Erre tényleg nem voltak felkészülve a hazai cégek

A cégek közel kétharmada felkészületlenül vágott bele a biztonsági követelmények megteremtésébe a koronavírus-járvány kitörésekor – mutat rá a Panda Security friss hazai felmérése. A vállalkozások többsége az informatikai fejlesztések mellett a dolgozói képzésével javította a kiberbiztonságot. A döntéshozók a jövőben további lépéseket tesznek az IT-védelem megerősítése érdekében.

A járványügyi veszélyhelyzet alatt távmunkába költözött magyarországi vállalatok IT-biztonsági tapasztalatait összegezte a Panda Security hazai körképe. A több mint hetven kis- és közepes vállalkozás, valamint nagyvállalat vezetői körében végzett kutatás szerint a cégek 61 százalékát érte legalább részben felkészületlenül a távmunkába költözés miatti informatikai biztonság megszervezése. A válaszokból kiderült, hogy az ennek érdekében tett lépések meghatározásáról elsősorban a cégvezetők (35%), az informatikai vezetők (32%), valamint a rendszergazdák (12%) döntöttek.

Dolgozóik biztonságos munkavégzésének elősegítésére a cégek főként virtuális magánhálózat (VPN) alkalmazásával (68%), munkatársaik oktatásával (51%), végpontvédelem telepítésével (45%) és a felhasználói jogosultságok szigorításával (34%) léptek. Mindemellett a járványhelyzet adta megváltozott munkavégzés a cégek jelentős részét, mintegy kétharmadát ösztönzi valamiféle IT-biztonsági előrelépésre. A válaszadók leginkább a biztonsági képzést (32%), otthoni munkavégzésre vonatkozó IT-szabályozás létrehozását (30%), IT-biztonsági menedzsment és monitoring rendszer bevezetését, illetve javítását (30%), valamint tűzfalvédelem bevezetését vagy erősítését (23%) tervezik.

„Örömteli hír, hogy a felkeresett cégek jelentős része az otthoni munkavégzés biztonsága érdekében IT-védelmi fejlesztéseket tervez, hiszen ma már nem az a kérdés, hogy érhet-e valakit kibertámadás, hanem az, hogy mikor. Különösen előremutató emellett a munkatársak biztonsági képzésére tett szándék. Ennek fontosságát már jó ideje hangsúlyozzuk, hiszen számos esetben rajtuk múlik egy-egy betörés sikere” – mondta Gölcz Dénes, a Panda Security hazai ügyvezető igazgatója.
A felmérésben megkérdezett cégek közel negyede (22%) nincs tisztában azzal, hogy érte-e őket egyáltalán betörés az elmúlt időszakban. A járványhelyzet alatt támadást szenvedett cégek majdnem fele (44%) a belső folyamatok leállásáról, hatékonyság-csökkenésről és adatok elvesztéséről (22-22%), valamint az üzletfolytonosságban történt károkról (12%) számolt be.
„Az előrejelzések szerint a jövőben egyre több kihívásra kell majd felkészülnünk, akár mint a mostani járvány okozta hirtelen távmunkára átállás, ezért minden cégnek érdemes egyben az IT-biztonság kérdését lehetőségeihez mérten napirenden tartani, mert a tapasztalatok alapján a támadások volumene ilyenkor sem csökken” – tette hozzá a szakember.
 

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo