Folytatódik az e-kereskedelem sikertörténete

Jelentős növekedést ért el a hazai online kiskereskedelem, ami elsősorban a járványhelyzet által megváltoztatott vásárlói viselkedésnek tudható be. Az előzetes várakozással ellentétben a normalizálódás időszaka sem vetette vissza a webáruházak forgalmát, továbbra is magas értékesítési volumenekkel működnek. Körbejártuk, mi történik az e-kereskedelem háza táján.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hazai e-kereskedelem növekedése több éven keresztül rendkívül kiszámítható mederben zajlott – mondja a megkérdezett ügynökségi marketingvezető. A GKI Digital és az Árukereső közös jelentéséből az derült ki, hogy a hazai online piac éveken keresztül 16-20 százalékos növekedésre volt képes, majd megérkezett jött a járványhelyzet önkéntes és elrendelt kijárási korlátozással…

Nem túlzás azt mondani, hogy a koronavírus megjelenése az élet minden területén felfordulást okozott; nem kivétel ez alól az e-kereskedelem sem, amely visszaesés helyett jelentős előrelépést könyvelhetett el. Az első rövid időszak pánikvásárlási hullámát követően a webáruházak iránti érdeklődés hirtelen megnőtt, komoly kihívás elé állítva a teljes logisztikai szektort.

Hatalmas érdeklődés mutatkozott az irodai munkavégzés során használható eszközök, a kenyérsütőgépek és egyéb háztartási kisgépek, a szórakoztatóelektronikai termékek és az otthoni sportolást segítő kategóriák iránt. Tulajdonképpen alig említhető olyan termékcsoport, ami ne múlta volna felül a 2019-es eladási számait.

A logisztikai szektort a munkaerőfelesleggé vált kékgalléros dolgozók mentették meg, akik ilyen módon újra elhelyezkedhettek a munkaerőpiacon. Mindeközben megváltoztak a csomagátvételi preferenciák is; gyors terjedésnek indultak az érintkezés-mentes átvételt biztosító önálló üzemeltetésű csomagautomaták, emellett egyes kereskedők az akár aznapi kézbesítést kínáló, saját szervezésű házhoz szállítási szolgáltatásukat igyekeztek felépíteni.

Elsősorban a második és a negyedik negyedévben jelentkető járványhullámoknak köszönhetően az e-kereskedelem 2020-ban 45 százalékos növekedést volt képes felmutatni. Ez csaknem háromszorosa az előzetes várakozásoknak.

Ma már elsősorban az foglalkoztatja a piac szereplőit, hogy merre tart az e-kereskedelem, és milyen mederben csorog majd tovább a következő években. A megkérdezett marketingszakértő szerint az online piac folyamatos változásban van, a gyorsan változó környezet pedig gyors alkalmazásra készteti azokat, akik erre képesek.

Az bizonyosan kijelenthető, hogy közép-európai piac egyre inkább vonzó terület a kontinens vezető szereplői számára. Mára bizonyossá vált, hogy a divatpiac egyik legnagyobb szereplője, a Zalando 2022-ben megérkezik hazánkba, hatalmas kihívást jelentve a divatcikkek forgalmazásával foglalkozó hazai kereskedőknek. Noha a hír kétségtelenül rosszul érint egyes vállalkozásokat, az erős regionális szereplők jelenléte védőhálót is képez a legnagyobb globális óriások térnyerésével szemben.

A trendek alapján nem meglepő, hogy a hazai e-kereskedők jelentős hányada külföldi piacnyitásban látja a hosszútávú sikerek kulcsát. Megfelelő exportterv, erős marketing és stabil logisztika birtokában a hazai webáruházak képesek lehetnek piaci részesedés megszerzésére az országhatár másik oldalán is, fontos szem előtt tartani, hogy a célpiac megválasztása és a terjeszkedés előkészítése alapos munkát igényel. Érdemes releváns tapasztalattal rendelkező szakértői támogatást igénybe venni.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo