami felkeltette az érdeklődésünket, vagy amit céltudatosan kerestünk.

A villamvedelem.hu olyan mint egy egészen rövid könyv. Akit érdekel, elejétől a végéig el fogja olvasni. Akinek viszont ingatlanának villámvédelme nem jelent gondot, az a szöveget hosszúnak és unalmasnak fogja ítélni.

A villamvedelem.eu honlapon éppen ezért vannak nagyméretű betűk és rövid sorok: mivel hosszú a szöveg, fontos a jó olvashatóság. Márpedig a legtöbb ember nehezen olvassa a kis betűkből álló hosszú szövegsorokat.

Ne tévesszen meg az ilyen egy weboldalból álló értékesítői oldalak szerkezetének egyszerűsége - ez ebben az esetben szándékosan van így. Viszont emiatt hatalmas a jelentősége annak, hogy milyen szöveg kerül rá. Ha a honlapodon lévő cikk megfelelően van összeállítva, akkor a látogatóidban azonnal az az érzés alakul ki, hogy ismered az ő problémáikat, gondjaikat, igényeiket, és elfogadják az által nyújtott megoldást, vagyis az általad kínált szolgáltatást vagy terméket. Ha viszont nem megfelelő az üzeneted a weboldaladon, akkor a látogatóid érdeklődése nem ébred fel és otthagyják azt.

A sorozat folytatódik, az első cikket itt, a második részt itt, a harmadikat itt, a negyediket itt, az ötödiket itt, a hatodikat itt olvashatja.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo