GDPR – gyakori kérdések: hogyan kell kezelni a magánszemélyektől érkező kérelmeket?

Az uniós adatvédelmi rendelettel kapcsolatos leggyakrabban feltett kérdésekre választ adó sorozatunkban a következőkben a vállalkozások számára fontos kérdéseket válaszoljuk meg az Európai Bizottság tájékoztató anyaga segítségével.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Piac & Profit minden, a GDPR-al kapcsolatos cikkét itt találja!

Kérdés: 

Hogyan kell kezelni a magánszemélyektől érkező kérelmeket?

Válasz:

Megtörténhet, hogy magánszemélyek veszik fel közigazgatási szervekkel a kapcsolatot, hogy gyakorolhassák jogaikat az általános adatvédelmi rendelet értelmében (a hozzáférés, helyesbítés, törlés, korlátozás, kifogásolás, az automatizált adatkezelésen alapuló döntések alóli mentesülés joga).

Vegye figyelembe, hogy a magánszemélyeknek kifogásolási joguk van azzal szemben, ha közigazgatási szervek közérdekű feladat végrehajtása érdekében személyes adataikat kezelik. Az érintettnek a közigazgatási szerv számára be kell mutatnia a sajátos helyzetére vonatkozó indokokat. A közigazgatási szerv folytathatja az adatkezelést és megtagadhatja a kérelmet, ha bizonyítani tudja, hogy az adatkezelésre kényszerítő erejű jogalapja van, amely elsőbbséget élvez az érintett jogaihoz és szabadságaihoz képest, vagy ha az adatkezelés jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges.

Itt elérhető az Európai Bizottság adatvédelemmel kapcsolatos tájékoztatása!

A magánszemélyek nem jogosultak a rájuk vonatkozó adatok továbbítására olyan esetben, amikor az adatkezelésre közérdekű feladat teljesítése vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása érdekében van szükség.

A kérelmekre a közigazgatási szervnek indokolatlan késedelem nélkül, és alapvetően a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül válaszolni kell. Kiegészítő információkat kérhet a kérelmező személyazonosságának megerősítése érdekében. A kérelem elutasítása esetén tájékoztatni kell az érintettet az elutasítás okairól, valamint arról, hogy joga van panaszt benyújtani az adatvédelmi hatósághoz és jogorvoslatot kérni.

Előző kérdés: Kinek az adataira vonatkozik a szabályozás?

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo