Hány domain nevet használjunk?

Ha céges weboldalt tervezünk, elég regisztrálni a legjobbnak vélt domain nevet? Vagy érdemes többet is választani és egyidejűleg használni őket? Szakértőnk megválaszolja ezeket a kérdéseket!

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Manapság domain regisztrációra egyre több embernek lehet szüksége, céges honlap, blog vagy személyes oldal készítése céljából, de egyáltalán nem mindegy, hogy milyen célra milyen nevet használunk.

Milyen a jó domain?

Nehéz lenne pontosan meghatározni, hogy kinek milyen a jó domain név, de van pár kritérium, melyeket betartva közelebb kerülhetünk hozzá. Ilyen tényező lehet a megjegyezhetőség, az egyediség vagy a figyelemfelkeltés.

Korábbi cikkünkben részleteztük, hogy mire figyeljünk.

Azonban ha megtaláltuk a számunkra megfelelő domain nevet, akkor mégis miért lehet szükségünk több domainre? Megmutatjuk!

Kép: Pixabay

Több domain használata

Számos olyan ok lehet, amelyek miatt nem árt, ha több domain nevet is bejegyzünk akár jelenlegi használatra, akár későbbi alkalmazás céljából.

  • Márka és kulcsszó
Dönthetünk amellett, hogy egy tevékenységi körünkre utaló, kulcsszavas domaint regisztrálunk, vagy pedig a cégünk/ márkánk nevét választjuk domain névként. Sőt nem is feltétlen kell döntést hozni, hiszen lefoglalhatjuk akár mindkettőt.

A márkanév szükségességét bizonyára nem kell taglalni. A kulcsszavas domain pedig amellett, hogy a kezdeti időszakban –amíg a brand kevésbé elterjedt– sokkal inkább megjegyezhető, a keresőkben is előkelőbb helyet foglalhat el.

  • Versenytársak kiszorítása
Érdemes a tevékenységi körünkhöz kapcsolódó és cégnevünket tartalmazó több domain nevet is lefoglalni, ráadásul különböző végződésekkel egyaránt. Inkább legyenek a mi tulajdonunkban, minthogy a versenytársak regisztrálják be ezeket a domaineket és a saját oldalukra irányítsák az eredetileg minket kereső közönséget.
  • Félreértés
Gyakran előfordul bárkivel hogy félrehall, vagy elgépel valamit. Ugyanez megtörténhet a domain nevekkel is. Félreértjük a rádióban vagy ismerősöktől hallott nevet, főleg ha az egy idegen szó és nem tudjuk mit jelenthet, vagy előfordul az is, hogy mást írunk a keresőbe, mint amit valóban szeretnénk. Ilyenkor végül megtalálhatjuk a keresett oldalt, de az is lehet, hogy egy teljesen másik weblapra tévedünk.

Természetesen nem szeretnénk, hogy ilyen emberi hibák miatt egy érdeklődő a konkurencia oldalára bukkanjon, éppen ezért lehet hasznos az elgépelésből származó domain verziók bejegyzése is. A Google Search Console segíthet ebben, hiszen megmutatja, milyen keresési kifejezések mutatkoznak.

A módszer fontosságát alátámasztja, hogy a googel.com és a gooogle.com domain név egyaránt a Google tulajdonában van, hasonló verziókkal együtt, ugyanilyen megfontolásokból.

  • Promóciós célok
Továbbá marketing célokra is jól hasznosítható egy-egy domain név. Amennyiben promóciót szervezünk, érdemesebb külön domain néven meghirdetni az akciót és egy landing oldalt létrehozni, ahol eleve a részleteket találják az érdeklődők, mintsem a cég honlapjának főoldalára irányítani őket, ahonnan tovább kell kattintaniuk a releváns információkért.

Az önálló domain nevet ráadásul könnyebb megjegyezni és reklámozni, mint egy aloldalt. Példának okáért használjuk a www.promocio.hu honlapot a www.ceghonlapja.hu/promocio helyett! Nagyobb forgalmat eredményezhet és új termék esetén a márkaépítést is szolgálja.

Átirányítások

A lefoglalt domain neveket célszerű átirányítani a weboldalunkra. Mégis hogyan lehetséges ez?

Lehetőség van domain átirányításokat beállítani a választott domain

Miért használjunk céges e-mail címet?
Miért kell külön címet használnunk a céges levelekhez? Egyáltalán milyenek legyenek ezek az e-mail címek, hogyan kezeljük őket? Szakértőnk válaszol.
regisztrátornál. Ehhez arra van szükség, hogy mindkét –adott esetben több, a lényeg, hogy az összes– domain név a mi tulajdonunkban legyen. Ezután el kell dönteni, hogy melyik névről melyikre szeretnénk átirányítani az oda érkező látogatókat, azaz az útvonalat kell meghatározni, amit természetesen a későbbiekben módosíthatunk is.

Ugyanígy például Facebook oldalra, vagy YouTube csatornára is irányíthatjuk a domainre érkező forgalmat. Ez különösen abban az esetben lehet hasznos, mikor még nincs kész a céges weboldalunk, de a domain(eke)t már idejében lefoglaljuk. Nem szeretnénk, hogy az oda érkező látogatók egy üres lapot találjanak, hanem valós tartalmat kapjanak, például a közösségi média oldalainkon keresztül.

Amennyiben az olvasottak alapján meg szeretné változtatni a domain stratégiáját, foglalja le a hiányzó neveket minél előbb, nehogy a konkurencia gyorsabb legyen!

Szerző:

Csapó Gergely

Rackhost Zrt. alapítója és vezérigazgatója

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo