Folytatódik az e-kereskedelem sikertörténete

Jelentős növekedést ért el a hazai online kiskereskedelem, ami elsősorban a járványhelyzet által megváltoztatott vásárlói viselkedésnek tudható be. Az előzetes várakozással ellentétben a normalizálódás időszaka sem vetette vissza a webáruházak forgalmát, továbbra is magas értékesítési volumenekkel működnek. Körbejártuk, mi történik az e-kereskedelem háza táján.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hazai e-kereskedelem növekedése több éven keresztül rendkívül kiszámítható mederben zajlott – mondja a megkérdezett ügynökségi marketingvezető. A GKI Digital és az Árukereső közös jelentéséből az derült ki, hogy a hazai online piac éveken keresztül 16-20 százalékos növekedésre volt képes, majd megérkezett jött a járványhelyzet önkéntes és elrendelt kijárási korlátozással…

Nem túlzás azt mondani, hogy a koronavírus megjelenése az élet minden területén felfordulást okozott; nem kivétel ez alól az e-kereskedelem sem, amely visszaesés helyett jelentős előrelépést könyvelhetett el. Az első rövid időszak pánikvásárlási hullámát követően a webáruházak iránti érdeklődés hirtelen megnőtt, komoly kihívás elé állítva a teljes logisztikai szektort.

Hatalmas érdeklődés mutatkozott az irodai munkavégzés során használható eszközök, a kenyérsütőgépek és egyéb háztartási kisgépek, a szórakoztatóelektronikai termékek és az otthoni sportolást segítő kategóriák iránt. Tulajdonképpen alig említhető olyan termékcsoport, ami ne múlta volna felül a 2019-es eladási számait.

A logisztikai szektort a munkaerőfelesleggé vált kékgalléros dolgozók mentették meg, akik ilyen módon újra elhelyezkedhettek a munkaerőpiacon. Mindeközben megváltoztak a csomagátvételi preferenciák is; gyors terjedésnek indultak az érintkezés-mentes átvételt biztosító önálló üzemeltetésű csomagautomaták, emellett egyes kereskedők az akár aznapi kézbesítést kínáló, saját szervezésű házhoz szállítási szolgáltatásukat igyekeztek felépíteni.

Elsősorban a második és a negyedik negyedévben jelentkető járványhullámoknak köszönhetően az e-kereskedelem 2020-ban 45 százalékos növekedést volt képes felmutatni. Ez csaknem háromszorosa az előzetes várakozásoknak.

Ma már elsősorban az foglalkoztatja a piac szereplőit, hogy merre tart az e-kereskedelem, és milyen mederben csorog majd tovább a következő években. A megkérdezett marketingszakértő szerint az online piac folyamatos változásban van, a gyorsan változó környezet pedig gyors alkalmazásra készteti azokat, akik erre képesek.

Az bizonyosan kijelenthető, hogy közép-európai piac egyre inkább vonzó terület a kontinens vezető szereplői számára. Mára bizonyossá vált, hogy a divatpiac egyik legnagyobb szereplője, a Zalando 2022-ben megérkezik hazánkba, hatalmas kihívást jelentve a divatcikkek forgalmazásával foglalkozó hazai kereskedőknek. Noha a hír kétségtelenül rosszul érint egyes vállalkozásokat, az erős regionális szereplők jelenléte védőhálót is képez a legnagyobb globális óriások térnyerésével szemben.

A trendek alapján nem meglepő, hogy a hazai e-kereskedők jelentős hányada külföldi piacnyitásban látja a hosszútávú sikerek kulcsát. Megfelelő exportterv, erős marketing és stabil logisztika birtokában a hazai webáruházak képesek lehetnek piaci részesedés megszerzésére az országhatár másik oldalán is, fontos szem előtt tartani, hogy a célpiac megválasztása és a terjeszkedés előkészítése alapos munkát igényel. Érdemes releváns tapasztalattal rendelkező szakértői támogatást igénybe venni.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo