Hogyan ébreszthetsz bizalmat a honlapod látogatóiban?

Komáromi Zsombor miközben 7 éven át a Philips és a Sony marketing részlegén dolgozott, elindította saját webes vállalkozását. Ezután kirándulást tett a média világába: négy éven át a HáziMozi magazin főszerkesztője volt. A magazin ezalatt lett Magyarország első DVD mellékletes lapja, és ért el a szórakoztató elektronikában azóta is példátlan olvasottságot havi 24000 eladott példánnyal. 2004-től mégis független műszaki újságíró lett, hogy otthonról dolgozva többet lehessen családjával. Az elmúlt években szinte teljesen az online világ felé fordult, és kisvállalkozások forgalmát növeli üzleti honlapok készítésével. A Piac és Profit Online-on 15 részes sorozatot indított. Íme, a tizenharmadik rész.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A honlapod sikeressége szempontjából persze nem csak az fontos, hogy megtalálják, de az is, hogy bizalmat ébresszen látogatóidban. Ha elsőre nem jut eszedbe, hogy mivel kelthetsz bizalmat potenciális ügyfeleidben, akkor gondolj bele abba, hogy benned mi ébreszt bizalmat egy termék, egy szolgáltatás, egy cég iránt? Segítségül egy lista arról, hogy a felmérések szerint hogyan épül fel a bizalom skálája:

  1. Saját tapasztalat (a saját tapasztalatodban bízol a leginkább. A legtöbb ügyfeledet is saját tapasztalatai győzik meg termékeid és szolgáltatásaid minőségéről.)
  2. Családtagjaid, barátjaid barátaid véleménye (ez fontos, hiszen vásárlás után ők mondják majd neked: „Nem vagy normális, hogy megvetted!")
  3. Az ismerőseid, akinek vannak tapasztalatai (figyeld a skálát: a barát véleményét akkor is elfogadod, ha nincs tapasztalata, az ismerősét csak akkor, ha kipróbálta)
  4. Ismert szakember véleménye (újságírók, ismert személyiségek, szaktekintélyek akire hallgatsz)
  5. Eladóktól kapott információk (mivel van tapasztalatuk, rájuk akkor is hallgatunk, ha tudjuk, hogy eladni akarnak)
  6. Hagyományos hirdetés

A fenti lista alapján mit tehetsz a honlapoddal, hogy látogatóidban bizalmat ébressz?

Tedd ki elégedett vevőid, megrendelőid véleményét!

A vásárlóid barátait, ismerőseit nem tudod megszerezni erre a célra, így a legfőbb bizalomébresztő ha a honlapodon ott van az elégedett vevőid, megrendelőid véleménye.

Még több bizalmat ébreszt, ha fotó is van a vélemény mellett. És még több bizalmat ébreszt, ha saját maguk mondják el véleményüket egy videófelvételen. Ha pedig egy ismert szakember mondja el véleményét, az már kezd főnyeremény lenni!

Ez a te honlapodon is megvalósítható egy kis utánjárással. Az első és legfontosabb, hogy 5-10 elégedett vevődtől kérj véleményt. Akár írásban adják, akár videóra veszed véleményüket, a következő kérdéseket érdemes feltenni nekik:

a, Miért téged bíztak meg, miért tőled vásároltak, miért tőled rendeltek?

b, Mit értékeltek a munkádban/termékedben/szolgáltatásodban leginkább?

c, Milyen eredménye volt a közös munkátoknak, termékednek?

Kényelmetlennek tűnhet ügyfeleidtől azt kérni, hogy szerepeljenek a honlapodon, de ha vannak elégedett, hálás ügyfeleid, örömmel megteszik majd neked. Persze fontos az is, hogy a honlapod olyan legyen, amire valaki szívesen felkerülne.

Esetleg felajánlhatsz az ügyfeleidnek valamilyen apró ajándékot, egyik termékedből kedvezményt azért cserébe, hogy véleményüket adják a termékeidhez, szolgáltatásaidhoz. A vevői véleményekből túl sok sem kell, 5-10 bőven elég a honlapodra.

Fontos, hogy ne csak az ügyfeleidről, saját magadról és minden olyan kollégádról készíts fotót, aki kapcsolatba kerül az ügyfelekkel. A fotók azon a helyen készüljenek, ahol dolgoztok: az íróasztaloknál, telefonnál, számítógépnél, szerkesztő berendezésnél, stb. Ez emberibbé teszi a céged. Potenciális ügyfeleid szívesebben fordulnak hozzád, ha látják milyen vagy, tudják, hogy ha felhívják a telefonszámod, kivel beszélnek majd. Hidd el, ma már nem az a menő, ha a vállalkozásod nagynak látszik. Az embereknek rossz tapasztalataik vannak a „nagy cégekről", és arról, ha a telefont egy automata veszi fel, aki elkezdi felsorolni, hogy melyik gombot nyomd meg ha...

A sorozat folytatódik, az első cikket itt, a másodikat itt, a harmadikat itt, a negyediket itt, az ötödiket itt, a hatodikat itt, a hetediket itt, a nyolcadikat itt, a kilencediket itt, a tizediket itt, a tizenegyediket itt, a tizenkettediket itt olvashatja.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo