Hogyan készül egy bevételt hozó honlap a cégednek?

Komáromi Zsombor miközben 7 éven át a Philips és a Sony marketing részlegén dolgozott, elindította saját webes vállalkozását. Ezután kirándulást tett a média világába: négy éven át a HáziMozi magazin főszerkesztője volt. A magazin ezalatt lett Magyarország első DVD mellékletes lapja, és ért el a szórakoztató elektronikában azóta is példátlan olvasottságot havi 24000 eladott példánnyal. 2004-től mégis független műszaki újságíró lett, hogy otthonról dolgozva többet lehessen családjával. Az elmúlt években szinte teljesen az online világ felé fordult, és kisvállalkozások forgalmát növeli üzleti honlapok készítésével. A Piac és Profit Online-on 15 részes sorozatot indít. Íme, a tizenkettedik rész.

Az eddigi cikkekből megtudhattad, milyen általános szempontjai vannak egy üzletileg sikeres honlap elkészítésének. Most arról lesz szó, hogy hogyan lehet ezeket az általános elveket a Te cégedre és a Te honlapodra átültetni a gyakorlatban.

Az első és legfontosabb: először is a saját vállalkozásod kell felmérni. Ehhez a következő adatokra van szükséged:

  1. Milyen termékcsoportjaid vannak, milyen szolgáltatásokat nyújtasz?
  2. Kik veszik a termékeidet, kik kérnek tőled árajánlatot, kik rendelik meg a szolgáltatásaidat? Ennek a kérdésnek a megválaszolásánál az a legjobb, ha átgondolod, hogy milyen a mostani vevőköröd. A leírásban fontos az életkor, a foglalkozás, a nem, a lakóhely, a foglalkozás, a beosztás, a jövedelmi szint, stb. Teljesen más szöveget kell írni egy alapvetően 30-35 éves női célcsoport számára, mint egy 55-70 éves férfi közönségnek.
  3. Kik a legnagyobb konkurenseid? Vevőként milyen hiányosságokat fedezel fel a konkurenseid működésében? Hogyan tudsz olyan ajánlatot tenni a szolgáltatásaid, termékeid iránt érdeklődőknek, hogy az ezeket a hiányosságokat kiküszöbölje?
  4. Hogyan zajlik le nálad jelenleg egy termék értékesítése, egy szolgáltatás elvégzése az előzetes vevői információk nyújtásától a beérkező ajánlat kérések kezelésétől egészen az értékesítés utáni terméktámogatásig?
  5. Milyen specialitásaid vannak, amit csak te tudsz, és senki más nem kínál a piacon?
  6. Milyenek az áraid?
  7. Milyen garanciákat vállalsz?
  8. Milyen marketing tevékenységed volt eddig? Milyen reklámjaid, katalógusaid, szórólapjaid, árlistáid, reklámlevél kampányod volt korábban?

Ezek a szempontok szükségesek annak eldöntéséhez, hogy milyen típusú weboldalra van szükséged. A honlap tényleges elkészítése, összetettségtől függően általában két hetet - egy hónapot vesz igénybe.

Miért szükséges a fenti pontok felmérése? Több ok miatt.

Egyrészt a vállalkozásod tevékenységei adják azokat a kulcsszavakat, kifejezéseket, ami a vállalkozásod tevékenységeit leírja. Például egy nyomda esetén: könyvnyomda, könyvnyomtatás, katalógus nyomda, katalógus nyomtatás, folyóirat nyomda, folyóirat nyomtatás, stb.

Egy speciális programmal (Google Kulcsszóválasztó) meg lehet tudni, hogy ezekre a kifejezésekre évente hányan keresnek rá a Google keresőben, és hogy az egyes kifejezések esetén mekkora a konkurencia (hányan hirdetnek rá). Azokat a kifejezéseket kell megkeresned, amelyekre a legtöbben keresnek - és amelynek lehetőleg kicsi a konkurenciája.

Ezután jön a megfelelő domain nevek kiválasztása. A domainnév a honlapod www. utáni része, ami Magyarországon jó esetben .hu-ra végződik. A domainnév választás fontos dolog egy weboldal esetében, jelentősen befolyásolhatja megítélését, forgalmát, értékelését. A következő szempontokat érdemes figyelembe venni a honlapod nevével kapcsolatban:

  1. Ne a céged nevét béreld ki domain névnek, hacsak nem a tiéd a Coca Cola, a Ferrari vagy a Sony! Kis-, középvállalkozások esetében a legritkább eset, hogy valaki a cég nevére keresne az interneten. Az embereket a termékeid, szolgáltatásaid érdeklik, nem a céged. Ezért meg kell keresni azokat a tevékenységi köreidet leginkább leíró domain neveket, amire a legtöbb ügyfeled keres. Ezek ilyenek lehetnek: www.hazimozivetitovaszon.hu/, www.szentendreietterem.hu/, www.dvdszerkesztes.hu/, www.leanyfaluingatlan.hu/, stb. Ezeket a neveket az emberek is sokkal könnyebben megjegyzik, és a Google helyezésedet is jelentősen javítja a keresőben.
  2. Kerüld a domain névben az olyan szavak használatát, aminek a betűzése nem egyértelmű! Az olyan idegen eredetű (vagy idegen) szavak beírása mint a Design, Press, Expressz, Comp, Corp, Transport, Card, Disc, stb. az emberek számára állandó gondot fog jelenteni, így lehet, hogy nem téged, hanem valamelyik konkurensedet találják meg!
  3. Ne használj a honlapod nevében kötőjelet! Ennek használata sok ember számára gondot jelent, ráadásul mit csinálsz, ha a legnagyobb konkurensed bejegyzi a kötőjel nélküli változatot?
  4. Lehetőség szerint nem használj .com, .net, .eu, .info, stb. domain név végződéseket. Az emberek nagy többsége automatikusan a .hu végű domaint írja be a keresőbe ha magyar cégről van szó. Ha nincs más lehetőséged, a .eu, esetleg a .info oldalakat érdemes használni, de már ez is kényszermegoldás.
  5. Ügyelj, hogy a honlapod neve ne legyen túlságosan hosszú. A www.mindenamittudnodkellahonlapkeszitesrol.hu/ például elég elrettentően néz ki, ráadásul egyes esetekben a Google kereső spam weboldalnak nézheti.
  6. Ne használj ékezetes domain neveket! A legtöbb ember úgyis automatikusan az ékezet nélküli nevet írja be a böngészőjébe. Az ékezetes domain bejegyzésének csak annyi értelme van, hogy konkurensed elől megóvd azt, használni viszont nincs sok értelme.

Ha cégednek több tevékenységi köre van, ha többféle olyan termékcsoportot árul, amelyek nem változnak túl gyakran, akkor ezekre külön domain neveket jegyeztess be, és készíttess rá külön honlapot. Ez ugyan valamivel nagyobb költséget jelent, mintha egy meglévő oldalon belül tennéd fel ugyanazokat a szövegeket, képeket, de hosszabb távon hatalmas üzleti előnyt biztosít!

Nem kell, hogy a különböző domain név alatt futó weboldalaid más-más külsőt kapjanak, vagy másképpen nézzenek ki, elég ha a tartalom változik. Így a webdesignt csak egyszer kell megcsináltatnod, úgyis ez kerül sok pénzbe, nem a honlapokon való alkalmazása.

A termékcsoportonként szétválogatott honlapok további előnye, hogy a látogatók jobban eligazodnak rajta. Az emberek ugyanis a legritkább esetben keresnek egyszerre három-négyféle terméket, így szerencsés, ha nem kell sok-sok menüpontból bogarászniuk. A termékcsoportonkénti domain nevek bejegyzésének további előnye, hogy a témakörükben hasonló honlapok egymásra linkelése (ésszerű keretek között) jelentősen javítja a Google helyezéseiket. Ha nincs több honlap elkészítésére pénzed, válaszd ki azt a tevékenységi körödet, ami a legnagyobb bevételt hozza, és amivel monopolhelyzetben vagy, illetve amivel a legkevésbé vagy árversenyben a piacon, és ennek készíttess önálló weboldalt. Ebből néhány hónapon belül elegendő bevételed lesz ahhoz, hogy a többi termékednek is saját honlapot csináltathass majd!

Ezt a gyakorlatban jó néhány partnerem honlapja igazolta. A www.pizza-leanyfalu.hu/ már elkészülése után a harmadik napon hozott megrendelőt. A www.szeletelogep.hu/ oldal egy hét után hozta meg az első komoly érdeklődőt, a www.villamvedelem.eu/ az elkészülése utáni első három hónapban több mint 50 árajánlatkérést hozott.

Vannak olyan tárhely szolgáltatók, akik lehetővé teszik, hogy egy tárhelyen belül több domaint és több honlapot üzemeltess. Egy ilyen tárhely bérlése évi 12000 Ft-ba kerül, tehát olcsó, és akár 8-10 honlap is elhelyezhető rajta különböző nevek alatt. Tehát a tárhely bérlésében sem jelent többletet a több honlap párhuzamos üzemeltetése.

A sorozat folytatódik, az első cikket itt, a másodikat itt, a harmadikat itt, a negyediket itt, az ötödiket itt, a hatodikat itt, a hetediket itt, a nyolcadikat itt, a kilencediket itt, a tizediket itt, a tizenegyediket itt olvashatja.

Véleményvezér

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat 

A magyar állam inflációt generál.
Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk

Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk 

Nagyon döcög a magyar agrárágazat.
Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort 

Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort  

A miniszterelnök eltűnt.
25-30 százalékkal drágul az alma

25-30 százalékkal drágul az alma 

Nem sok jót várhatunk az idén mezőgazdaságunktól.
Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés

Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés  

A Nyugdíjas Parlament úgy látja, a tervezett lépés nagymértékben elbizonytalanítja a megtakarítókat.
Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik

Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik  

A Tisza Párt elnöke az oktatás és a szociális szféra fel fordul. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo