Hogyan ébreszthetsz bizalmat a honlapod látogatóiban?

Komáromi Zsombor miközben 7 éven át a Philips és a Sony marketing részlegén dolgozott, elindította saját webes vállalkozását. Ezután kirándulást tett a média világába: négy éven át a HáziMozi magazin főszerkesztője volt. A magazin ezalatt lett Magyarország első DVD mellékletes lapja, és ért el a szórakoztató elektronikában azóta is példátlan olvasottságot havi 24000 eladott példánnyal. 2004-től mégis független műszaki újságíró lett, hogy otthonról dolgozva többet lehessen családjával. Az elmúlt években szinte teljesen az online világ felé fordult, és kisvállalkozások forgalmát növeli üzleti honlapok készítésével. A Piac és Profit Online-on 15 részes sorozatot indított. Íme, a tizenharmadik rész.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A honlapod sikeressége szempontjából persze nem csak az fontos, hogy megtalálják, de az is, hogy bizalmat ébresszen látogatóidban. Ha elsőre nem jut eszedbe, hogy mivel kelthetsz bizalmat potenciális ügyfeleidben, akkor gondolj bele abba, hogy benned mi ébreszt bizalmat egy termék, egy szolgáltatás, egy cég iránt? Segítségül egy lista arról, hogy a felmérések szerint hogyan épül fel a bizalom skálája:

  1. Saját tapasztalat (a saját tapasztalatodban bízol a leginkább. A legtöbb ügyfeledet is saját tapasztalatai győzik meg termékeid és szolgáltatásaid minőségéről.)
  2. Családtagjaid, barátjaid barátaid véleménye (ez fontos, hiszen vásárlás után ők mondják majd neked: „Nem vagy normális, hogy megvetted!")
  3. Az ismerőseid, akinek vannak tapasztalatai (figyeld a skálát: a barát véleményét akkor is elfogadod, ha nincs tapasztalata, az ismerősét csak akkor, ha kipróbálta)
  4. Ismert szakember véleménye (újságírók, ismert személyiségek, szaktekintélyek akire hallgatsz)
  5. Eladóktól kapott információk (mivel van tapasztalatuk, rájuk akkor is hallgatunk, ha tudjuk, hogy eladni akarnak)
  6. Hagyományos hirdetés

A fenti lista alapján mit tehetsz a honlapoddal, hogy látogatóidban bizalmat ébressz?

Tedd ki elégedett vevőid, megrendelőid véleményét!

A vásárlóid barátait, ismerőseit nem tudod megszerezni erre a célra, így a legfőbb bizalomébresztő ha a honlapodon ott van az elégedett vevőid, megrendelőid véleménye.

Még több bizalmat ébreszt, ha fotó is van a vélemény mellett. És még több bizalmat ébreszt, ha saját maguk mondják el véleményüket egy videófelvételen. Ha pedig egy ismert szakember mondja el véleményét, az már kezd főnyeremény lenni!

Ez a te honlapodon is megvalósítható egy kis utánjárással. Az első és legfontosabb, hogy 5-10 elégedett vevődtől kérj véleményt. Akár írásban adják, akár videóra veszed véleményüket, a következő kérdéseket érdemes feltenni nekik:

a, Miért téged bíztak meg, miért tőled vásároltak, miért tőled rendeltek?

b, Mit értékeltek a munkádban/termékedben/szolgáltatásodban leginkább?

c, Milyen eredménye volt a közös munkátoknak, termékednek?

Kényelmetlennek tűnhet ügyfeleidtől azt kérni, hogy szerepeljenek a honlapodon, de ha vannak elégedett, hálás ügyfeleid, örömmel megteszik majd neked. Persze fontos az is, hogy a honlapod olyan legyen, amire valaki szívesen felkerülne.

Esetleg felajánlhatsz az ügyfeleidnek valamilyen apró ajándékot, egyik termékedből kedvezményt azért cserébe, hogy véleményüket adják a termékeidhez, szolgáltatásaidhoz. A vevői véleményekből túl sok sem kell, 5-10 bőven elég a honlapodra.

Fontos, hogy ne csak az ügyfeleidről, saját magadról és minden olyan kollégádról készíts fotót, aki kapcsolatba kerül az ügyfelekkel. A fotók azon a helyen készüljenek, ahol dolgoztok: az íróasztaloknál, telefonnál, számítógépnél, szerkesztő berendezésnél, stb. Ez emberibbé teszi a céged. Potenciális ügyfeleid szívesebben fordulnak hozzád, ha látják milyen vagy, tudják, hogy ha felhívják a telefonszámod, kivel beszélnek majd. Hidd el, ma már nem az a menő, ha a vállalkozásod nagynak látszik. Az embereknek rossz tapasztalataik vannak a „nagy cégekről", és arról, ha a telefont egy automata veszi fel, aki elkezdi felsorolni, hogy melyik gombot nyomd meg ha...

A sorozat folytatódik, az első cikket itt, a másodikat itt, a harmadikat itt, a negyediket itt, az ötödiket itt, a hatodikat itt, a hetediket itt, a nyolcadikat itt, a kilencediket itt, a tizediket itt, a tizenegyediket itt, a tizenkettediket itt olvashatja.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo