Manapság domain regisztrációra egyre több embernek lehet szüksége, céges honlap, blog vagy személyes oldal készítése céljából, de egyáltalán nem mindegy, hogy milyen célra milyen nevet használunk.
Milyen a jó domain?
Nehéz lenne pontosan meghatározni, hogy kinek milyen a jó domain név, de van pár kritérium, melyeket betartva közelebb kerülhetünk hozzá. Ilyen tényező lehet a megjegyezhetőség, az egyediség vagy a figyelemfelkeltés.
Korábbi cikkünkben részleteztük, hogy mire figyeljünk.
Azonban ha megtaláltuk a számunkra megfelelő domain nevet, akkor mégis miért lehet szükségünk több domainre? Megmutatjuk!
Több domain használata
Számos olyan ok lehet, amelyek miatt nem árt, ha több domain nevet is bejegyzünk akár jelenlegi használatra, akár későbbi alkalmazás céljából.
- Márka és kulcsszó
A márkanév szükségességét bizonyára nem kell taglalni. A kulcsszavas domain pedig amellett, hogy a kezdeti időszakban –amíg a brand kevésbé elterjedt– sokkal inkább megjegyezhető, a keresőkben is előkelőbb helyet foglalhat el.
- Versenytársak kiszorítása
- Félreértés
Természetesen nem szeretnénk, hogy ilyen emberi hibák miatt egy érdeklődő a konkurencia oldalára bukkanjon, éppen ezért lehet hasznos az elgépelésből származó domain verziók bejegyzése is. A Google Search Console segíthet ebben, hiszen megmutatja, milyen keresési kifejezések mutatkoznak.
A módszer fontosságát alátámasztja, hogy a googel.com és a gooogle.com domain név egyaránt a Google tulajdonában van, hasonló verziókkal együtt, ugyanilyen megfontolásokból.
- Promóciós célok
Az önálló domain nevet ráadásul könnyebb megjegyezni és reklámozni, mint egy aloldalt. Példának okáért használjuk a www.promocio.hu honlapot a www.ceghonlapja.hu/promocio helyett! Nagyobb forgalmat eredményezhet és új termék esetén a márkaépítést is szolgálja.
Átirányítások
A lefoglalt domain neveket célszerű átirányítani a weboldalunkra. Mégis hogyan lehetséges ez?
Lehetőség van domain átirányításokat beállítani a választott domain
Ugyanígy például Facebook oldalra, vagy YouTube csatornára is irányíthatjuk a domainre érkező forgalmat. Ez különösen abban az esetben lehet hasznos, mikor még nincs kész a céges weboldalunk, de a domain(eke)t már idejében lefoglaljuk. Nem szeretnénk, hogy az oda érkező látogatók egy üres lapot találjanak, hanem valós tartalmat kapjanak, például a közösségi média oldalainkon keresztül.
Amennyiben az olvasottak alapján meg szeretné változtatni a domain stratégiáját, foglalja le a hiányzó neveket minél előbb, nehogy a konkurencia gyorsabb legyen!
Szerző:
Csapó Gergely
Rackhost Zrt. alapítója és vezérigazgatója