GDPR – gyakori kérdések: hogyan kell kezelni a magánszemélyektől érkező kérelmeket?

Az uniós adatvédelmi rendelettel kapcsolatos leggyakrabban feltett kérdésekre választ adó sorozatunkban a következőkben a vállalkozások számára fontos kérdéseket válaszoljuk meg az Európai Bizottság tájékoztató anyaga segítségével.

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

A Piac & Profit minden, a GDPR-al kapcsolatos cikkét itt találja!

Kérdés: 

Hogyan kell kezelni a magánszemélyektől érkező kérelmeket?

Válasz:

Megtörténhet, hogy magánszemélyek veszik fel közigazgatási szervekkel a kapcsolatot, hogy gyakorolhassák jogaikat az általános adatvédelmi rendelet értelmében (a hozzáférés, helyesbítés, törlés, korlátozás, kifogásolás, az automatizált adatkezelésen alapuló döntések alóli mentesülés joga).

Vegye figyelembe, hogy a magánszemélyeknek kifogásolási joguk van azzal szemben, ha közigazgatási szervek közérdekű feladat végrehajtása érdekében személyes adataikat kezelik. Az érintettnek a közigazgatási szerv számára be kell mutatnia a sajátos helyzetére vonatkozó indokokat. A közigazgatási szerv folytathatja az adatkezelést és megtagadhatja a kérelmet, ha bizonyítani tudja, hogy az adatkezelésre kényszerítő erejű jogalapja van, amely elsőbbséget élvez az érintett jogaihoz és szabadságaihoz képest, vagy ha az adatkezelés jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges.

Itt elérhető az Európai Bizottság adatvédelemmel kapcsolatos tájékoztatása!

A magánszemélyek nem jogosultak a rájuk vonatkozó adatok továbbítására olyan esetben, amikor az adatkezelésre közérdekű feladat teljesítése vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása érdekében van szükség.

A kérelmekre a közigazgatási szervnek indokolatlan késedelem nélkül, és alapvetően a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül válaszolni kell. Kiegészítő információkat kérhet a kérelmező személyazonosságának megerősítése érdekében. A kérelem elutasítása esetén tájékoztatni kell az érintettet az elutasítás okairól, valamint arról, hogy joga van panaszt benyújtani az adatvédelmi hatósághoz és jogorvoslatot kérni.

Előző kérdés: Kinek az adataira vonatkozik a szabályozás?

Véleményvezér

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására 

Még soha nem volt mélységű lejárató kampány indult Magyar Péter ellen.
Mellár Tamás otthagyja a református egyházat

Mellár Tamás otthagyja a református egyházat 

Balog Zoltán személye sok református számára elfogadhatatlan.
Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt

Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt 

Amíg marad a református egyház jelenlegi vezetése, addig lemond lelkipásztori fizetés-kiegészítéséről
Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk

Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk 

Kiszámíthatóbb gazdaságpolitikára lenne szükség.
Taxis balhé tört ki Romániában

Taxis balhé tört ki Romániában 

Ki lesz az erősebb? A hagyományos taxisok, vagy az utazásmegosztók?
Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet

Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet 

A kormánypropaganda a magyar csúcsinfláció miatt a szankciókat okolta, de a számok világméretű összehasonlításban ezt nem igazolják.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo